۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۲۳۰۰۱۰
22 آبان؛

مراسم بزرگداشت شیخ عباس حجتی در مشهد برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین شیخ عباس حجتی ابردهی از علما و مبلغان برجسته حوزه 22 آبان در مشهد برگزار می شود.
شيخ عباس حجتي شيخ عباس حجتي

 حجت الاسلام محمدجواد قاسمپور، دبیر مراسم بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین شیخ عباس حجتی ابردهی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: به مناسبت چهارمین سالروز رحلت این عاشق دلسوخته اهل بیت(ع) و یار صدیق انقلاب و رهبری،  مراسم بزرگداشتی در مشهد مقدس برگزار می شود.

 

وی افزود: در این مراسم که با حضور چهره های مختلف سیاسی، مذهبی و حوزوی و شعرا و ذاکران اهل بیت(ع) همراه خواهد بود، حجت الاسلام ماندگاری به ایراد سخن می پردازند.

 

حجت الاسلام قاسمپور اظهار کرد: شیخ عباس حجتی، سال های سال در زمره شاگردان مرحوم میرزا جواد آقا تهرانی، ادیب نیشابوری، شیخ هاشم قزوینی و آیت الله میلانی بود و مدت اندکی نیز از محضر علمای ربانی همچون مرحوم میرزا مهدی اصفهانی و شیخ حسنعلی نخودکی بهره برد.

 

وی در تبیین ویژگی های شخصیتی این عالم فرزانه، ادامه داد: وی از مبلغان توانمند و بنام استان و کشور بود که افزون بر وجهه تبلیغی، جامع وجوه دیگر علمی، معنوی و انقلابی و مبارزاتی نیز بود اما با توجه به سبک خاص و ابتکاری وی در تبلیغ، خصوصا مردم مشهد وی را به عنوان یک مبلغ و سخنران می شناسند.

 

دبیر مراسم بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمین حجتی با بیان این که وعظ و خطابه و همچنین روضه خوانی شیخ عباس، زبانزد خاص و عام بود، گفت: وی فردی مردمی، ساده زیست و بی آلایش بود که درب خانه اش به روی همه باز بود و در رفع گرفتاری مردم بسیار کوشش داشت.

 

 وی افزود: سال های سال مردم انقلابی مشهد، صدای ملکوتی او را از منابر مختلف، اعم از روضه های خانگی تا بیوت علما، می شنیدند و از توسلات او به ساحت قدسی حضرات معصومین(ع) بهره می بردند؛ کسانی که طعم منبر و روضه شیخ عباس را چشیده بودند می دانستند که او در گدایی خاندان عترت(ع)، شِگرد خاصی داشت و  می گفت: «من دکترای گدایی دم خانه اهل بیت را دارم».

 

 حجت الاسلام قاسمپور یادآور شد: شیخ عباس حجتی همچنین از مبارزان انقلابی صاحب سبک و از همراهان  چهره های بارز جریان انقلاب در مشهد همچون آیت الله خامنه ای، آیت الله طبسی، آیت الله یزدی، شهید هاشمی نژاد، آیت الله سیدان بوده است.

 

وی افزود: متأسفانه به دلیل غفلت برخی مدیران از هویت انقلابی حوزه علمیه خراسان، بسیاری علما و چهره های دیگر این حوزه، غریب و ناشناخته مانده و متأسفانه از سوی برخی جریانات خنثی یا ضدانقلاب مصادره به مطلوب شده اند.

 

دبیر مراسم بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمین حجتی در پایان خاطرنشان کرد: این مراسم از سوی ستادی مردمی متشکل از هیئات و جلسات مذهبی، گروه های تبلیغی و کانون نخبگان تبلیغ با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و شهرداری مشهد، در روز پنج شنبه 22 آبان ماه مصادف با 19 محرم الحرام از ساعت 15 در محل مسجد العلی مشهد واقع در خیابان آیت الله بهجت18 برگزار خواهد شد.    

 

لازم به ذکر است حجت الاسلام و المسلمین شیخ عباس حجتیان معروف به حجتی ابردهی، در سال 1302 شمسی در مشهد متولد شد. وی در سال 1322 در مدرسه علمیه نواب مشهد به تحصیل علوم حوزوی پرداخت. این عالم وارسته، در کنار تدریس دروس لمعه و معالم، کتاب های خورشید کعبه، ماه مدینه و خاطرات زندگی را تألیف کرده و در کنار رزمندگان اسلام در جبهه نیز حضور فعال داشت. وی در بیستم آبان ماه سال89 در سن 87 سالگی دعوت حق را لبیک گفت./930/ت301/ب5

 

ارسال نظرات