۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۲۲۸۸۳۲
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان خبرداد؛

فعالیت 1500 مبلغ ویژه ایام محرم در لرستان

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان از فعالیت یک هزار و 500 مبلغ بومی و غیر بومی ویژه ایام در مناطق گوناگون لرستان خبر داد.
اعزام مبلغين ماه محرم به نقاط مختلف کشور

حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی، معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله حسین(ع) بیان داشت: از ابتدای ماه محرم یک هزار و 500 مبلغ بومی و غیر بومی به مناطق گوناگون لرستان اعزام شدند.

وی با اشاره به حضور مبلغان غیر بومی در لرستان افزود: مبلغان اعزامی از سازمان اوقاف، تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه قم، اصفهان، مؤسسه های امید بیان و مصباح‌الهدی به مناطق این استان اعزام ‌شده اند.

حجت الاسلام غلامی با اشاره به اهمیت حضور روحانیان بین مردم در ایام عزاداری خاطرنشان کرد: از روحانیان اعزامی انتظار می رود نسبت به تبیین قیام عاشورا و اهداف این قیام اهتمام ورزند.

وی با تأکید بر این که مبلغان باید به خوبی مردم را با ابعاد گوناگون قیام امام حسین(ع) آشنا کنند، زنده داشتن یاد پرشکوه نهضت حسینى و قیام عاشورا مهم ترین هدف اعزام مبلغان است.

حجت الاسلام غلامی با بیان این که سیره اهل بیت(ع) باید به خوبی میان نسل جوان تبیین شود، خاطرنشان کرد: شناخت اهل بیت(ع) وظیفه ما را سنگین کرده و باید بیش از پیش در راستای آشنایی نسل جوان با سیره اهل بیت(ع) به ویژه فرهنگ عاشورا و اهداف قیام آن تلاش کنیم.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی لرستان در ادامه بیان داشت: روحانیان اعزامی به مناطق گوناگون و روستاها با برگزاری جلسات وعظ و سخنرانی در مجالس عزاداری حضرت اباعبدا‌لله‌الحسین (ع)، به سؤالات و شبهات مردم در حوزه دین نیزپاسخ می دهند.

حجت الاسلام غلامی در ادامه تصریح کرد: اقامه نماز جماعت، نماز ظهر عاشورا، مرثیه‌سرایی و مداحی نیز از دیگر برنامه‌های مبلغان اعزامی است.

وی در پایان با اشاره به استقبال خوب اهالی روستاها و مناطق محروم از حضور مبلغان اعزامی، بیان داشت: مبلغان اعزامی باید قدردان این استقبال باشند و از این فرصت ها در راستای تبیین معارف اهل بیت(ع) به خوبی استفاده کنند./9459/ت302/ب2

ارسال نظرات