۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۲۳۱۰۰۳
بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها(159)

حجت الاسلام دانشی: فعالیت در عرصه رسانه همانند منبر وظیفه طلاب است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، به ضرورت ورود طلاب در عرصه رسانه اشاره کرد و اظهار داشت: طلاب باید فعالیت در عرصه رسانه و اطلاع رسانی را همانند فعالیت در منبرها و خطابه تلقی کنند و با همان نیت‌های خالص و به عنوان وظیفه، پا در این عرصه مؤثر و مهم بگذارند.
حجت الاسلام دانشي در بازديد از غرفه رسا

حجت الاسلام عباس دانشی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، فعالیت خبرگزاری رسا را پاسخ به نیازها در حوزه اطلاع رسانی دانست و گفت: در عرصه دینی نیاز به فعالیت های یک مرکز اطلاع رسانی احساس می شد که خبرگزاری رسا این مسؤولیت را بر دوش می کشد.

 

وی با اشاره به ظرفیت فراوان حوزه های علمیه در عرصه رسانه، افزود: حوزه های علمیه از دیرباز توجه به امر تبلیغ و اطلاع رسانی را سرلوحه کار خود قرار داده اند، منبر از رسانه های کهن حوزه علمیه است، در عصر حاضر نیز حوزه با به وجود آوردن رسانه های جدید به ادامه تبلیغ خود در قالب امروزی ادامه می دهد.

 

این مبلغ دینی به ضرورت ورود طلاب در عرصه رسانه  اشاره کرد و اظهار داشت: طلاب باید فعالیت در عرصه رسانه و اطلاع رسانی را همانند فعالیت در منبر ها و خطابه تلقی کنند و با همان نیت های خالص و به عنوان وظیفه، پا در این عرصه مؤثر  و مهم بگذارند.

 

وی در ادامه با اشاره به آغاز هفته کتابخوانی، توصیه به کتاب خوانی را امر به معروف دانست و ابراز داشت: امر به دانش و علم از نخستین دستور های اسلام بوده است، با بررسی مبانی فقهی این عرصه می توان به این نتیجه رسید که مطالعه و فراگیری علم و دانش یک معروف بسیار مهم است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با بیان این که رکود در بازار کتاب سبب آسیب در امر کتاب خوانی می شود، ادامه داد: پایین بودن تیراژ کتاب نیز از آسب های جدی حوزه اطلاع رسانی دینی است.

 

وی با اشاره به متمدن بودن کشور ایران، بیان داشت: با وجود این که پایه های اصلی انقلاب اسلامی را فرهنگ تشکیل می دهد، متأسفانه سرانه مطالعه کتاب در کشور بسیار پایین است.

 

حجت الاسلام دانشی به وظیفه دستگاه های فرهنگی در عرصه کتاب خوانی اشاره کرد و عنوان داشت: مسؤولان باید به فکر چاره برای امر سرانه مطالعه در کشور باشند، باید برای افزایش سرانه مطالعه در کشور سرمایه گذاری صحیح صورت گیرد.

 

وی با بیان این که برنامه ریزی درست برای افزایش امر کتاب خوانی در 35 سال گذشته شده از انقلاب وجود نداشته است، یادآور شد: همانگونه که به مسائل معشیت مردم پرداخته می شود، متأسفانه به این مسأله مهم رسیدگی انجام نمی گیرد.

 

این مبلغ دینی ادامه داد: در حوزه معیشت هزینه هایی انجام می شود اما در حوزه کتاب و فرهنگ به جای هزینه کردن فقط به حرف زدن اکتفا کرده اند، اگر رویکرد درستی در نظر گرفته نشود، بیشترین آسیب این کار در حوزه مطالعه دینی آشکار می شود.

 

وی در پایان سخنانش  خاطرنشان کرد: امیدواریم روزی برسد که مسؤولان کشور با آسیب شناسی این عرصه و  بررسی واقعی ها، برای ایجاد یک مدینه فاضله که توانایی الگو بودن در جهان را داشته باشد، تلاش کنند./1323/پ200/ف

    

 

ارسال نظرات