۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۲۳۰۱۲۳
امام جمعه بابل:

ملت ایران هیچ گاه تسلیم زیاده خواهی های آمریکا نخواهد شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با بیان این که ملت ایران هیچ گاه از حقوق به حق خود در استفاده صلح آمیز از فناوری هسته ای کوتاه نخواهد آمد، گفت: تهدید و تحریم های غرب نمی تواند مانع از پیشرفت و تعالی نظام اسلامی شود.
حجت الاسلام حسن روحاني، امام جمعه بابل

حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل در گفت‌و‌گو با خبرنگار‌ خبرگزاری رسا در بابل با اشاره به پایان یافتن مهلت توافقنامه بین ایران و 5+1 خاطرنشان کرد:  سوم آذرماه زمان پایان یافتن فرصت مذاکرات هسته ای است  یعنی تا این زمان این  کشورها فرصت دارند که بعد از قرار داد اولیه در ژنو، قرار داد کامل را با یکدیگر منعقد کنند.

 

وی ادامه داد: ایران تا کنون به اذعان بسیاری از کارشناسان حتی آنهایی که دارای عناد با نظام اسلامی هستند بسیار فراتر از قوانین بین الملل و توافقنامه عمل کرده است.

 

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیاء بابل با بیان این که ایران همه فعالیت های غنی سازی بالای 20 درصد را متوقف کرده است، افزود: ایران به اذعان سازمان بین المللی انرژی هسته ای همه تولیدات غنی سازی 20 درصد خود را اکسید و حتی مراحل تحقیق و پیشرفت های هسته ای را متوقف کرد.

 

وی ادامه داد: جلوگیری از تحقیق در زمینه ی هسته ای  سبب نگرانی بسیاری از محققان و دانشمندان هسته ای ما شد اما دولت سعی کرد تا راه هر گونه بهانه را از 5+1 بگیرد.

 

حجت الاسلام روحانی با تاکید بر این نکته که با عمل کردن ایران به تعهدات خود الآن نوبت غرب است که به تعهدات خود عمل کند، خاطرنشان کرد: همه می گویند که در حال حاضر نوبت کشورهای غربی است که به تعهد خود عمل کنند اما اظهارات غربی ها در این ایام  تاکید بر صحت رهبر معظم انقلاب است که  غربی‌ها قابل اعتماد نیستند.

 

وی افزود: آنها می خواهند مذاکره را همچنان در موارد دیگر ادامه دهند و مذاکره برای مذاکره درست کنند و  در سایه این تداوم به بازیگری در این زمینه ادامه دهند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل ضمن اشاره به مطرح شدن مواردی خارج از توافق از طرف غربی‌ها در مذاکرات تصریح کرد: اکنون که زمان تعلیق برخی از تحریم  به صورت موقتی و دوساله است، آنها تقاضاهایی خارج از خط های قرمز نظام را مطرح می کنند.

 

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی بعد از آن همه زحمات و دست آورد شگفت آور علمی در زمینه هسته ای سعی کرد تا مذاکرات و اقدام های عملی شفاف سازی بیشتری انجام بدهد.

 

امام جمعه بابل با یادآوری خطوط قرمز تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب در مذاکرات گفت: نه مذاکره کنندگان و نه هیچ مسؤولی حق ندارد از خط قرمز نظام عبور کند و این موضوع مطالبات مردمی است.

 

حجت الاسلام روحانی با بیان این که ملت ایران هیچ گاه از حقوق به حق خود در استفاده صلح آمیز از فناوری هسته ای کوتاه نخواهد آمد، خاطرنشان کرد: تهدید و تحریم های غرب نمی تواند مانع از پیشرفت و تعالی نظام اسلامی شود./1313/ت302/ب1

ارسال نظرات