۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۲۲۷۱۷۴
رییس جمهور در گفت وگو با خبرنگاران زنجان:

برای خروج کشور از رکود به نتایج مذاکرات چشم ندوخته ایم

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور با بیان این که برای خروج کشور از رکود هیچ چشم داشتی به نتایج مذاکرات نداریم گفت: مطمئنا امسال روند رو به رشد اقتصادی خواهیم داشت و هنوز که مذاکرات به نتیجه نرسیده از رکود خارج شده ایم.
 رييس جمهور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت ااسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، رییس جمهور کشور، امشب در نشست مطبوعاتی با رسانه ها و خبرنگاران زنجان، با اشاره به تعهدات دولت برای اتمام پروژه های عمرانی استان زنجان گفت: 71 پروژه وجود دارد که در طول امسال و سال آینده قرار است در زنجان اجرایی و عملیاتی شود و ما به همه تعهدات خود پایبند هستیم تا تمام این طرح ها در زمان مقرر به اتمام برسد.

وی در ادامه زنجان را یکی از استان های خوب کشور در زمینه معادن توصیف کرد و اظهار داشت: زنجان در زمینه معدن یکی از استان های خوب کشور است و باید در زمینه اکتشافات معادن مختلف اقدامات خوبی صورت گیرد و در مسأله کشاورزی نیز باید سدهای جدیدی احداث شود چرا که این استان یکی از استان های مهم در حوزه غذا و کشاورزی است.

رییس شورای عالی امنیت ملی در ادامه افزود: زنجان می تواند مرکز آمادی باشد برای استان های همجوار به مرکزیت تهران که خود این می تواند به اشتغال زایی بیش از پیش در استان کمک نماید.

این مسؤول در ادامه با بیان این که ما برای خروج کشور از رکود به نتایج مذاکرات چشم ندوخته ایم تأکید کرد: ما برای خروج از رکود در کشور هیچ چشم داشتی به نتایج مذاکرات نداشتیم و خدا را شاکریم که در وقتی که هنوز در تحریم هستیم و مذاکرات به نتیجه نهایی نرسیده است از رکود خارج شدیم و مطمئنا امسال روند رشد اقتصادی کشور مثبت خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی در ادامه با اشاره به تعامل سازنده دولت با کشورهای مختلف دنیا گفت: منکر آن نیستیم که در توسعه روابط اقتصادی نیاز به تعامل سازنده زیاد با کشورهای دیگر جهان داریم و این مختص به مقوله و زمان مذاکرات نیست و برای تصحیح روابط با دنیا قدم های اولیه را براشته ایم.

وی در ادامه با بیان این که به نتیجه رسیدن در مذاکرات کار آسانی نیست تصریح کرد: به توافق رسیدن در مذاکرات با شش کشور قدرتمند دنیا کار آسانی نیست که البته در تجربه های اولیه خود در رسیدن به توافقات اولیه موفق بودیم و از این رو امکان توافق نهایی در مدت زمان باقی مانده وجود دارد.

رییس جمهور در ادامه با اشاره به روند مذاکرات و به نتیجه رسیدن آن خاطر نشان کرد: در بسیاری از مباحث و کلیات طرح توافق جامع هسته ای به نتایج خوبی رسیده ایم و الان بحث بر روی جزئیات است که هم برای ما و هم برای آنها مهم و حائز اهمیت است.

این مسؤول در پایان با بیان این که روند مذاکرات هر گونه باشد به گذشته بر نخواهیم گشت اظهار داشت: ما به گذشته بر نخواهیم گشت و هیچ یک از کشورهای جهان نیز که با آنها مذاکره کرده ایم راضی به آن وضعیت نیستند و دولت باید طوری عمل کند که اگر عده ای می خواهند این مذاکرات به نتیجه نرسد به راحتی نتوانند به این کار دست پیدا کنند و اگر هم در مذاکرات به نتیجه نرسیم راه حل های دیگری پیش رو قرار می گیرد. /949/پ202/ج
 

ارسال نظرات