۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۲۲۸۲۲۱
سخنران حرم رضوی:

امربه معروف و نهی از منکر حافظ احکام الهی است

خبرگزاری رسا ـ سخنران حرم مطهر رضوی با بیان این که متاسفانه این فریضه واجب الهی در جامعه ما ضعیف شده است، گفت: امربه معروف و نهی از منکر حافظ احکام الهی است.
محرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام ایازی، سخنران حرم مطهر رضوی شامگاه ششم آبان ماه، در سلسله برنامه های تبلیغی در دهه اول محرم حرم رضوی اظهار داشت: امام حسین(ع) شهید امربه معروف و نهی از منکر است، در همه طول مسیر مکه تا عراق فرموده اند: من برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرده ام و ایشان از ما نیز خواسته اندکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر را به‌جای آوریم.

 

وی با بیان این که متاسفانه این فریضه واجب الهی در جامعه ما ضعیف شده است، گفت: اهمیت امربه معروف و نهی از منکر در روایات اسلامی این‌گونه تبیین شده است؛ احکام الهی در کنار امربه معروف و نهی از منکر مانند قطره ای در کنار دریا است، در تعبیری دیگر امربه معروف و نهی از منکر حافظ احکام الهی است.

 

سخنران حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: گناه یک فرد در جامعه موجب به گناه افتادن سایر افراد جامعه می شود، بعضی با این منطق که «عیسی به دین خود، موسی به دین» خود نهی از منکر دیگران را پس می زنند، در حالی‌که گناه آنان به مثابه فردی است که در کشتی جلوی خویش را سوراخ می کند و این عمل فردی او موجب غرق شدن همه افراد در کشتی می شود.

 

حجت الاسلام ایازی عنوان کرد: فرهنگ اختلاط زن و مرد که متاسفانه صدا و سیما در ترویج آن نقش دارد منکری است که امروز به معروف تبدیل شده به طوری که دوری از آن زشت تلقی می شود، از سوی کسانی که قدرت و مسؤولیت دارند، جلوگیری شود.

 

وی تصریح کرد: این تصویر روایتی است که پیامبر فرمودند: «چه می کنید در آن روزی که مردم امربه معروف و نهی از منکر نکنند، یا از آن بدتر در آن روزی که معروف به منکر و منکر به معروف تبدیل شود چه می کنید؟»

 

حجت الاسلام ایازی با بیان این که صدا وسیما محاسنی هم دارد، ابراز کرد: پخش منبرهای حسینی از جمله این محاسن است که در ایام محرم و صفر باعث تاثیرگذاری در مردم و هدایت آن‌ها می شود.

 

سخنران حرم مطهر رضوی تاکید کرد: بزرگترها و کسانی که محبوب سایر افراد خانواده و اقوام هستند به بهانه های مختلف در لابه لای سخنانشان به معروف ها و منکرها اشاره کنند.

 

وی با بیان این‌که امام حسین(ع) کشتی نجات و چراغ هدایت است، ابراز کرد: به برکت امام حسین(ع) احکام، مسائل اخلاقی و اسلامی بسیاری در این ایام بیان می‌شود و افراد زیادی به برکت امام حسین(ع) و اولادش هدایت می‌شوند. سعی کنید در مجالس حسینی هدفمند شرکت کنید، نکات جدید و درس بگیرید و به آن ها عمل کنید./1308/پ202/ب4

ارسال نظرات