۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۲۳۲۵۷۱
رییس اداره اوقاف آمل:

فرهنگ مقاومت حافظ عزت و اقتدار نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل، بهره گیری از فرهنگ مقاومت را راهگشای تعالی انقلاب و حفظ عزت و اقتدار ملت ایران دانست.
رييس اداره اوقاف آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام رسول علیخانی، رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل، امروز در مراسم سوگواری ایام شهادت امام حسین(ع) که در مسجد امام رضا(ع) برگزار می شود با بیان این که تا نام امام حسین(ع) بر زبان ها جاری می شود شجاعت این امام همام تداعی می شود، گفت: باید تلاش کنیم تا در مسیر زندگی خود صداقت داشته باشیم که هرچه در این راه گام برداریم به سرور و سالار شهیدان نزدیک تر می شویم.

 

وی با اشاره به این که انسان باید تلاش کند تا در عمل هم راستگو باشد، افزود: اگر ما در عرصه مدیریت و خانواده دچار مشکل می شویم به سبب آن است که مبادی مسؤولیت را به درستی درک نکردیم.

 

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با تاکید بر این که انسان باید در برابر خداوند منان احساس مسؤولیت داشته باشد، تصریح کرد: باید به وظایف خود در برابر حضرت حق آشنا باشیم که از جمله آن نماز خواندن است و زمانی هم می توانیم نمازخوان خوبی شویم که در برابر پروردگار متعال احساس مسؤولیت کنیم.

 

حجت الاسلام علیخانی، ادامه داد: اگر هر فردی در عرصه ای که مشغول است وظایف خود را به درستی انجام دهد جامعه خوبی و سالمی داشته و می توانیم در مسیر تعالی حرکت کنیم.

 

وی با بیان این که انسانی باید خداشناس بوده و پروردگار خود را به درستی بشناسد، گفت: بعضی از مردم دین داشته، اما در وسط راه باز می مانند که اگر عشق به خداوند متعال در دل های ما نهادینه نشود نمی توانیم نمازخوان خوبی باشیم.

 

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با اشاره به این که انسان باید در تلاش باشد تا معرفت دینی خود را بالا ببرد، بیان داشت: بهره گیری از معرفت دینی می تواند انسان را در مسیر سعادت و رستگاری قرار داده و تعالی بخش زندگی جامعه بشری باشد.

 

حجت الاسلام علیخانی با بیان این که باید توجه ما به سوی رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب اسلامی باشد و در راستای تحقق آن حرکت کنیم، افزود: در هر عرصه ای که به سخنان مقام معظم رهبری گوش ندادیم دچار مشکلات شدیم.

 

وی با اشاره به این که بهره گیری از فرهنگ مقاومت راهگشای تعالی انقلاب است، گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس در برابر 44 کشور جهان به پیروزی رسیدیم که الان در مذاکرات هسته ای نباید در برابر چند کشور کوتاه آمده و ذلیل شویم.

 

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با تاکید بر این که بهره گیری از سیره حضرت زینب(ع) در برابر دشمنان باید مدنظر ما باشد، افزود: باید دیپلماسی خوب را از هر حضرت زینب(س) یاد گرفته و تا این که آمریکا چیزی می گوید بعضی ها خوش باور می شوند.

 

حجت الاسلام علیخانی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران انقلابی معنوی است، گفت: اگر دشمن در میز مذاکره کوتاه آمد نباید به داشته های آنان توجه کرده و باید به داشته های خودمان تکیه کنیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امری ضروری و مهم است، تصریح کرد: هنوز نتوانستیم این فرهنگ ارزشمند را به درستی به همگان انتقال دهیم.

 

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با تاکید بر این که نسل جوان جامعه باید با وصیت نامه و زندگی نامه شهدای گرانقدر آشنا باشد، گفت: اقتدار و امنیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مرهون بهره گیری از فرهنگ ایثار و شهادت است که نباید در این عرصه سکوت کرده و باید با اهتمامی ارزنده در این خصوص تلاش شود./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات