۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۲۲۸۳۸۲
دبیر جشنواره علامه حلی:

طلاب پژوهش را جزئی از زندگی خود بدانند

خبرگزاری رسا ـ دبیر جشنواره علامه حلی حوزه های علمیه را پیشرو در منبع شناسی معرفی کرد و گفت: طلاب باید پس از ورود به حوزه علمیه باید پژوهش را جزئی از زندگی خود در این دوران بدانند.
طلاب پژوهش را جزئی از زندگی خود بدانند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت­الاسلام جواد اسماعیل نیا دبیر جشنواره علامه حلی بعد از ظهر امروز(چهارشنبه) در جمع طلاب خواهر حوزه علمیه خورموج با اشاره به اهمیت پژوهش برای طلاب، گفت: اگر طلبه ای بخواهد در امر پژوهش موفق باشد، در وحله اول باید منبع شناس خوبی باشد تا در آینده بتواند مبلغ موفقی به حساب آید.

 

وی افزود: طلبه باید پیش از تبلیغ و مبلغ بودن، محقق خوبی باشد و مطالب را با دسته بندی، نتیجه گیری و همراه با مقدمه ای مناسب داشته باشد و این معنای پژوهش است.

 

حجت­الاسلام اسماعیل نیا پژوهش را یکی از ضروریات زندگی طلاب برشمرد و ابراز داشت: این ضرورت به ویژه برای طلاب خواهر بیشتر است چراکه طلاب خواهر با محدودیت هایی در تبلیغ مواجه هستند از این رو بحث پژوهش برای آنها اهمیت بیشتری دارد.

 

دبیر جشنواره علامه حلی با بیان اینکه استفاده از نرم افزار و اینترنت فضای بسیار مناسبی را برای انجام فعالیت های پژوهشی ایجاد کرده است، بیان داشت: در زندگی امروز جهاد، جهادی علمی است؛ بسیاری از افراد در حال تلاش برای ایجاد شبهه افکنی و تناقض سازی در قرآن و اهل بیت(ع) هستند.

 

وی از طلاب به عنوان مرزبانان مکتب اهل بیت(ع) یاد کرد، و اظهار داشت: اینگونه حرکات را باید با تحقیق پاسخ داد؛ امروزه درک این مسأله بسیار روشن و همچنین مقام معظم رهبری در سخنان خود بارها بر پژوهش و کرسی های آزاد اندیشی تاکید کرده است.

 

حجت­الاسلام والمسلمین اسماعیل نیا حوزه های علمیه را پیشرو در منبع شناسی معرفی کرد و گفت: طلاب باید پس از ورود به حوزه علمیه باید پژوهش را جزئی از زندگی خود در این دوران بدانند./833/پ202/ب4

ارسال نظرات