۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۲۲۹۳۴۹

مراسم عزاداری روز عاشورا در کرمانشاه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ عزاداران کرمانشاهی علاوه بر سوگواری سالارشهیدان، آیین روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را به تأسی از قیام امام حسین (ع) برپا داشتند.
عزاداري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، امروز کرمانشاه در عزای خامس آل عبا یکپارچه غرق در غم و اندوه بود و نوای عزاداری دسته جات سینه زنی و زنجیرزنی از هر گوشه این شهر شنیده می شد.


عزاداران کرمانشاهی علاوه بر سوگواری سالارشهیدان، آیین روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را به تأسی از قیام امام حسین (ع) برپا داشتند.


در شهر کرمانشاه هیأت های عزاداری از نقاط مختلف شهر در میدان آزادی به هم پیوستند و در سوگ امام حسین (ع) به سینه زنی و زنجیرزنی پرداختند.


تجمع بزگ عزاداران حسینی در کرمانشاه در مقابل مسجد جامع این شهر برگزار شد و مردم کفن‌پوش این دیار اعم از پیر و جوان، زن و مرد در این روز به سوگ مصیبت عظمای عاشورا نشستند.


براساس این گزارش، تقارن 13 آبان روز استکبارستیزی با عاشورای حسینی نیز حال و هوای خاصی به دسته‌جات عزاداری داده بود، آیین روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در کرمانشاه به یاد شهدای کربلا و در میان اشک و ماتم عزاداران برگزار شد و حاضران در پایان نیز بندهای قطعنامه سراسری روز 13 آبان را با گفتن تکبیر تأیید کردند.


مردم ولایت‌مدار کرمانشاه در مقابل مسجد جامع این شهر در سالروز تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره)، شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل و مرگ بر انگلیس سر دادند.


نماز ظهر عاشورا به یاد آخرین نماز امام حسین (ع) به امامت آیت‌الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در مسجد جامع این شهر اقامه شد./967/پ202/ب

ارسال نظرات