۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۲۳۰۶۵۰
حجت الاسلام رفیعی:

گفتارهای غلط سبب اختلاف در جامعه می شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی گفت: ندامت و پشیمانی یک انعکاس روحی و نشانه سلامت انسان است و انسانی که از کار شر خود پشیمان نشود در سلامت روحی قرارندارد.
حجت الاسلام ناصر رفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام ناصر رفیعی کارشناس مسائل دینی چهارشنبه شب در جمع عزاداران حسینی هیئت رزمندگان اسلام کاشان در مجموعه فرهنگی ورزشی شهدای بسیج کاشان با اشاره به نوع پشیمانی در دنیا و پشیمانی در آخرت گفت: پشیمانی در آخرت برای از دست دادن فرصت ها در دنیا هیچ سودی ندارد اما افرادی که در دنیا پشیمان می شوند فرصت و زمان برای جبران دارند و باید برای جبران عجله کنند.

وی با اشاره به 10 عامل اصلی پشیمانی و عوامل پشیمانی و ندامت گفت: افرادی که در خیر کوتاهی می کند و فرصت کار خیر از آنها گرفته می شود پشیمان می شوند لذا چنانچه فرصت کار خیر به وجود آمد بر خلاف برخی از کارها که عجله کار درستی نیست در کار خیر باید عجله کرد.

به گفته وی، چهره های پشیمان درکربلا کسانی بودند که دیر به کربلا رسیده بودند ضمن این که خیلی ها فرصت حضور در جنگ 8 ساله به دست نیاوردند و هیچ نقشی دردفاع مقدس نداشتندکه بعد از جنگ پشیمان شدند.

حجت الاسلام رفیعی اعتماد قبل از آزمایش را دومین عاملی دانست که باعث پشیمانی انسان می شود لذا اعتماد سریع و بدون تحقیق در انجام معامله، ازدواج، انتخاب رفیق باعث پشیمانی انسان می شود.

به گفته وی چند گروه هستند که دعاهای آنها مستجاب نمی شود یکی از آنها افرادی هستند که پول به کسی بدهند اما مدرک نگیرد این افراد هرچه هم که دعا کنند مستجاب نمی شود.

این کارشناس مسائل دینی همچنین از کاشتن بذر شر به عنوان سومین عامل پشیمانی نام برد و تأکیدکرد: افرادی که بذر شر می کارند محصول آن ندامت و پشیمانی است مانند صدام حسین، قزافی و... یا کسانی که حادثه کربلا را به وجود آوردند بعدا پشیمان شدند اما هر یک از آنها به مصیبت هایی دچار شدند.

حجت الاسلام رفیعی عجله و شتاب را چهارمین عامل پشیمانی و ندامت دانست و یاد آورشد: برخلاف ازدواج و کمک به هم نوع و... که باید عجله کرد اما عجله در برخی از کارها از جمله رانندگی ، قضاوت و انتخاب باعث پشیمانی و ندامت می شود.

وی همچنین از عدم کنترل زبان به عنوان پنجمین عامل پشیمانی نام برد و افزود: بسیاری از پشیمانی های ما از گفتارهای غلط است که باعث نزاع و درگیری و و اختلاف در جامعه می شود.

این کارشناس مسائل دینی تمامی خیر و شر ها را از زبان دانست و یادآورشد: بهترین راهکار برای دوری از خیر و شر زبان این است که زبان را کنترل و نگذاریم در هرجایی بچرخد.

حجت الاسلام رفیعی همچنین با اشاره به اینکه بسیاری از پشیمانی ها در بی دقتی از زبان و بیان و گفتار ما است گفت: قرآن می گوید بیشترین گناهان در روز قیامت از زبان است./1307/پ202/ب      

ارسال نظرات