۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۲۲۹۳۴۶

کردستان در عاشورای حسینی نماد عینی وحدت بود

خبرگزاری رسا ـ در عاشورای حسینی مردم شهرها و روستاهای استان کردستان در سوگ سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش صحنه‌ای از وحدت مسلمین را به نمایش گذاشتند.
امام حسين(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، همزمان با عزای عاشورای حسینی، مردم کردستان در سوگ سرور و سالار شهیدان کربلا حضرت امام حسین(ع) و یاران با وفایش صحنه‌ای از وحدت مسلمین را به نمایش گذاشتند.


استان کردستان در دینداری و عشق و ارادت مردمان آن به پیامبر گرامی اسلام (ص) و اهل بیت(ع) آن حضرت زبانزد است و اوج این مسئله را می‌توان در برنامه‌های خودجوش مردم این دیار را در ایام محرم مشاهده کرد، در شهرها و روستاهای استان کردستان آیین‌های مختلفی در ایام محرم برگزار می‌شود که هر کدام در نوع خود بی‌نظیر است.


اکثریت مردم کردستان را اهل سنت شافعی مذهب تشکیل می‌دهند و طی قرون متمادی در کنار شیعیان به پاسداشت آیین‌های اسلامی به ویژه ایام محرم و صفر و سوگواری‌های این ایام پرداخته‌اند.


شهر سنندج به عنوان مرکز استان کردستان امروز در عاشورای حسینی نماد عینی وحدت مسلمین بود، اهل سنت این استان با آیین‌های خاص خود سوگواران حسینی را همراهی کردند.


کربلاییان کردستان نشان دادند که شیفتگی حسین(ع)، سنی و شیعه نمی شناسد هر کس که مسلمان است شیدا و واله حسین(ع) است و راه حسین را می پیماید و در این مسیر مانند یاران کربلا از ایثار و شهادت ابایی ندارند.


مردم اهل سنت سنندج که در مسیر عبور هیأت‌های عزاداری، برای همراهی با عزاداران حسینی(ع) مستقر شده بودند با همراهی دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی، سینه می‌زدند و در سوگ شهیدان کربلا اشک ماتم ‌ریختند.


دسته‌های عزاداری پس از عبور از مسیرهای تعیین شده در مقابل حسینیه سنندج تجمع کرده و بر سر و سینه زنان و با فریاد "وای حسین کشته شد" عشق و ارادت خود را به حضرت امام حسین(ع) به نمایش گذاشتند.


مردم غیور کردستان در عاشورای حسینی که امسال با 13 ابان روز ملی استکبار ستیزی همزمان شده است بار دیگر نشان دادند که در امتداد عاشورای حسینی و حماسه خونین کربلا در دفاع از انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی به عنوان مولود کربلای حسین عزمی راسختر از گذشته دارند.

 

لازم به ذکر است نماز ظهر عاشورا در 435 نقطه استان کردستان برگزار شد./967/پ203/ب

ارسال نظرات