۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۲۲۵۹۲۵

جمعیت الوفاق اسلامی بحرین خواستار آزادی فوری آیت الله نمر شد

خبرگزاری رسا ـ جمعیت الوفاق اسلامی بحرین با ابراز همبستگی با آیت الله نمر خواستار آزادی فوری این شیخ عربستانی شد.
آيت الله نمر باقر النمر


 

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعیت الوفاق اسلامی بحرین امروز در پیامی صدور حکم اعدام برای آیت الله شیخ نمر باقر النمر را محکوم کرد و بیان داشت: اعدام آیت الله نمر سبب افزایش بحران و مشکلات عربستان می‎شود.


در این پیام آمده است: اعدام آیت الله نمر همانند ریختن روغن بر روی آتش است بنابراین این عالم عربستانی باید هرچه زودتر آزاد شود.


جمعیت الوفاق اسلامی بحرین خاطرنشان ساخت: شیخ نمر از علمای برجسته و بارز عربستانی است که برای تبلیغ اسلام بسیار تلاش کرده است.


در این پیام آمده است: حکم اعدام جواب خواسته‎های مشروع، مسالمت آمیز سیاسی، دینی و اجتماعی آیت الله نمر نمی‎تواند باشد. دادگاه عربستان در حالی شیخ نمر را به اعدام محکوم کرده که وی برای احقاق حقوق انسان‎ها فعالیت‎های بسیار انجام داده است.


جمعیت الوفاق اسلامی بحرین ضمن ابراز همبستگی با آیت الله نمر اظهار داشت: راه حل سیاسی و گفت‎وگو بهترین مسیر برای خروج از بحران و مشکلات است بنابراین با ایجاد تفاهم و گفت‎وگو آیت الله نمر باید آزاد شود.


گفتنی است که پایگاه خبری العوامیه نیوز عربستان روز گذشته از صدور حکم اعدام تعزیری علیه آیت الله شیخ نمر باقر النمر از روحانیان انقلابی این کشور خبر داد.


نهم جولای سال 2012 میلادی بود که «شیخ نمر آل‌نمر» پس از تعقیب و حمله مسلحانه نیروهای امنیتی رژیم سعودی به خودرویی که در آن قرار داشت و او را به منزلش می‌برد، زخمی شد./994/ب902/ک

ارسال نظرات