۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۲۲۹۳۵۰
آیت الله شبستری:

13 آبان نمونه‌ای از نتایج الگوگیری از نهضت حسینی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با بیان این‌که امام حسین به دنبال عزت اسلام و مسلمین و احیای دین رسول خدا بود، گفت: 13 آبان نمونه‌ای از نتایج الگوگیری از نهضت حسینی است.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در اجتماع بزرگ عزاداران حسینی تبریز در میدان ساعت، با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران با الهام از مکتب حضرت سیدالشهدا(ع) به پیروزی رسید، اظهار داشت: ملت ایران با اقتدا به ندای هیهات من الذله حضرت اباعبدالله الحسین(ع) هیچگاه زیر بار ذلت و استکبار نمی‌روند.


وی با بیان این‌که دست‌هایی در کار هستند تا پیام مرگ بر آمریکای 13 آبان به فراموشی سپرده شود، خاطرنشان کرد: سالگرد واقعه 13 آبان و ایام محرم تقارن پیدا کرده و 13 آبان روز تجلی پیام‌های عاشورایی است، این روز تجلی پیام عاشورا، عزت و آزادگی و روز تبلور بیداری و هوشیاری ملت علیه مستکبران است.


نماینده خبرگان رهبری گفت: حماسه 13 آبان یادآور سه رویداد بزرگ در تاریخ کشور ایران است که شامل تبعید امام خمینی(ره) در سال 1343 به دستور آمریکا و توسط شاه به ترکیه، کشتار دانش‌آموزان در سال 1357 جلوی در دانشگاه تهران و تصرف لانه جاسوسی آمریکا در سال 1358 بود.


وی تصریح کرد: ویژگی مشترک هر سه حادثه مهم نیز ردپای سیاست‌های استعمارگرانه و مداخله‌جویانه آمریکاست، از این رو حماسه 13 آبان جایگاه مهم و شایسته‌ای در تاریخ انقلاب و مبارزات حق‌طلبانه همه آزادگان جهان دارد و مردم ایران در سالگرد این انقلاب عظیم همچنان آمریکا را دشمن خود می‌دانند.


امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که نهضت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در سال 62 هجری پس از گذشت 1400 سال هیچگاه فراموش نشده است، اظهار داشت: با گذشت قرن ها نور امام حسین(ع) با اراده خدا همچنان جلوه گر است، در طول تاریخ برخی حاکمان از جمله بنی امیه تلاش کردند اثری از سیدالشهدا باقی نماند، اما هیچگاه کاری از پیش نبرده اند.


آیت الله‌ شبستری با بیان این‌که امام حسین به دنبال عزت اسلام و مسلمین و احیای دین رسول خدا بود، گفت: صبر و استقامت اباعبدالله حسین (ع) برای حفاظت از دین و اجرای احکام اسلام اسوه و الگوی تمام و کمال بوده و در روز عاشورا درس های عملی به جهانیان داده است، حوادث 13 آبان نمونه‌ای از نتایج الگوگیری از نهضت حسینی است.


امام جمعه تبریز با بیان این‌که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران 13 آبان را  انقلاب دوم در ایران می دانست، گفت: این فرمایش تاریخی عظمت تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را نشان می دهد، آنان‌که به دنبال سازش با مستکبر و ظالم هستند، بدانند که از مکتب حسینی بویی نبرده اند.


گفتنی است، مردم عزادار تبریز پس از عزاداری و سر دادن شعارهای ضداستکباری 13 آبان به یاد آخرین نماز حضرت سیدالشهدا(ع) نماز ظهر عاشورا را به امامت نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اقامه کردند./935/پ201/ب

ارسال نظرات