۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۲۲۸۶۸۷

همدردی مادران ایلامی و کودکانشان با شهید شش ماهه کربلا

خبرگزاری رسا ـ همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی با حضور هزاران مادر و کودک ایلامی در مرکز این استان برگزار شد.
مراسم شيرخوارگان حسيني

به گزارش خبرگزاری رسا، همزمان با نخستین جمعه از ماه محرم همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی صبح امروز با حضور هزاران مادر و کودک ایلامی در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) واقع در مرکز این استان برگزار شد.

 

امروز مادران ایلامی همزمان با دیگران مادران شیعه سراسر ایران و جهان با حضور در این همایش به همراه کودکانشان آمدند تا با ناله‌های رباب در غم پر پر شدن طفل شش ماهش ناله سر دهند.

 

امروز هزاران مادر آمدند تا زمزمه‌های رباب را به گوش آسمان رسانند و با او با غمناک‌ترین حادثه روز کربلا بگریند.

 

امروز مادران ایلامی کوچک‌ترین شهید دشت کربلا را واسطه قرار دادند تا با دست‌های کوچکش مشکل گشای همه باشد و امروز ذکر مصیبت مداحان و ذاکران دل سوخته حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و اهل بیت(ع) پاکش با لالایی‌های حزن آلود مادران آمیخته شد.

 

مصلای ایلام از صبح امروز شاهد حضور اطفال شیر خواره و کودکانی بود که به همراه مادران خود آمده بودند تا با خواندن میثاق نامه ای با امام زمان (عج) و نائب برحقش رهبر معظم انقلاب عهد و پیمان ببندند و یاد و نام کوچک‌ترین شهید دشت کربلا را زنده کنند.

 

امروز مادران ایلامی شیرخوارگان خود را در آغوش گرفته و به مراسم عزاداری شهید شش ماهه کربلا آوردند و با بوسه بر حنجره شیرخوارگان خود، با آرمان‌های سید و سالار شهیدان تجدید میعاد کردند.

 

مادران به یاد ناله‌های رباب لالایی خواندند و رباب گونه فرزندشان را قربانی سید و سالار شهیدان می‌دانند.

 

مصلای ایلام میعادگاه عاشقان حسینی و شیرخوارگان برای عرض ارادت به غنچه در خون خفته رباب شد و شیرخوارگان نذر مظلومیت سید و سالار شهیدان شدند.

 

حضور شیرخوارگان با لباس‌های سیاه و سبز رنگ با سربندهای منقش به نام یا اباعبدالله(ع)، یا علی اصغر(ع)، یا ابوالفضل(ع) و یا زهرا(س) جلوه‌ای دیدنی به این محفل نورانی بخشیده بود.

 

این آیین با سخنرانی و مداحی در فضایی سرشار از معنویت برگزار شد.

 

همایش شیرخوارگاه حسینی همزمان در مساجد جامع شهرستان‌های مختلف استان ایلام نیز برگزار شد./998/د102/ب4

ارسال نظرات