۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۱
کد خبر: ۲۲۸۹۵۵
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

حماسه عاشورا یک جریان عظیم فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از حماسه عاشورا به عنوان یک جریان عظیم فرهنگی یاد کرد و گفت: نباید با این حماسه و جریان عظیم همانند قصه و داستان برخورد کرد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در همایش بصیرت عاشورایی  که در امامزاده یحیی (ع) ساری برگزار شد از حماسه عاشورا به عنوان یک جریان عظیم فرهنگی یاد کرد و گفت: نباید با این حماسه و جریان عظیم همانند قصه و داستان برخورد کرد.

 

وی با بیان این که عاشورا مکتبی است که هر که از آن پیروی کرد سعادتمند خواهد شد، افزود: این مکتب ارزشمند عامل عزتمندی ملت ایران در 35 سال اخیر بوده است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که اگر مکتب تعالی بخش عاشورا الگوی زندگی ما قرار گیرد به حتم سعادت حقیقی نصیبمان خواهد شد، بیات داشت: این مکتب متعالی همواره الگوی انسان های آزاده، متعهد و مؤمن بوده است.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که عاشورا بزرگترین مکتب و فرهنگ جهان است، خاطرنشان کرد: امروز این فرهنگ آزادی بخش، الگوی بسیاری از ملت ها قرار گرفته است.

 

وی با بیان این که انقلاب اسلامی با تأسی از نهضت عظیم عاشورا شکل گرفت، افزود: استمرار و اقتدار نظام اسلامی نیز مرهون الگو گرفتن از نهضت عاشورا است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید براین که فرهنگ ناب حسینی جامعه را در برابر انحراف و هجمه های فرهنگی مصون نگه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: امروز آرمان های نظام اسلامی با آرمان های عاشورایی پیوند عمیقی خورده است.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی به برکت فرهنگ عاشورا عظمتی غیر قابل انکار در جهان دارد، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز با الهام از مکتب عاشورا نظام اسلامی را مدیریت می کنند.

 

حجت الاسلام مسعود قربانی، معاون فرهنگی اوقاف مازندران نیز در این مراسم گفت: قیام امام حسین(ع) قیام در برابر ظلم و ستم و بر مبنای ایستادگی و مقاومت بود به همین دلیل بر این اساس می خواهیم در برنامه های ایام سوگواری ماه محرم، پیام نهضت عاشورا و امام حسین(ع) را به گوش مردم برسانیم.

 

معاون فرهنگی اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه مازندران، از طرح بصیرت عاشورایی به عنوان یکی دیگر از برنامه های ماه محرم نام برد و گفت: 515 مبلغ بومی استان و نیز مبلغانی از قم در این طرح با ما همکاری می کنند و تلاش کردیم تا روحانیان اعزامی از قم نیز مازندرانی باشند.

 

حجت الاسلام قربانی، تعداد مبلغان اعزامی از قم را 90 روحانی عنوان کرد و افزود: طرح بصیرت عاشورایی در امامزادگان شاخص استان در حال برگزاری است و با هدف، اجرای نیت واقف، برگزاری مراسم عزاداری، روضه خوانی و اطعام دهی می باشد.

 

وی، یادآور شد: همزمان با طرح تجمع بزرگ لبیک یا حسین خیمه های معرفت نیز در بقاع متبرکه استان برپا شد که برپایی این خیمه ها نیز جزء برنامه های موثر ماه محرم است.

 

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه با اشاره به این که در امامزادگان شاخص و بقاع متبرکه طرح خیمه معرفت با حضور سه روحانی و کارشناس در این خیمه ها برپا می شود ادامه داد: روحانیان و کارشناسان حاضر در این خیمه ها آماده پاسخگویی به مسائل شرعی و شبهات دینی، خانواده، عفاف و حجاب، ارتباط با جوانان و نوجوانان به مراجعه کنندگان هستند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات