۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۲۲۷۷۶۶
مدرس مؤسسه تخصصی تبلیغ:

استعداد تبلیغی طلاب شناسایی شود

خبرگزاری رسا ـ مدرس مؤسسه تخصصی تبلیغ خواستار شناسایی استعداد تبلیغی طلاب شد و گفت: باید نهادی مستقل در عرصه تبلیغ شکل بگیرد که مطابق استعداد طلبه‌ها، برنامه‌ریزی کند.
اعزام مبلغين ماه محرم به نقاط مختلف کشور

حجت الاسلام جواد پورشعبانعلی، مدرس مؤسسه تخصصی تبلیغ در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به برخی از مؤلفه های مهم تبلیغ چهره به چهره اشاره کرد و اظهار داشت: خوش اخلاقی، محبت، خوش بینی یا حسن ظن و قصد تأثیرگذاری داشتن برخی از مؤلفه های تبلیغ چهره به چهره است.

 

مدرس مؤسسه تخصصی تبلیغ درباره زمان شروع تبلیغ طلبه ها با بیان این‌که طلبه ها بایستی از سال اول طلبگی مخاطبان خاص خود را انتخاب و به اندازه محدوده اطلاعات خود، به تبلیغ بپردازند، ابراز داشت: طلاب همزامان با شروع دوران طلبگی باید در صدد رشد تحصیل، تهذیب و تبلیغ خود باشند.

 

وی با اشاره به این‌که باید در کنار مجتهدپروری به مبلغ پروری هم توجه داشت، گفت: برای مجتهد پروری محدوده خاصی وجود دارد و سایر ارکان و بدنه حوزه باید به مبلغ پروری بپردازند و طلبه هایی که استعداد مجتهدشدن را ندارند، وارد عرصه تبلیغ شوند.

 

حجت الاسلام پورشعبانعلی به ساز و کارهای آموزشی رسیدن به مرحله مبلغ پروری از سوی حوزه علمیه اشاره کرد و ابراز داشت: باید نهادی مستقل در عرصه تبلیغ شکل بگیرد که ابتدا به استعدادشناسی پرداخته و مطابق با استعداد طلبه ها برنامه‌ریزی کند که در کدام حوزه تبلیغی می‌توانند تأثیرگذارتر باشند و در همان حوزه پرورش یابند.

 

مدرس مؤسسه تخصصی تبلیغ افزود: باید فضایی برای حضور طلبه ها در عرصه های تبلیغی فراهم شود که مبلغ همزمان با تحصیل علم، امکان ارائه مطالب خود را داشته باشد.

 

وی درباره جایگاه مشاوره در تبلیغ دین نیز اظهار داشت: مشاوره، کاری تخصصی است و کار تبلیغ، کاری گذرا می باشد، به این معنا که مبلغ گاهی اوقات نتیجه کار تبلیغی خود را رصد می‌کند اما مشاوره نسبت به مخاطب خود حسی دارد که می خواهد او را به مقصد مورد نظر برساند.

 

حجت الاسلام پورشعبانعلی افزود: مشاور بودن ویژگی خوبی برای مبلغ است و باید آموزش تخصصی را فراگیرد ولی اگر طلبه‌ای بدون فراگیری اصول مشاوره و راهنمایی و راهکاری‌های آن، وارد عرصه مشاوره شود، گاهی اوقات آسیب هایی را به اجتماع وارد می کند که نتیجه آن به حوزه بر می‌گردد./822/ت302/ی

ارسال نظرات