۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۲۲۹۲۱۵
مدیر حوزه علمیه کاشان:

تربیت در مکتب عاشورا دائمی است

خبرگزاری رسا‌‌ ـ رییس مرکز مدیریت حوزه علمیه منطقه کاشان گفت: تربیت در مکتب عاشورا موقت و گذار نیست، بلکه یک تربیت دائمی است.
حجت الاسلام منصور فرجي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درک اشان، حجت الاسلام منصور فرجی، رییس مرکز مدیریت حوزه های علمیه منطقه کاشان صبح امروز در دعای زیارت عاشورا ‹‹روضه خورشید›› در ورزشگاه تختی کاشان با اشاره به نقش تقوا در خانواده عاشورایی، راه و مسیر چنین تقوایی را قرآن دانست و گفت: بالاترین رتبه بشریت در سایه تقوا به دست خواهد آمد.
 
وی افزود: انسان در سایه تربیت و حکمت الهی، قرآن‌جوی می شود و کسب چنین تربیتی به راحتی قابل احصاء و دست یافتنی نیست، از این رو در قنوت نماز هفت دعا می خوانیم.
 
حجت الاسلام فرجی با اشاره به این‌که در یکی از دعاها  از خدا می خواهیم که خود و فرزندان ما را که نور چشم ما هستند در زمره امام متقیان قرار دهد، گفت: انسان های متقی که قرآن را مبنای زندگی خود قرار داده اند، در زندگی دنیوی خود به طور طبیعی در بهشت هستند و همه عمر را در بهشت می گذرانند.
 
وی هشدارهای قرآن را بالاترین تربیت دانست و گفت: نگاه تربیتی قرآن متقیان را هدایت می کند و در مسیر تقوای الهی قرار می دهد تا به بالاترین رتبه بشریت برساند.
 
حجت الاسلام فرجی با اشاره به شش صفت انسان های متقی یادآور شد: یکی از صفات انسان های متقی این است که برپا کننده نماز هستند، نه این که فقط نماز بخوانند بلکه سیره و رفتار آنها نیز هدایت کننده است و نماز که شاخصه آنها است به گونه ای اقامه می شود که همه را ترغیب به نماز خواندن می کنند.
 
اولین معیار در تربیت و هدایت قرآن، عمل است
 
رییس مرکز مدیریت حوزه های علمیه منطقه کاشان گفت: اولین معیار در تربیت و هدایت قرآن ، عمل به آموزه های آیات الهی است که انسان های باتقوا از همین مسیر هدایت می شوند.
 
وی افزود: اگر قرار بود ما در جامعه تقوا را معیار تربیت قرار دهیم، همه انسان ها امر به معروف و نهی از منکر را در باطن می شناختند و نه اهل دوری از منکر بودند و نه اهل دوری از معروف بودند.
 
به گفته وی، شیطان برای رسیدن به جایگاهی که دارد 6 هزار سال خدا را عبادت کرد تا توانست هر ناشایستی را در مسیر شایسته قرار دهد و تقوای الهی را از انسان ها بگیرد و در مسیر تقوای شیطانی قرار دهد.
 
حجت الاسلام فرجی عبادت ظاهری و عبادت باطنی را نیز یادآور شد و گفت: آنچه مهم است عبادت باطنی است، در کربلا 30 هزار نفر از سربازان عمر سعد در مقابل یاران سید الشهدا قرار گرفتند و همه نماز خوان و قرآن خوان بودند و کعبه را قبول داشتند که این ظاهر کار بود که گاهی مشتبه می شود.
 
وی افزود: مهم حضور داشتن در یک واقعه نیست بلکه مهم این است که در کدام صف باشید، در زمان ظهور امام زمان(عج) خیلی ها حضور خواهند داشت اما در کدام صف قرار داشتن مهم است.
 
انقلابی‌ ماندن مهم‌تر از انقلاب کردن است
 
رییس مرکز مدیریت حوزه های علمیه منطقه کاشان یادآور شد: ما انقلاب اسلامی را با محوریت خدا و اهل بیت(ع) که در تاریخ بشریت بعد از حکومت حضرت علی(ع) بی نظیر است را حاکم ایران کردیم، اما برخی از افرادی که در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند، امروز در جبهه ضد انقلاب و دشمن قرار دارند.
  
وی گفت: زمان ظهور و درک امام مهم است، زمان ظهور در کدام مسیر قرار داشتن مهم است چون شیطان در آخرین مراحل به سراغ انسان می رود و از مسیر خارج می شود.
 
حجت الاسلام فرجی با اشاره به این‌که اگر معیارهای لازم و کافی در مسیر تربیت نباشد، در مسیر خدا نخواهیم بود، گفت: اگر قرار است در مسیر خدا قرار بگیریم همه زندگی ما باید در این مسیر باشد چراکه خیلی ها فکر می کنند در مسیر خدا و اهل بیت هستند اما در آخرین لحظه گرفتار می شوند.
 
به گفته وی اهل تقوا کسانی هستند که زندگی‌شان از اول با سیره اهل بیت(ع) گره خورده است و در مسیر تقوای الهی  قرار دارند.
 
رییس مرکز مدیریت حوزه های علمیه منطقه کاشان گفت: خداوند تقوا را معیار قرار داد و هر عملی که در مقابل تقوا باشد انسان را از مسیر تقوای الهی خارج خواهد کرد، بنابر این اگر انسان ها معیارهای الهی را تشخیص دادند و فهمیدند در مسیر الهی قرار خواهند گرفت.
 
حجت الاسلام فرجی محرم را یک تربیت الهی دانست و با اشاره به این‌که می خواهیم با طی مسیر عاشورا در مسیر حق قرار بگیریم، گفت: تربیت عاشورا یک تربیت گذار نیست بلکه یک تربیت دائمی است.
 
وی افزود: تقوایی که در کربلا به عنوان شاخص و معیار است، بندگی خداست و کسی که در مسیر بندگی قرار گرفت تمامی شاخصه های زندگی او  تقوای الهی خواهد بود.
 
رییس مرکز مدیریت حوزه های علمیه منطقه کاشان یادآور شد: تقوای الهی باید شاخصه زندگی ما باشد تا بتوانیم در ماه محرم و عزاداری ها یک قدم به اهل بیت(ع) نزدیک تر شویم تا  زندگی‌منا رنگ و بوی اهل بیت به خود گیرد.
 
 حجت الاسلام فرجی با اشاره به این‌که در کلاس تربیتی محرم و عاشورا باید رنگ و بوی دیگری بگیریم، یادآور شد: خداوند زمینه آن امروز برای ما فراهم کرده است و اگر شاگردان خوب کلاس محرم باشیم ضرر نخواهیم کرد.         
 
لازم به توضیح است، زیارت عاشورا ‹‹روضه خورشید›› برای دومین سال متوالی صبح های دهه اول ماه محرم توسط مجموعه تربیتی فرهنگی ثقلین ‌کاشان در راستای چشم انداز 20 ساله مجموعه با همکاری دفتر نماینده ولی فقیه در کاشان، شهرداری، سازمان رفاهی تفریحی، سازمان اتوبوسرانی و اداره ورزش و جوانان کاشان در ورزشگاه تختی کاشان برگزار می شود. /1307/پ202/ب3
ارسال نظرات