۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۲۲۸۵۶۶
امام جمعه وحیدیه:

هرچه زمان می گذرد عمق و ابعاد نهضت امام حسین آشکارتر می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه وحیدیه گفت: هرچه زمان می گذرد عمق و ابعاد نهضت امام حسین(ع) آشکارتر و شفاف تر می شود به گونه ای که دانشجویان اکثر دانشکده های تاریخی حتی در اروپا علاقمند هستند در پایان نامه هایشان در رابطه با نهضت عاشورا و امام حسین(ع) تحقیق کنند.
عزاداري فرمانداري شهريار عزاداري فرمانداري شهريار عزاداري فرمانداري شهريار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  مراسم عزاداری امام حسین(ع) امروز به همت فرمانداری و بخشداری شهرستان شهریار در نمازخانه اداره فرمانداری، همراه با مداحی آقای دریایی و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین شائقی، امام جمعه وحیدیه برگزار شد.

 

هادی زاده، فرماندار شهرستان شهریار در این مراسم گفت: ماه محرم ماه بسیار باعظمتی است و امیدواریم همه عزیزان حرمت این ماه را که ماه امام حسین(ع) است را نگه دارند و به فرموده امام خمینی(ره) این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است؛ ماه محرم فقط ماه گریه و اجر بردن نیست، بلکه جنبه سیاسی هم دارد که همان نقشه ای است که معصومین(ع) از صدر اسلام پیش بینی کرده اند، که این نقشه اجتماع مردم است که برای امام حسین(ع) عزاداری کنند و اسلام را زنده نگه دارند.

 

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین شائقی ضمن سخنانی، خاطر نشان کرد: هرچه زمان می گذرد عمق و ابعاد نهضت امام حسین(ع) آشکارتر و شفاف تر و زلال تر و نجات بخش می شود به گونه ای که دانشجویان اکثر دانشکده های تاریخی حتی در اروپا علاقمند هستند تا در پایان نامه هایشان در رابطه با نهضت عاشورا و امام حسین(ع) تحقیق کنند.

 

وی با اشاره به این که مکتب امام حسین(ع) مکتب تربیتی بود،  تصریح کرد: چند ملاقاتی که در راه داشت و حرکاتشان حرکات تربیتی و نجات بخش بود مثل دیداری که با عبیدالله حر جعفی و زهیر و حر  و وهب بن عبدالله ارمنی داشت و متحول شدند.

 

امام جمعه وحیدیه افزود: زهیر، عثمانی مسلک بود و معتقد بود امیرمرمنان امام علی(ع) در کشتن عثمان دست داشت، اما تا با امام حسین(ع) ملاقات کرد و چند کلمه ای حرف زد، در او تحولی ایجاد شد، حتی زهیر اول سعی می کرد که امام متوجه نشود که او در این منزل اتراق کرده است و وقتی فرستاده امام حسین(ع) به زهیر می گوید  اجب الحسین، می گوید من چه کاری با حسین دارم، اما وقتی خانم زهیر که با معرفت بود گفت می دانی چه کسی تو را دعوت کرده است، تو را حسین فاطمه(س) دعوت کرده است، چرا جواب نمی دهی، زهیر رفت.

 

حجت الاسلام والمسلمین شائقی در ادامه با اشاره به این که ساعت زمان امام حسین(ع) مانند ساعت زمان ما نبود که 60 دقیقه باشد بلکه ساعت آن زمان یک زمان محدودی بود، اضافه کرد: امام حسین(ع) ساعتی با زهیر صحبت می کند و زهیر برمی گردد و وصیت نامه اش را می نویسد و به خانمش می دهد و برای این که بعدا محذوراتی نداشته باشد، خانمش را طلاق می دهد و آن چنان روح انقلابی در او ایجاد می شود که جزء نفراتی می شود که شب عاشورا پایمرد ایستاد و به امام حسین(ع) گفت ما هستیم و حاضریم هزار با تکه تکه شویم در راه تو و حتی اگر ما را بسوزانند و خاکستر ما را در صحرا به باد دهند دست از کمک تو برنمی داریم.

 

لازم به ذکر است در این مراسم کارمندان فرمانداری، سبزی، ریاست صنعت و معدن، دهیارها و اعضای شوراها و شوراهای هیأت های مذهبی جضور داشتند./802/پ202/ب5

ارسال نظرات