۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۲۲۸۶۶۲
امام جمعه نجف آباد:

محافل عزاداری دانشگاه تربیتی باشند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در نجف آباد با اشاره به برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم عزاداری ماه های محرم و صفر و دوری از بدعت ها و تحریفات گفت: نباید برگزاری این مراسم‌ها به ویژه بدعت هایی چون قمه زنی که توسط تمام علما منع شده است، دستاویزی برای دشمنان اسلام شود.
حجت الاسلام حسناتي امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد، در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته نجف آباد برگزاری مراسمات عزاداری سنتی را از ضروریات فراموش شده بیان داشت و گفت: باید با برپایی عزاداری های سنتی از بسیاری از بدعت های شکل گرفته در مراسمات عاشورا جلوگیری کرد.

 

وی ضمن توصیه به برپایی مراسمات در شأن حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بیان داشت: در دورانی که هجمه های فرهنگی دشمن هم چون جریانات وهابیت و تکفیری ها در جهت نابودی مبانی اصیل اسلام هستند، باید سعی کنیم هر چه بیشتر محافل سوگواری از لحاظ اشعار، سخنرانی ها و مرثیه سرایی ها با محتواتر و به دور از تفرقه و دروغ باشد.

 

حجت الاسلام حسناتی مباحث تربیتی و قرآنی را مهم ترین مباحث بیان شده در محافل عزاداری بیان کرد و افزود: این محافل باید همانند یک دانشگاه تربیتی باشد که بعد از این دو ماه به اندازه یک دوره دانشگاهی برای مستمعین آموزنده و مفید باشد.

 

وی در ادامه بیان داشت: اصل هستی دین ما از محرم و صفر است و باید در این دو ماه با همدلی و بهره مندی از پتانسیل های این مراسمات نه تنها دستاویزی برای دشمن قرار نگیریم بلکه به مرور بسیاری از بدعت های شکل گرفته در مراسم عزاداری به خصوص دسته های عزاداری را به شیوه سنتی آن برگردانیم.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد در ادامه حادثه 13 آبان و تسخیر لانه جاسوسی را به تعبیر حضرت امام، انقلاب دوم بیان کرد و گفت: عظمت این حادثه که بعد از پیروزی انقلاب شکل گرفت به تعبیر حضرت امام، عظمتی کمتر از انقلاب نداشت و اگر چنین رویدادی واقع نمی شد، هیچ گاه شاهد فتوحات و پیروزی های آینده نبودیم.

 

وی 13آبان به نام روز دانش آموز و هم چنین تبعید امام خمینی از ترکیه به نجف را از دیگر اتفاقات این روز بزرگ عنوان کرد که تماماً تاریخ شفاهی این ملت است در پنجاه سال اخیر و تمام این عبرت ها باعث شد تا جوانان این ملت این بار در صحنه عاشورا به ندای حسین(ع) جواب لبیک بگویند.

 

امام جمعه نجف آباد در ادامه مباحث هفته های قبل پیرامون افضل اعمال خاطر نشان کرد: جهاد در راه خدا یکی دیگر از موارد افضل اعمال است و جهاد در معنای عام آن تمام روابط زندگی فردی و اجتماعی انسان را حول جهاد اصغر، جهاد اکبر، جهاد اقتصادی، جهاد علمی و زمینه های دیگر در بر می گیرد.

 

وی با اشاره به احادیثی از ائمه اطهار در فضیلت حضور در جبهه نبرد گفت: اشرف اعمال و قوام دین به جهاد است و زمینه نصرت الهی و یاری گر دین خدا است و تنها در میدان نبرد است که حق از باطل شناخته خواهد شد و کربلا نمونه بی مانند جهاد حق و باطل و آزمایش مسلمانان است.

 

حجت الاسلام حسناتی درباره دیگر مناسبت های هفته افزود: شهادت اولین شهید محراب آیت الله مدنی و اتفاقاتی چون ترورها، بمب گذاری ها و آن چه امروز وهابیت به پشتوانه آمریکا و اسرائیل در جهان انجام می دهد، نه تنها باعث سقوط انقلاب نشد، بلکه عاملی برای بیداری هر چه بیشتر ملت های مسلمان گردید. /1306/پ202/ب4

ارسال نظرات