۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۲۲۹۴۹۶
حجت‌الاسلام جزایری:

دشمنان اهل بیت برای تخریب شیعیان سیا‌ه‌نمایی می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیته مدارج علمی حوزه‌های علمیه با توجه به اهمیت حفظ ارزش‌های دینی به ویژه عزاداری امام حسین(ع) گفت: مراقب باشیم عزادرای ما موجب وهن، تحقیر شیعیان و دوری از حقیقت و معارف دین نگردد که دشمنان اهل بیت(ع) به دنبال سیاه‌نمایی در این زمینه هستند.
حجت الاسلام جزايري

حجت‌الاسلام سیدحمید جزایری، مدیر گروه علمی تربیتی قرآن و علوم جامعةالمصطفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با توجه به اهمیت حفظ ارزش‌های دینی به ویژه عزاداری امام حسین(ع) اظهار داشت: ارزش‌ها در طول زمان مورد آسیب‌ قرار می‌گیرند که غفلت از این مسأله باعث می‌شود که فرصت و ارزش تبدیل به نقطه ضعف و چالش شود.

 

وی افزود: یکی از ارزش‌های اسلامی و از عواملی که می‌تواند سبب نشر اسلام ناب و  فرهنگ صحیح در جامعه شود مسأله عزاداری‌ها است چنان که امام خمینی(ره) نیز در این‌ زمینه فرمودند «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.»

 

حجت‌الاسلام جزایری ابراز کرد: یکی از عناصر حفظ دین، پیروزی انقلاب اسلامی، تقویت روحیه رزمندگان و بسیجیان در هشت سال دفاع مقدس عزاداری امام حسین(ع) بوده چنان که عزت و استقامت نظام جمهوری اسلامی، مرهون عاشورا و عزاداری سیدالشهدا(ع) است.

 

معاون آموزش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تصریح کرد: برخی افراد به جای استفاده صحیح و مطلوب از عزاداری آن را از هدف اصلی‌اش دور کرده‌اند و گاهی عزاداری‌ها را با اموری همراه می‌کنند که با اهداف مقدس ائمه اطهار(ع) منافات دارد.

 

وی عزاداری را سبب نشان دادن فضایل و مناقب ائمه اطهار(ع) دانست و افزود: مراقب باشیم عزاداری ما موجب وهن، تحقیر شیعیان و دوری از حقیقت و معارف دین نگردد به ویژه در شرایط امروز که دشمنان اهل بیت(ع) با وسایل ارتباط جمعی به دنبال سیاه‌نمایی در جهان هستند.

 

حجت‌الاسلام جزایری با تأکید بر مراقبت بیشتر مسؤولان عزاداری برای برگزاری بهتر این مراسم تأکید کرد: روحانیان و مداحان از فرصت عزاداری برای نشان دادن صحنه‌های شکوه مندی، عزت و زیبایی‌های عاشورا نهایت استفاده را ببرند.

 

وی گفت: عزادارن از رفتاری که عقل، روایات، بزرگان دین، رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام آن را نمی‌پسندند پرهیز کنند و همان گونه که در احکام روزمره تابع رهبر و مرجعیت هستند در مسأله عزاداری نیز به خاطر رعایت جنبه‌های شرعی و بازتاب جهانی‌اش از ایشان تبعیت کنند.

 

حجت‌الاسلام جزایری یادآور شد: روحانیان بایستی در عین توجه به نکات عاطفی مراسم عزاداری به جنبه‌ بصیرت آن نیز توجه داشته باشند و با بیان علل و انگیزه‌های قیام امام حسین(ع) ابعاد معرفتی این نهضت بزرگ را برای مخاطبان خود تبیین کنند.

 

معاون آموزش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) افزود: مداحان نیز با دقت کردن در انتخاب اشعار جهت‌دار و برگرفته از متن روایات همانند کمیت و دعبل پیام‌های قیام امام حسین(ع) در عصر حاضر را به مردم منتقل کنند.

 

حجت‌الاسلام جزایری در پایان ابراز امیدواری کرد که عزاداری‌ها در راه حفظ، تثبیت، نشر معارف اهل بیت(ع) و مورد رضایت ولی عصر(عج) قرار بگیرد و منویات رهبرمعظم انقلاب در زمینه‌های مختلف مورد توجه مردم و مسؤولان قرار داشته باشد./908/ت302/ی

ارسال نظرات