۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۲۳۱۲۲۸
امام جمعه بابل:

آمریکا در برابر اقتدار ایران اسلامی زمین گیر شده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با اشاره به نقش محوری نظام اسلامی در تحولات جهانی و منطقه ای اشاره کرد و گفت: امروز آمریکا در برابر اقتدار و عظمت نظام اسلامی زمین گیر شده است.
امام جمعه بابل

حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل با اشاره به نامه اخیر رییس جمهور آمریکا به رهبر معظم انقلاب گفت: نامه اوباما از طریق یکی از مطبوعات آمریکا یعنی وال استریت ژورنال منتشر شد و اعلام این خبر به عنوان چهارمین نامه  اوباما بازتاب مختلفی در مجامع و رسانه های دیگر داشت.

 

وی ادامه داد: رسانه های خارجی در ارتباط با این نامه ها جنجال های زیادی به پا کردند و سعی کردند تا تفسیرها، تحلیل ها و گمانه هایی در موضوعات و پاسخ ها در مسائل مختلف طرح کنند.

 

مسؤول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء بابل، این نامه را نشانه قدرت و جایگاه ایران در منطقه عنوان  و خاطرنشان کرد: نفس این نامه ها نشان دهنده نقش محوری رهبر معظم انقلاب در مناقشات منطقه ای و نامه او از روی عجز و ناتوانی است.

 

استاد حوزه علمیه بابل افزود: علت این نامه ها نقش محوری و اثر گذار و بی بدیل جمهوری اسلامی و در این میان نقش رهبر معظم در اقتدار نظام اسلامی است.

 

حجت الاسلام روحانی به اثرگذاری نظام مقدس جمهوری اسلامی بر تحولات منطقه اشاره و تصریح کرد: در همه تحولات و مسائلی که به محوریت آمریکا انجام شد جز به شکست به سرانجام دیگری نرسید.

 

وی به میزان موفقیت ایران اسلامی در مبارزه به خطر تروریسم در عراق پرداخت و اذعان کرد: بسیار عجیب است که رییس جمهور آمریکا در ارتباط با قدرت و جایگاه سردار سلیمانی لب به اعتراف می گشاید و ضمن اشاره به دشمن بودن او با آمریکا از وی با احترام  یاد می کنند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل، شکست راهبردهای کشورهای ائتلاف به اصطلاح حامی مخالفان دولت سوریه با صرف هزینه های زیاد را مورد توجه قرار داد و افزود: حمایت ایران از محور مقاومت و پایداری نظام سوریه در این سه سال نشان داد که جمهوری اسلامی یک تنه هم وزن اقتدار آمریکا، اتحادیه اروپا و کشورهای عربی در منطقه ی خلیج فارس است.

 

وی با بیان این که برخی کشورهای کوچک عربی با صرف میلیاردها دلار و با حمایت آمریکا و پرورش تروریست ها می خواستند در منطقه جایگاهی دست و پا کنند، گفت: کشورهای عربی که هر بار به فرمان آمریکا و هزینه های دلارهای نفتی قدم بر می دارند اما حقیقت موازنه منطقه نشان داد که نمی توانند کوچک ترین تأثیری در منطقه ایفا کنند و شکست خوردند.

 

استاد حوزه علمیه بابل خاطرنشان کرد: این دولت های مزدور عربی با صرف هزینه های زیاد و کشته شدن افراد بی گناه و هدر دادن سرمایه های مالی و تسلیحاتی، خسارت های سنگینی را متقبل شدند.

 

حجت الاسلام روحانی به رفتارهای دو گانه آمریکا در قبال ایران اشاره و تصریح کرد: در عین اینکه آمریکا در مذاکرات هسته ای در مقابل جمهوری اسلامی با ایجاد موانع و مشکلات قدرت نشان می دهد اما از شکست این مذاکرات بسیار نگران است.

 

وی  ادامه داد: شکست مذاکرات هسته ای سبب رسوایی آمریکا می شود و آنها بیشتر از ما برای توافق با جمهوری اسلامی نیازمند هستند تا اقتدار سیاسی و اقتصادی خود را در جهان برای خود حفظ کنند./1313/ت302/ب1

ارسال نظرات