۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۲:۴۹
کد خبر: ۲۲۵۸۶۳
عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی:

ایران ابائی ندارد ایستادن خود در کنار رزمندگان اسلام را علنی کند

خبرگزاری رسا- عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی گفت ایران ابائی ندارد که ایستادن خود را در کنار رزمندگان اسلام علنی کند و ملت ها نیز از این علنی شدن استقبال می کنند، ما افتخار می کنیم که از ملت های مسلمان حمایت می کنیم.
محمد دهقان عضو هيأت رئيسه مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمد دهقان، عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی شامگاه امشب در موسسه جوانان آستان قدس رضوی در سلسله جلسات بزم اندیشه به برسی وضعیت جهان اسلام با نگاه به انقلاب اسلامی ایران پرداخت و گفت: اسلام انقلابی که امام معرفی کرد روز به روز رشد کرد و جای خود را در بین ملت ها باز کرد.

 

وی با اشاره به این مطلب که قبل از پیروزی انقلاب موضوعی به نام جهان اسلام وجود نداشت و رهبران کشورهای اسلامی ابایی از داشتن رفتار غیر اسلامی نداشتند افزود امت و اسلام با پیروزی انقلاب شکل گرفت و امام خمینی (رحمة الله علیه) مرز بین اسلام و دشمنان اسلام را تبیین کردنند و مردمی که طرفدار اسلام به فرمایش امام «اسلام پابرهنگان، اسلام مستضعفان، اسلام دور از اشرافیت، اسلام ظلم ستیز و مبارزه با استکبار» را به ملت ها معرفی کرد.

 

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی با ذکر این مطلب که دشمنان به دلیل نداشتن ارزیابی درست از انقلاب اسلامی ایران  فکر می کردند که با ایجاد اختلافات داخلی توسط 80 گروه مخالف انقلاب و نیز وجود  بنی صدر و در ادامه صدام می توانند انقلاب اسلامی را شکست دهند افزود: انقلاب اسلامی به سختی مبارزه کرد و با وجود امکانات محدود با لشکر صدام که یکی از بزرگترین لشکرهای منطقه بود پیروز میدان بودیم و اسلام رشد کرد و امروز مرزهای جغرافیایی را در نوردیده ایم و اگر دشمنان  چنین چیزی را  پیش بینی می کردند از اهرم هایی که در حال حاضر علیه انقلاب به کار می برند و دهها بار بزرگتر از اهرم هایی است که  در ابتدای انقلاب به کار می بردند استفاده می کردند.

 

دهقان با اشاره به انتشار عکس حاج قاسم سلیمانی در کنار رزمندگان عراقی برای آزاد سازی آمرلی یکی از شهرهای شیعه نشین عراق در خبرها و تحلیل انها که مرقوم کرده اند: « ایران ابائی ندارد که ایستادن خود را در کنار رزمندگان اسلام علنی کند و ملت ها نیز از این علنی شدن استقبال می کنند» خاطرنشان کرد: یاران امام در کشورهای سوریه، عراق، بحرین و هندوستان راهی که امام نشان داده است مقاومت می کنند و می جنگند و ما افتخار می کنیم که از آن ملت ها حمایت می کنیم.

 

وی در ادامه به نمونه هایی از کشورهای مختلف که ارادت به انقلاب اسلامی ایران دارند را برشمرد و افزود: اوایل انقلاب اسلامی ایران با بیعت بدرالدین اوثی با امام، انقلاب یمن شکل گرفت و بعد از شهادت وی پسرش حسین اوصی که در قم درس می خواند وچند سر خط از اندیشه های امام را فرا  می گیرد و در یمن منتشر می کند از جمله «راه نجات مسلمانان در برگشت به قرآن و سیره اهل بیت، اسرائیل شیطان بزرگ است، اسرائیل جنایتکار است و در مورد روز قدس» و بعداز شهادت او برادرش عبدالمالک اوصی که او نیز در قم درس خوانده است به مبارزه علیه ظلم برمی خیزد و از جهت استکبار ستیزی با اندیشه های انقلاب ایران شباهت بسیار دارند و به الگو برداری از انقلاب ایران می پردازند و اوثی ها از لحاظ نظامی بر یمن مسلط می باشند و به دلیل موقعیت استراتژیک یمن عربستان به دنبال مذاکره با ایران می باشند . 

