۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۲۲۶۱۷۲
امام جمعه بابل:

حمایت عربستان از گروه های تکفیری عامل ایجاد ناامنی در منطقه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل گفت: رد پای عربستان در حمایت از دیکتاتورهای منطقه از جمله بحرین و گروهک های تروریستی نظیر داعش و النصره دیده می شود و این کشور است که جهان اسلام را به سمت تفرقه و شکاف می برد.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در جمع دست اندرکاران و اعضای بنیاد غدیر شهرستان بابل با تقدیر از برپایی با شکوه عید سعید غدیر در این شهرستان گفت: امسال شاهد بودیم که در برخی بخش ها توجهی ویژه به عید غدیر شده و جشن های با شکوهی برگزار شده است.

 

وی با بیان این که هنوز تا رسیدن به نقطه ای مطلوب در بر پایی جشن هایی شایسته مراسم اهل بیت(ع) فاصله داریم، گفت: هر چند تلاش های بسیار خوب و بزرگی صورت گرفته است اما آن گونه که شایسته این جشن بزرگ الهی و عیدالله اکبر در جامعه اسلامی به ویژه در جامعه شیعیان بود انجام وظیفه نکرده ایم.

 

رییس بنیاد غدیر بابل ضمن بیان این مطلب که باید با برنامه ریزی مناسب تر جشن های با شکوهی تدارک دیده شود، افزود: جشن ها به خصوص در مازندران که دیار علویان شناخته می شود با شکوه بی نظیری باشد که  اوج ارادت مردم این سرزمین را به ساحت امیرالمؤمنان نشان دهد.

 

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیاء بابل با اشاره به جشن عید غدیر در کشور یمن پس از انقلاب اخیر در این کشور محب اهل بیت(ع) و شیعه خاطرنشان کرد: امسال نخستین سال آزادی ملت و مردم یمن بود که جشن های با شکوهی به مناسبت این عید بزرگ امامت برگزار شد.

 

وی با بیان این که شیعیان یمن دارای اکثریت زیدی هستند، افزود: مردم یمن جشن ولایت امیرالمؤمنان(ع) را به صورت با شکوهی برگزار کردند که چشم ها خیره کرد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل به عصبانیت فرقه وهابیت از احیای فرهنگ اهل بیت(ع) در یمن اشاره کرد و افزود: دل وهابی های خبیث با دیدن موج ارادت مردم یمن و احیای شیعه در این کشور سوخت و به شدت انها را وادار به واکنش کرد اما علیرغم توطئه های آنان این موج طنین بیشتری در منطقه ایجاد خواهد کرد.

 

وی با محکومیت اظهارات وزیر امور خارجه عربستان سعودی در خصوص ایران گفت: برخلاف اظهارات مقامات عربستان سعودی، جمهوری اسلامی دخالتی در امور یمن ندارد و مردم این کشور خودشان سرنوشت خود را در دست گرفتند.

 

حجت الاسلام روحانی به دخالت های عربستان در امور کشورهای مختلف اسلامی اشاره کرد و گفت: سال ها مقامات عربستان با حمایت همه جانبه از دیکتاتور یمن مردم این کشور را تحت سرکوب و فشار نگه داشتند.

 

وی افزود: رد پای عربستان در حمایت از دیکتاتورهای منطقه از جمله بحرین و گروهک های تروریستی نظیر داعش و النصره دیده می شود و این کشور است که  جهان اسلام را به سمت تفرقه و شکاف می برد.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه بابل تعیین سرنوشت کشورها را حق ملت های ان کشور ها بیان کرد و افزود: عربستان با حمایت از حکومت غیر مردمی بحرین و ارسال سلاح و نیروی نظامی مردم این کشور را که آزادی را فریاد می زنند به خاک و خون می کشد.

 

وی افزود: مقامات عربستان باید از عملکرد گذشته خود درس عبرت بگیرند و بیش از این در اوضاع کشورها دخالت نکنند./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات