۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۲۲۶۹۷۸
مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری:

آیت الله مهدوی کنی عمار ولایت بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری گفت: در شرایط های گوناگون نظام، بسیاری از یاران دیروز امام راحل از قافله امروز ولایت جا ماندند، اما بصیرت و اطاعت محض این مجاهد نستوه از ولایت، زبان زد خاص و عام بود؛ بنابراین باید لقب عمار آقا را به وی نسبت داد.
حجت الاسلام يدالله رحماني ، مدير حوزه علميه خواهران چهارمحال و بختياري و امام جمعه بلداجي
حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیر استانی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با تسلیت ارتحال آیت الله مهدوی کنی، وی را عالمی مجاهد، انقلابی و یار دیروز امام و امروز رهبری بیان کرد و اظهار داشت: آیت الله مهدوی کنی در همه فعالیت هایش، اخلاق مداری را سرلوحه کار خود قرار می داد و این مهم ترین ویژگی بارز وی بود.
 
حجت الاسلام رحمانی با اشاره به نقش آفرینی های این عالم ربانی در عرصه های گوناگون نظام اسلامی اظهار داشت: نقش آیت الله مهدوی کنی در به ثمر نشستن انقلاب و پس از آن در تحکیم پایه های نظام اسلامی بر کسی پوشیده نیست.
 
امام جمعه بلداجی با بیان این که آیت الله مهدوی کنی از یاران نخستین انقلاب بود که لحظه ای از امام خمینی(ره) و هدف الهی خود فاصله نگرفت، تصریح کرد: این مجاهد وارسته، در همه عرصه های نظام شجاعانه خدمت کرد و در این راه لحظه ای از ولایت فقیه و اطاعت از او نافرمانی نکرد و این عامل سبب شد که به وی یار صدیق ولایت لقب دهند.
 
این مقام مسؤول، آیت الله مهدوی کنی را یکی از عمارهای ولایت لقب داد و افزود: در شرایط های گوناگون نظام، بسیاری از یاران دیروز امام راحل از قافله امروز ولایت جا ماندند؛ اما بصیرت و اطاعت محض این مجاهد نستوه از ولایت، زبان زد خاص و عام بود و به نظر بنده باید لقب عمار آقا را به وی نسبت داد.
 
مدیر استانی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با بیان این که آیت الله مهدوی کنی در همه شرایط از افراط و تفریط پرهیز می کرد، ابراز داشت: وی هیچ گاه اجازه نمی داد انگیزه های جناحی در تصمیم گیری هایش جایی پیدا کند.
 
وی با اشاره به این که علم، فقه و اخلاق با هم در وجود این عالم فرزانه نقش بسته بود، تصریح کرد: آیت الله مهدوی کنی در صحنه های فرهنگی نیز به شدت تأثیر گذار بود و از این میان می توان به تلاش های شبانه روزی وی به پیوند حوزه و دانشگاه اشاره کرد و این اقدام را از مهم ترین اقدامات فرهنگی این مجاهد خستگی ناپذیر بیان کرد.
 
حجت الاسلام رحمانی در پایان با تأکید بر این که طلاب و روحانیان باید شخصیت و رفتارهای سیاسی و اخلاق مدارانه این عالم ربانی را سرلوحه کار و الگوی همیشگی خود قرار دهند، اظهار داشت: وی نمونه بارزی از یک روحانی انقلابی بود که در همه احوال، با شجاعت و در هر عرصه هایی که احساس نیاز می شد، به خدمت پرداخت و تعلیم و تربیت را که اساس کار طلبگی است، هیچ گاه فراموش نکرد./9457/ت302/ب2
ارسال نظرات