۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۲۳۰۴۶۷
دبیر علمی همایش ملی ققنوس اندیشه‌ها:

رسالت همایش ملی ققنوس اندیشه‌ها معرفی اندیشه‌ها و افکار علامه جعفری است

خبرگزاری رسا ـ دبیر علمی همایش ملی ققنوس اندیشه‌ها گفت: تدوین و معرفی آثار، منش و روش ابن سینای زمان (به تعبیر رهبر معظم انقلاب از علامه جعفری)، برای نسل جوان ضروری است.
ويژه نامه اينترنتي علامه جعفري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در  اصفهان، رضا اسماعیلی دبیر علمی همایش ملی ققنوس اندیشه‌ها در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به مناسبت برگزاری همایش ملی علامه جعفری(ره) در 24 آبان ماه تحت عنوان« همایش ققنوس اندیشه ها» گفت: همایش ملی ققنوس اندیشه‌ها با هدف آشناسازی نسل جوان و نخبه با اندیشه‌های علامه جعفری برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: بررسی آثار و بازخوانی اندیشه‌های فرهنگی علامه جعفری(ره) و معرفی این عالم بزرگ و فیلسوف زمان به نسل جوان  و جامعه دانشگاهی و علمی از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

دبیر علمی همایش ملی ققنوس اندیشه‌ها با اشاره به روش و منش علامه جعفری در وادی آموزش، عنوان کرد: نقد و تحلیل مطالب همزمان از خلقیات علامه جعفری بود و این امر یکی از ضروری ترین امور برای نسل علمی و قشر فرهنگی جامعه است.

وی از ضرورت ترویج افکار و اندیشه های ناب اسلامی امثال علامه جعفری در زمان کنونی گفت و تصریح کرد: علامه جعفری در عمر بابرکت خویش آثار ماندگار فراوانی را به یادگار گذاشته است که حق آن این است که بیش از پیش این آثار و تفکرات در سطح جامعه علمی کشور ترویج و گسترش یابد.

اسماعیلی افزود: علامه جعفری در موضوعات مختلفی چون فلسفه، عرفان، حکمت، نهضت عاشورا و مدیریت عاشورایی، مثنوی معنوی، فرهنگ شناسی، هنر و زیبا شناسی، آثاری را به یادگار گذاشته است و اهم مقالات رسیده به دبیر خانه علمی این همایش نیز درهمین راستا بوده است.

وی با اذعان به مناظرات مختلف علامه جعفری با بزرگان جهان از کشورهای انگلیس و روسیه و آلمان، گفت: ترویج افکار و اندیشه‌های اسلامی علامه جعفری(ره) در زمانی که گروه هایی درصدد تحریف افکار اسلامی و ارائه الگویی احساسی،خشن، افراطی از اسلام در جهان هستند، یک ضرورت و نیاز محسوب می شود.

دبیر علمی همایش ملی علامه جعفری(ره) ابراز کرد: علامه جعفری از شخصیت هایی بود که در زمان حیاتش پیوند خوبی با آحاد مردم برقرار کرده بود و حق این است که این پیوند در زمان درگذشت این بزرگوار با ترویج آثارشان ادامه پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: ما در بحث معرفی افرادی چون علامه جعفری‌ها، به نسل جوان باید بیش از پیش کوشا باشیم، چرا که کوتاهی ما سبب معرفی الگوهای غربی و نامناسب از سوی مستکبرین و دشمنان برای نسل جوان می‌شود.

اسماعیلی با اشاره به حق و صحیح رهبر معظم انقلاب درباره علامه جعفری که فرمودند، ابن سینای زمان است، گفت: بازخوانی اندیشه‌ها، گفتار و منش و روش علامه جعفری(ره) برای نسل جوان و دانشجو  در سایه برگزاری چنین همایش هایی در محافل علمی و دانشگاهی ضروری است.

وی عنوان کرد: همایش ققنوس اندیشه، نقطه آغازی برای پرداختن علمی توأم با سعه‌صدر و ژرف‌نگری به آثار علامه جعفری است و درصدد هستیم که با  برگزاری این همایش پیوند عمیقی میان حوزویان و دانشگاهیان پیرامون اندیشه‌های علامه جعفری برقرار کنیم.

دبیر علمی همایش ملی علامه جعفری(ره) در پایان از غریب بودن آثار علامه جعفری در سطح جامعه خبر داد و اظهار داشت: آثار، اندیش ها و افکار علامه جعفری حتی در بین اساتید و قشر علمی کشور هم مهجور و مظلوم مانده است./939/پ202/ب

ارسال نظرات