۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۲
کد خبر: ۲۳۲۷۲۱
جانشین سپاه استان سمنان:

فرهنگ عاشورا و تفکر بسیجی ریشه تکفیر را می‌خشکاند

خبرگزاری رسا ـ جانشین سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: بسیج برگرفته از ماهیت نهضت حسینی است و امروز نه تنها در داخل کشور بلکه در بین تمامی ملل مسلمان ریشه دوانده و به فضل خدا فرهنگ عاشورا و تفکر بسیجی ریشه تکفیر و صهیونیسم را می‌خشکاند.
جانشين سپاه استان سمنان در همايش اقتصاد مقاومتي سپاه دامغان جانشين سپاه استان سمنان در همايش اقتصاد مقاومتي سپاه دامغان همايش اقتصاد مقاومتي سپاه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، اسحاق هراسانیان جانشین سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان در همایش اقتصاد مقاومتی که با حضور فرماندهی، پاسداران سپاه ناحیه دامغان، فرماندهان و بسیجیان حوزه‌های مقاومت بسیج، معاون فرماندار، اعضای شورای اسلامی و جمعی از مسؤولان دستگاه‌های اجرایی این شهرستان در محل سالن اجتماعات سپاه ناحیه دامغان برگزار شد، اظهار داشت: امروز خط مقدم مبارزه ما با دشمن جبهه اقتصادی و فرهنگی است.

 

وی با گرامیداشت هفته بسیج به تبیین جایگاه این نیروی الهی و مردمی در تاریخ و گفتمان انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: انقلاب اسلامی مکتبی بر آمده از فرهنگ ناب عاشورا و بسیج تجلی این آموزها است که با حماسه‌آفرینی‌های دوران دفاع مقدس و جلوه گری در تابلوی فرهنگ ایثار و شهادت اوج ایمان و اعتقاد را نمایان کرد.

 

هراسانیان، نیروی مردمی بسیج برآمده از اندیشه اسلامی رهبر کبیر انقلاب اسلامی را الگویی جهانی برای برافراشتن پرچم اسلام ناب محمدی در جهان و مقابل اسلام آمریکایی و شریعت مرفهین بی‌درد دانست و تصریح کرد: اسلام حقیقی که امام خمینی(ره) آن را احیا کرد به برکت ولایت فقیه، زحمات مردم همیشه ایران و دلاوری بسیجیان امروز به نقطه اتکا و امید تمامی مسلمانان آزاده جهان بدل شده است.

 

ما مقاومیم چون فرزند رمضان و شاگرد مکتب کربلاییم

 

جانشین سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با بیان اینکه ملت ما برای همیشه به همه استکبار نه گفته است، خاطر نشان کرد: به برکت وجود ولایت و مردمی با بصیرت تاکنون در مقابل انواع هجوم‌های دشمن سربلند بیرون آمده‌ایم و معتقدیم نبرد در عرصه نظامی، سیاسی و فرهنگی همچنان ادامه دارد؛ اما امروز پیشانی جنگ ما جبهه اقتصادی است همانا ما مقاوم و استوار ایستاده‌ایم چون فرزند رمضان و شاگرد مکتب کربلاییم و بی‌تردید پیروزی اذعان ملت ما است.

 

وی بهترین تشریح دکترین عاشورایی نظام اسلامی و نهاد مقدس بسیج را در کلام شهید مطهری در تبیین ابعاد اجتماعی قیام کربلا برشمرد و افزود: استاد شهید نخستین بعد اجتماعی نهضت حسینی را دفاع می‌نامد، همانا امام حسین(ع) در مقابل فشارها برای بیعت با یزید دفاع کرد، دومین بعد تعاون است آن‌گونه که اباعبدالله(ع) به 18 هزار نامه کوفیان پاسخ مثبت داد تا تاریخ بعد‌ها روشنگر باشد و کسی نگوید اگر حسین(ع) به آنها پاسخ می‌داد عاشورا اتفاق نمی‌افتاد.

 

هراسانیان اضافه کرد: بعد اجتماعی سوم قیام عاشورا درنگاه استاد مطهری(ره) و متجلی در انقلاب اسلامی بعد تهاجمی است، همانا سیدالشهدا(ع) می‌فرماید: من خارج نشدم برای فساد و تباهی بلکه برای امر به معروف و نهی از منکر و اجرای سیره پدرم و جدم رسول خدا در مقابل کفر خروج کردم.

 

سیاست‌های اقتصاد مقاومتی چکیده اصول اقتصاد اسلامی است

 

جانشین فرماندهی سپاه استان سمنان سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده از سوی رهبر انقلاب را راه‌گشای کشور در جبهه اقتصادی برابر فشارها و تحریم‌های دشمن و ضامن عزت، پیشرفت و اقتدار کشور در حال و آینده دانست و گفت: ساله‌ها شعار دادیم، اما رهبر فرزانه انقلاب با ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سال جاری حجت را بر ارکان و مسؤولان نظام تمام کردند تا دیگر جایی برای مسامحه و ندانم‌کاری در این حوزه باقی نماند.  

 

هراسانیان تصریح کرد: سیاست‌های هوشمندانه و کاربردی اقتصاد مقاومتی به فرمایش رهبری مبتنی بر دانش و پژوهش علمی، درون‌زا و برون‌گرا، متکی بر ظرفیت‌های داخلی با الگوی اقتصاد اسلامی است که در آن وظایف همه نهاد‌ها در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی مشخص شده است.

 

وی با بیان اینکه مؤلفه‌های ده‌گانه اقتصاد مقاومتی که راهبردهای کلان این سیاست‌‌هاست به گونه‌ای تدوین شده که با اجرای آن دیگر هیچ کشوری قادر نخواهد بود با تصمیم خود اقتصاد ما را متزلزل کند، خاطر نشان کرد: سپاه و بسیج همچون بسیاری دیگر از عرصه‌ها رزمندگان پیشگام جبهه اقتصادی بوده و خواهند بود.

 

جانشین سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان افتتاح بیش از 50 طرح تولید و اشتغال خانگی در قالب طرح‌های اقتصاد مقاومتی در هفته بسیج در سطح این استان را گواهی بر این مدعا دانست و گفت: در سال جاری 100 میلیارد ریال اعتبار به صورت تسهیلات طرح اقتصاد مقاومتی به متقاضیان واجد شرایط  داده شده است.

 

هراسانیان تصریح کرد: از این میزان اعتبار 80 میلیارد ریال در قالب تسهیلات عقود اسلامی و 20 میلیارد ریال به شکل تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است که به موجب آن 930 طرح در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با حمایت و نظارت بسیج سازندگی سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان اجرا شد./977/پ202/ب

ارسال نظرات