۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۲۳۱۸۶۸
حجت‌الاسلام ماندگاری:

احکام الهی بر اثر بی‌توجهی خواص بر زمین می‌ماند

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام ماندگاری استقامت مردم را یکی از عوامل اقامه فرامین الهی در جامعه دانست و گفت: در کشور گاهی به سبب بی توجهی و بی استقامتی خواص احکام الهی اجرا نمی‌شود.
حجت الاسلام محمد مهدي ماندگاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد مهدی ماندگاری، عضو هیأت رییسه مؤسسه روایت سیره شهدا پنج شنبه شب در مراسم سخنرانی عزاداری مسجد حضرت اباالفضل(ع) قم به بررسی راهکارهای احیا و اقامه احکام الهی پرداخت و استقامت مردم نسبت به دین را یکی از عوامل اصلی دانست.

 

وی ادامه داد: استقامت افراد نسبت به دین نیز در طول تاریخ متفاوت بوده است؛ تا زمانی که افراد استقامت داشته‌اند دین الهی برپا و تا زمانی که دست از استقامت بر داشته‌اند، احکام الهی زیر پا گذاشته شده است.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: در انقلاب اسلامی ما نیز ولی خدا که در زمان غیبت علما هستند وجود داشته و دارد، ولی در طول 35 سال استقامت خواص و عوام نیز متفاوت بوده است، از این‌رو اقامه دین در کشور ما نیز دارای فراز و نشیب‌های بوده است.

 

عضو هیأت رییسه مؤسسه روایت سیره شهدا نخستین مرحله استقامت در دین را پذیرش قلبی خواند و اظهار داشت: برای نمونه در امر به معروف و نهی از منکر باید معروف برای افراد محبوب و منکر مغبوض شود، متأسفانه در تمام جامعه ما معروف محبوب و منکر مغبوض نیست.

 

وی افزود: در درون ما باید اشتیاق به معروف و تنفر از منکر وجود داشته باشد؛ برای نمونه حجاب یک معروف و بی حجابی منکر است که فرد باید نسبت به حجاب حب قلبی و بی حجاب بغض قلبی داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام ماندگاری با تأکید بر این‌که فرد باید نسبت به امر الهی محبت قلبی و نهی الهی تنفر قلبی داشته باشد، بیان داشت: فرد نباید در دل خود دو محبوب متضاد را جمع کند؛‌ مگر می‌شود فرد محبوب حسینی را با محبوب یزیدیی جمع کند.

 

وی تصریح کرد: متأسفانه برخی در جامعه ما اهل‌بیت(ع) را با گناهان کنار هم گذاشته‌اند؛ یعنی در مجالس ائمه اطهار(ع) شرکت می‌کنند ولی گناه نیز می‌کنند؛ البته بنده نمی‌گویم حضور در مجالس اهل‌بیت(ع) بی اثر است، ولی نتیجه این مجالس باید دوری از گناهان باشد.

 

عضو هیأت رییسه مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: برخی پرچم امام حسین(ع) را در مغازه خود نصب کردند ولی متأسفانه معامله یزیدی می‌کنند، مگر با این کارها می‌توان منتظر ظهور حضرت حجت(عج) بود.

 

وی افزود: فرد خود ساخته می‌تواند امام زمان(عج) را یاری کند؛ مگر می‌شود با بی انصافی و انجام گناه مدعی سرباز حضرت ولی عصر(عج) را داشته باشد./993/پ202/ی

ارسال نظرات