۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۲۳۲۱۰۵
آیت الله دری نجف آبادی:

منتظر معجزه در مذاکرات نباشیم/ تیم مذاکره کننده از خطوط قرمز کوتاه نیاید

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان این که نباید انتظار داشت معجزه‌ای در مذاکرات صورت بگیرد، گفت: نباید به این مذاکرات دلخوش کنیم و تنها باید از دستان توامند ملت بزرگ ایران انتظار معجزه داشته باشیم.
آيت الله دري نجف آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی صبح روز شنبه در جمع بسیجیان و سپاهیان سپاه روح الله استان مرکزی به مناسبت آغاز هفته بسیج اظهار کرد: وفات حاج آقا مصطفی پسر ارشد امام خمینی (ره) در آبان ماه 56، کشور را متحول کرد و مردم به عشق و تبعیت امام(ره) به خروش آمدند و دربار خبیث پهلوی با برگزاری جشن‌های 2500 ساله موجب دامن زدن و خروشان شدن بیشتر حرکت های مردمی شد.

 

وی افزود: امام خمینی(ره) حتی با ترورهای مسلحانه مخالف بودند و معتقد بودند که انقلاب را باید مردم به سرانجام برسانند تا انقلاب مردمی باشد و این در حالی بود که شاه پهلوی دستور ایجادکمیته مشترک ضد خرابکاری را به ساواک داده بود و کشورهای غربی به خصوص آلمان در ساخت زندان های مخوف و آموزش شیوه شکنجه گری به نیروهای سنگدل ساواک کمک می کردند و این سازمان ضد مردمی را یاری می کردند.

 

آیت الله دری نجف آبادی افزود: البته پس از انقلاب نیز حوادث و کارشکنی های بسیاری از جمله حادثه طبس، گنبد و حوادث سیستان و بلوچستان، گروهک‌های جنایتکار و تروریست داخل کشور علیه کشور همچون جنبش عرب در خوزستان، کودتای نوژه و قائله کردستان و مسائلی از این دست، اتفاق افتاد که بسیاری از این حوادث با عنایت خداوند و رهبری مدبرانه امام راحل در نطفه خفه شدند و همچنین در 35 سال گذشته نیز با این که دشمنان کارشکنی‌هایی را انجام دادند، نتوانستند جریان فکری و عملی انقلاب را دچار تغییر کنند.

 

وی ادامه داد: اتحاد، همدلی و اعتقاد راسخ مردم مومن و ولایت‌ مدار ایران اسلامی به آرمان های امام راحل نیز عوامل موثری دیگری بودند که پیروزی انقلاب اسلامی را رقم زد و ایرانیان به عنوان ملتی آزاده و انقلابی در تمام دنیا مشهور شدند؛ انقلاب ما انقلاب سرخ نبود و شهیدان زیادی نداشت، و آن را می توان انقلاب سبزی نامید که مردم با خلوص و نیت پاک به صحنه آمدند و انقلاب عظیم اسلامی ایران شکل گرفت.

 

وی ادامه داد: البته ما باید برای دهه های آینده نیز تدبیر کنیم و شرایط کشور، منطقه و نقشه‌های دشمن را در نظر بگیریم، تا روز به روز نظام جمهوری اسلامی مقتدرتر در عرصه‌های محلی، ملی و منطقه‌ای شاهد رشد و شکوفایی باشد.

 

امام جمعه اراک بیان کرد: لازمه حفظ آمادگی کشور در برابر توطئه‌های دشمنان که از مسائل مهم حال حاضر نیز هست انسجام درونی و همدلی و همکاری نیروهای مسلح و آمادگی صد درصدی رزمی و نظامی نیروهای مسلح، سپاه، ارتش و بسیج است.

 

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی که مدنظر رهبر معظم انقلاب است با برخی رفتارهای ما سازگار نیست و ما باید به دور از تجمل و تجملگرایی با قناعت، فرهنگ زهد،ساده زیستی و عفاف به سمت اهداف بزرگ انقلاب اسلامی مان حرکت کنیم و دلخوش به این مذاکرات به صورت صد در صدی نباشیم، زیرا قرار نیست در مذاکرات معجزه ای اتفاق بیفتد، و ما باید معجزه را در دستان توانمند ملت بزرگ و غیور ایران جست وجو کنیم.

 

امام جمعه اراک افزود: ما باید همواره به امید همت‌های بلند جوانان قدرتمند و مردان تاریخ ساز، زنان با غیرت و فداکار در کشورمان باشیم تا میهن عزیز اسلامی مان ایران را به اقتدار و عزت برسانیم.

