۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۷
کد خبر: ۲۲۸۶۰۹
معاون پژوهش موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام:

حوزه اگر در پی عبودیت و معنویت است برای تمدن سازی اسلامی تلاش کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام واسطی تأکید کرد: شاخص یک تمدن اسلامی، افزایش مستمر معنویت با سنجه حضور خدا در کنار کارآمدی برای پاسخ نیازها است بنابراین اگر حوزه می خواهد به سمت عبودیت و معنویت برود، درصدد طراحی و پیاده سازی تمدن اسلامی باشد.
گردهمايي مديران حوزه خواهران در موسسه مطالعات راهبردي

 به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، گردهمایی مدیران و معاونان مدارس علمیه خواهران مشهد امروز در محل موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام نور با همکاری موسسه صدف نور برگزار شد.

 

در این گردهمایی که با هدف تبیین نتایج آموزشی و تحقیقاتی موسسه مطالعات راهبردی و راهبردهای 10 ساله آینده این موسسه، صورت گرفت، حجت الاسلام سیدمحمدمحسن دعائی، به عنوان مدیر عامل به معرفی مواضع و فعالیت های موسسه پرداخت.

 

وی، مأموریت این موسسه را، طراحی ساختارها و فرآیندهای تمدنی بر اساس نگرش، قانون و اخلاق اسلام معرفی کرد.

 

در ادامه، حجت الاسلام عبدالحمید واسطی، معاون پژوهش موسسه به تبیین هویت و رسالت حوزه در تمدن سازی اسلامی پرداخت.

 

وی درباره مبانی تمدن ساز اسلام، گفت: در فضای رقابت تمدن ها، تمدنی برتر است که بتواند شبکه نیازهای انسان اعم از جسمی، روانی، روحی، ارتباطی و معرفتی را پاسخگو باشد.

 

حجت الاسلام واسطی با بیان این که در یک تمدن اسلامی، این شبکه نیازها به معنویت منتهی می شود، تصریح کرد: به عبارتی می توان گفت شاخص یک تمدن اسلامی، افزایش مستمر معنویت با سنجه حضور خدا، در کنار کارآمدی برای پاسخ نیاز ها است.

 

معاون پژوهش موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام تأکید کرد: اگر حوزه می خواهد به سمت عبودیت و معنویت برود باید درصدد طراحی و پیاده سازی تمدن اسلامی باشد.

 

لازم به ذکر است همزمان با این گردهمایی، نمایشگاهی از کتاب های منتشر شده موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام به همراه نرم افزارهای تولید شده در معرض دید حاضران قرار گرفت./930/د101/ب5

  

ارسال نظرات