 

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی  اظهار کرد: یک نظرسنجی توسط موسسه امریکایی در یمن 98 درصد از مردم یمن چه شیعه و چه سنی  از آمریکایی ها متنفرند و همچنین 96 درصد از اسرائیلی ها و 92 درصد از عربستان نفرت دارند.

 

نایب ریس کمسیون حقوقی و قضایی مجلس با ذکر نمونه هایی از دیگر کشورهایی  که به ترویج اندیشه های انقلاب اسلامی ایران  از جمله هندوستان، قزاقستان و نیجریه اظهار کرد:  اسلام و اسلام انقلابی جایگاه خود را پیدا کرده است و فضای جهان  اسلام به این صورتی که از که از رسانه ها انعکاس می یابد  نیست و دشمنان اسلام  به و وحشت افتاده اند و تحرکاتی را علیه ما طراحی کرده اند  که پر حجم ترین توطئه ها در سال های اخیر بوده است .

 

معاون بسیج دانشجویی کشور نمونه هایی از توطئه هایی که دشمنان انقلاب طرح ریزی کردند را ذکر کرد و با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که می فرماید:« کاریکاتور انقلاب اسلامی را درست کردند که با او انقلاب را بزنند» افزود: جریان روحانیت را علیه امام و انقلاب به میدان آوردند و فهمیدند که قدرت ولایت فقیه به قدری بالاست که با روحانیون مخالف به نتیجه نمی رسند بنابراین به مردم متوسل شدند و به خیال خام خود انقلاب مردمی فتنه 88 را به راه انداختند و در این جریان نیز شکست خوردند. و در حال حاظر نیز کاریکاتوری از دفاع مقدس را به عنوان داعش شبیه سازی کرده اند و در رسانه های خود با عنوان پیکارجویان دولت اسلامی از آنها یاد می کنند.

 

دهقان در ادامه افزود:  دشمنان اسلام با تحلیل این موضوع که دفاع مقدس انقلاب ایران را پر قدرت ساخت، یمن و فلستین را مقاوم کرد، به عراق آزادی بخشید و موجب سلحشوری رزمندگان شد تصمیم به شبیه سازی این سلحشوری گرفتند تا چهره انقلاب اسلامی ایران را کم رنگ کنند چرا که اگر هدف آنها تشکیل حکومت اسلامی بود از این همه کشور مسلمان چرا جبهه مقاومت را انتخاب کردند بنابراین تماتم این تحرکات برای مهار انقلاب اسلامی ایران است.  اما با انجام جنایتها و کشتار بچه ها و به اسیری گرفتن زنها و سوء استفاده و فروش آنها  توسط این گروهک تروریستی که کاملا مغایر با اسلا م است نتیجه عکس گرفتنند. و با این اتفاق حق و نا حق مشخص شد و اهل سنت نیز در برابر آنها باید موضع بگیرند در صورت سکوت شریک آنها هستند و مورد سؤال می باشند.

 

وی  با اشاره به چهره منفور آمریکا و انگلیس در بین کشورهای اسلامی گفت باید توجه شود نتیجه مذاکرات با آنها چه اثراتی را به دنبال دارد افزود: اگر آمریکا را با بیست سال قبل مقایسه کنیم خواهیم دید آن اقتدار را ندارد و در جنگ های متمادی شکست خورده است و با ارتباط با ایران به عنوان قدرت اول منطقه به دنبال رهایی از این بن بست سیاسی می باشد./1310/پ202/ج

ارسال نظرات