۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۲۲۷۷۲۰
امام جمعه موقت ساری:

ﻋﺒﺮت ھﺎی ﻋﺎﺷﻮرایی اﻟﮕﻮﯾﯽ ﺑﺮای جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت ساری ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ اﯾﻦ ﮐﻪ ﻣﺎه ﻣﺤﺮم ﺣﺎوی درس ھﺎی ﺑﺰرﮔﯽ ﺑﺮای ﺟﺎﻣﻌﻪ اﻣﺮوز اﺳﺖ، گفت: ﻋﺒﺮت ھﺎی ﻋﺎﺷﻮرا ﺑﺎﯾﺪ اﻟﮕﻮﯾﯽ ﺑﺮای ﻣﺴﯿﺮ اﻣﺮوز ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻣﺎ ﻗﺮار ﮔﯿﺮد ﺗﺎ در آﯾﻨﺪه دﭼﺎر ﻣﺸﮑﻞ ﻧﺸﻮﯾﻢ.
امام جمعه موقت ساري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام محمد قاسمی، امام جمعه موقت ساری امروز در جلسه شورای اداری ساری با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری امام حسین(ع) گفت: باید از حادثه عاشورا و کربلا درس بگیریم.

 

وی با بیان این که مسؤولان باید خود را پاسخگوی خون شهدا بدانند، افزود: خدا این لیاقت را به ما عنایت کرده تا در مقام خدمت قرار گیریم و در این مقطع که همه دشمنان شیعیان، نوک پیکان را به سمت جمهوری اسلامی گرفته‌اند، مسؤولیت ما نیز سنگین‌تر است.

 

امام جمعه موقت ساری با اشاره به این که چهار تفکر دین‌ستیزی، عدالت‌زدایی، ولایت‌ستیزی و تقدس‌زدایی از زمان بنی‌امیه به وجود آمده و تاکنون هم ادامه دارد، تصریح‌کرد: در کشور عده‌ای دین را افیون ملت‌ها قلمداد کردند چراکه تفکر خاندان بنی‌امیه همچنان ادامه داشت.

 

وی با بیان این که این خاندان، ولایت و امامت را 25 سال خانه‌نشین کردند، افزود: در عزای این ماه علاوه بر اشک ریختن، تفکر و رسم امام حسین (ع) هم باید در زندگی شیعیان جاری باشد به ویژه اینکه در وادی حکومت همه باید زیر چتر ولایت قرار بگیریم.

 

امام جمعه موقت ساری با بیان این که فلسفه قیام عاشورا احیای شعائر واخلاق بوده است و در کنار ابراز احساسات در عزاداری، اصل حماسه حسینی و قیام عاشورا را در مجالس زنده کنیم، اظهار داشت: عاشورا یعنی دفاع از قرآن و پیروی از حق و حقیقت و اعلام تنفر و انزجار از کفر است.

 

حجت الاسلام قاسمی ﺑﺮ ﺿﺮورت ﺗﺒﯿﯿﻦ ﺻﺤﯿﺢ ﺣﻘﺎﯾﻖ واﻗﻌﻪ ﻋﺎﺷﻮرا ﺑﺮای ﻋﻤﻮم ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺗﺄﮐﯿﺪ ﮐﺮد و ﮔﻔﺖ: ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺑﺎ ﺑﯿﺎن ﺑﺮﺧﯽ ﻣﺴﺎﺋﻞ اﺻﻞ ﻗﯿﺎم ﺣﺴﯿﻨﯽ در ﺣﺎﺷﯿﻪ ﻗﺮار ﮔﯿﺮد.

 

امام جمعه موقت ساری ﺗﺄﮐﯿﺪ ﮐﺮد: ﻣﺪاﺣﺎن اھﻞﺑﯿﺖ ﺑﺎﯾﺪ در اﺷﻌﺎر ﺧﻮد از ﺳﺒﮏھﺎی ﺑﯽﻣﺤﺘﻮا ﭘﺮھﯿﺰ ﮐﺮده و ﺳﺒﮏ ﻧﻮﺣﻪھﺎی ﺧﻮد را ﺑﻪ ﺳﻮی ﺳﺒﮏھﺎی دﯾﻨﯽ، ﻣﺬھﺒﯽ و ارزﺷﯽ ﺳﻮق دھﻨﺪ.

 

حجت الاسلام قاسمی ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ اﯾﻦ ﮐﻪ ﻣﺎه ﻣﺤﺮم ﺣﺎوی درس ھﺎی ﺑﺰرﮔﯽ ﺑﺮای ﺟﺎﻣﻌﻪ اﻣﺮوز اﺳﺖ، اداﻣﻪ داد: ﻋﺒﺮت ھﺎی ﻋﺎﺷﻮرا ﺑﺎﯾﺪ اﻟﮕﻮﯾﯽ ﺑﺮای ﻣﺴﯿﺮ اﻣﺮوز ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻣﺎ ﻗﺮار ﮔﯿﺮد ﺗﺎ در آﯾﻨﺪه دﭼﺎر ﻣﺸﮑﻞ ﻧﺸﻮﯾﻢ. 

 

وی ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ آرﻣﺎن ھﺎی ﻣﺘﻌﺎﻟﯽ ﻧﮫﻀﺖ ﺣﺴﯿﻨﯽ ﺑﺮای ھﻤﯿﺸﻪ ﺗﺎرﯾﺦ زﻧﺪه و ﭘﻮﯾﺎ ﺧﻮاھﺪ ﺑﻮد، ﮔﻔﺖ: اﮔﺮ اﻣﺮوز ﺟﺎﻣﻌﻪ اﺳﻼﻣﯽ در ﻋﺮﺻﻪ ھﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ دارای ﻋﺰت و ﻋﻈﻤﺖ اﺳﺖ ﺑﻪ دﻟﯿﻞ ﺑﮫﺮه ﮔﯿﺮی ﺻﺤﯿﺢ از ھﻤﺎن ارزش ھﺎ و آرﻣﺎن ھﺎی ﺣﺴﯿﻨﯽ اﺳﺖ.

 

حجت الاسلام قاسمی محرم و عاشورا فرصت مناسبی برای شناخت و آگاهی جامعه از معارف و احکام دین دانست و با بیان این که این یک توفیق الهی است که خداوند به وسیله امام حسین(ع)، میسر ساخته است، تصریح کرد: برقراری عدالت، مبارزه با ظلم و ظالم و احیای امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز از پیام های حماسه جاویدان عاشورای حسینی است.

 

امام جمعه موقت ساری با اشاره به این که تبیین اهداف قیام امام حسین و انتقال معارف اهل بیت باید مورد توجه قرار گیرد، خاطر نشان کرد: اهداف و جایگاه عزاداری باید مشخص شود و در عزاداری ها شاهد ترویج فرهنگ صحیح عاشورا باشیم.

 

واحدی، فرماندار ساری نیز در این جلسه با تاکید بر این که که هدف و حرکت امام حسین(ع) باید در جامعه و در دانشگاه‌ها برای جوانان و آحاد مردم تبیین شود و خروجی دهه اول محرم در جامعه معرفت افزایی باشد، خاطر نشان کرد: حضور پرشور جوانان در مراسم های عزاداری محرم ظرفیت بسیار خوبی برای نهادینه ساختن اهداف عالی عاشورا است و باید با تقویت و ساماندهی عزاداری به تاثیر گذاری آن دقت کرد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات