۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۲۳۱۰۲۸
بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها(163)

حجت الاسلام شیرخدایی: اولویت نخست رسانه‌ها دفاع از ارزش‌های اسلامی باشد

خبرگزاری رسا ـ مبلغ حوزه علمیه بر لزوم استفاده از رسانه بر علیه دشمنان تأکید کرد و گفت: حمله کردن به دشمنان بهترین دفاع در مقابل آنان است بنا براین اولویت اول رسانه‌ها باید دفاع از ارزش‌های اسلامی باشد.
ميهمانان غرفه رسا در آخرين روز برگزاري نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري ها

حجت الاسلام سید احسان شیرخدایی، مبلغ حوزه علمیه قم با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها به تبیین ضرورت حضور حوزه های علمیه در عرصه رسانه پرداخت و گفت: پل ارتباطی حوزه علمیه و مردم رسانه است، شکل سنتی این رسانه منبر ها و تبلیغ چهره به چهره بوده که هنوز ظرافت و قداست خود را حفظ کرده است.

 

وی افزود: رسانه های جدید عرصه ای نوین هستند، در این عرصه باید با برنامه ریزی صحیح، فعالیت کرد؛ اگر این عرصه از حضور نیروهای انقلابی خالی شود، دشمن به تهاجم فرهنگی خود با قدرت بیشتری ادامه می دهد.

 

این کارشناس دینی با بیان این که اگر نیروهای انقلابی در عرصه رسانه کم بگذارند از دشمن ضربه ورند، اظهار داشت: باید حضور طلاب و حوزه های علمیه نیز در این عرصه به صورت جدی و جذاب باشد.

 

وی با اشاره به نقش رسانه ها در موضوعات گوناگون، ادامه داد: رسانه ها رکن حکومت ها هستند، هیچ حکومتی بدون رسانه قادر نیست حتی برای یک روز ادامه حیات دهد، تمدن غرب با تمام فساد درونی به دلیل قدرت رسانه است که بر جهان سیطره دارد.

 

مبلغ حوزه علمیه بر لزوم استفاده از رسانه بر علیه دشمنان تأکید کرد و ابراز داشت: حمله کردن به دشمنان بهترین دفاع در مقابل آنان است؛ بنابر این اولیت اول رسانه ها باید دفاع از ارزش های اسلامی باشد.

 

وی با اشاره به بایدهای یک رسانه تراز انقلابی، بیان داشت: آزادی رسانه ها باید آزادی مسؤولانه باشد، این بدان معنا است که رسانه ها، فعالیت هایی به دور از دروغ و تهمت داشته باشند؛ رسانه ای که بخواهد با استفاده منفی از آزادی خویش به فعالیت خود ادامه دهد از آزادی بیان حاکم بر کشور سوء استفاده کرده است./1323/پ200/ف

 

ارسال نظرات