 

وی اضافه کرد: تا زمانی که سکان‌دار انقلاب، نیروهای مردمی وانقلابی باشند کشور پیشرفت می کند بنابراین نیروهای انقلابی با کار بسیجی وار و همت های بلند خود سبب افزایش امید در جامعه و پیشرفت کشور در همه زمینه ها می شوند.

 

آیت الله دری نجف آبادی به نشست وزیر امور خارجه دکتر ظریف با گروه 1+5 اشاره کرد و گفت: نمایندگان ایران نباید تحت هیچ شرایطی از مواضع اصولی و خطوط قرمز نظام جمهوری اسلامی در برابر این قدرت های استعماری و زورگو کوتاه بیایند.

 

وی افزود: چیزی جز کار، تلاش و تکیه بر تولیدات داخلی و استفاده از ظرفیت های داخلی که ماشاء الله زیاد هم هستند نمی تواند برای ملت ایران عزت و سربلندی به ارمغان بیاورد، بنابراین مسؤولان باید برای بالندگی هر چه بیشتر در صنعت و تولیدات انبوه و با کیفیت بالا، برنامه ریزی های مدبرانه ای بیاندیشند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: فرهنگ بسیج، فرهنگ اخلاص، آینده ‌نگری، عظمت و فداکاری است و باید نسبت به توطئه‌های دشمنان آگاه بود و در برابر جریانات اعم از فرقه های ضاله، تهاجم فرهنگی، ماهواره‌ها، آسیب‌های اجتماعی و با بصیرت رفتار کرد.

 

وی با تاکید بر اهمیت افزایش جمعیت و اینکه نرخ باروری در کشور پایین آمده است اظهار کرد: استاندارد نرخ باروری در کشور 2/2 است ولی در استان مرکزی این استاندارد به 1/5 رسیده است و این نرخ پیش رو در کشور عواقب بسیار خطرناکی را در بر دارد و این مسأله سبب بالا رفتن هرم سنی جمعیت در کشور می شود، بنابراین نرخ باروری باید در استان مرکزی به 2.3 برسد تا جمعیت در سطح موجود حفظ شود و این مهم چاره اندیشی مسؤولان را می طلبد.

 

بسیج در همه عرصه‌ها تکلیف خود را به خوبی انجام داده است

سردار مهدی صدیقی، فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی، پیش از سخنان آیت الله دری نجف آبادی در این نشست گفت: بسیج از آغاز فعالیت خود تا به امروز در تمام زمینه ها تکلیف خود را به خوبی انجام داده است که می توان به ساخت سدها، انتقال خطوط گازی به نقاط مختلف کشور، ساخت مخازن بزرگ نفتی، احداث بزرگراه ها و احداث خطوط ریلی از جمله فعالیت های بسیج در بخش عمران و سازندگی کشور اشاره کرد.

 

وی همچنین افزود: در حادثه زلزله رودبار و منجیل، بسیجیان و سپاهیان شهرهای اطرف شهرهای آسیب دیده نخستین گروهی بودند که خود را به محل حادثه رساندند و ابتدا با برقرای امنیت، عملیات امداد رسانی به زلزله زدگان را آغاز کردند.

 

سردار صدیقی ادامه داد: در جنگ تحمیلی نیز این بسیجیان سلحشور بودند که اکثرا با سن و سال کمی که داشتند به ندای پیر و مرادشان رهبر فقید انقلاب امام خمینی (ره) لبیک گفتند و در مناطق های عملیاتی دفاع مقدس در جنوب، غرب و جنوب غرب کشور حاضر شدند و با تمام وجود از حاکمیت ارضی و کیان ایران اسلامی دفاع کردند.

 

وی در پایان صحبت های خود افزود: بسیجیان در تمام مراحل جنگ تحمیلی حضور فعال داشتند اما آن عاملی که باعث درخشش بسیجیان در دفاع مقدس بود عملیات مهندسی جنگ بود که در این خصوص بسیار خوش درخشیدند و بعد از جنگ در عرصه سازندگی کشور حضور یافتند و در قالب نیروی بسیج سازندگی به ساخت و ساز در کشور مشغول شدند و بدون هیچ توقعی نیروهای بسیج، آبادانی و سرافرازی ایران اسلامی مان را رقم می زنند./828/پ201/ف

ارسال نظرات