۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۲۲۵۴۵۳
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

ولایت پذیری شرط قبولی اعمال است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، اکمال و اتمام دین و نعمت های پروردگار را در ولایت حضرت علی (ع) خواند و گفت: قبولی اعمال وابسته به ولایت است چرا که بدون ولایت فساد جامعه اسلامی را فرا گرفته و اعمال و احکام دینی بر اساس خواسته عده ای تغییر می یابد.
عمامه گذاري طلاب حوزه علميه اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، ظهر امروز در مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه اردبیل، با اشاره به اهمیت جایگاه امامت و ولایت، خاطرنشان کرد: معنی و مفهوم امامت بسیار ساده تلقی شده است، وظیفه امامت تنها رسیدگی به امورات ظاهری حکومت نیست.

 

وی افزود: پروردگار متعال جایگاه امامت را بسیار بزرگ قرار داده است و بعد از پیامبر اکرم (ص) اگر امامان معصوم نبودند که مردم را هدایت و دین را حفظ کنند از دین چیزی باقی نمی ماند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی، تصریح کرد: پروردگار متعال در قرآن کریم جریان وصی بودن هارون برای حضرت موسی (ع) را مطرح می کند و در آن بر شریک بودن امامت بر رسالت صحه گذاشته است.

 

امام جمعه اردبیل، افزود: خداوند متعال در خصوص جریان غدیر خم و امامت امیرمومنان علی (ع) می فرماید که امروز دین و نعمت را بر شما کامل کردم.

 

نماینده ولی فقیه در استان، خاطرنشان کرد: اگر همه نعمت های پروردگار متعال را بشماریم این نعمت ها تمام شدنی نیست ولی پروردگار متعال اتمام و اکمال نعمت ها را در ولایت می داند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: زمانی همه نعمت ها منشأ خیرات است که امامت و ولایت به همراه آنها باشد به طوری که پروردگار متعال اتمام و اکمال کار رسالت پیامبر اکرم (ص) را در معرفی ولایت امیرمومنان علی (ع) در روز عید غدیر اعلام می کند.

 

امام جمعه اردبیل، با اشاره به نقش امامت در برچیدن تفسیرهای مختلف از دین و اجرای احکام و قوانین الهی در جامعه، گفت: امروز تفاسیر مختلفی از دین ارائه می شود به طوری که امروز توحیدی که گروه های مختلف مانند داعش ارائه می کنند به خاطر دور افتادن از ولایت است.

 

وی ولایت را افضل بر اعمال دانست و خاطرنشان کرد: قبولی اعمال وابسته به ولایت است به طوری که اگر ولایت نباشد اعمال به هر اندازه بیشتر و برتر باشد باز قابل قبول نیست چرا که بدون ولایت فساد جامعه اسلامی را فرا گرفته و اعمال و احکام دینی بر اساس خواسته عده ای تغییر می یابد.

 

جنابات گروه های تکفیری در جهان اسلام به خاطر دوری از ولایت است

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی، با اشاره به جنایات برخی گروه های تکفیری مانند داعش به نام اسلام افزود: همه خون هایی که توسط گروه های تکفیری به نام اسلام ریخته می شود حاصل تعبیرات و تغییرات زیاد در دین توسط این گروه ها است.

 

نماینده ولی فقیه در استان، اظهار داشت: خداوند متعال در روز غدیر خم فرمان بر معرفی ولایت داد تا مسلمانان با اطاعت از امام خود دچار انحراف نشوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی، تاکید کرد: اگر به احکام امامت نگاهی کنیم خواهیم دید که فلسفه امامت، فلسفه ای بزرگ و عظیم است و یکی از وظایف امامت تبیین و تفسیر متون دین است.

 

روحانیان وطیفه تبیین و مرزبانی دین الهی را دارند

 

وی به نقش علما و روحانیان پس از ائمه اطهار در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: وظیفه روحانیان در جامعه تبیین احکام دین و مرزبانی از دین الهی است تا افرادی که قصد خدشه وارد کردن بر دین را دارند نتوانند اقدامات خود را انجام دهند.

 

امام جمعه اردبیل، تصریح کرد: روحانیان باید بر جایگاه خود ببالند چرا که پروردگار متعال با علما عهد و پیمان بسته است.

 

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر جایگاه علما و روحانیان، خاطرنشان کرد: در روابت آمده است که اگر عالمی از دنیا برود برکات در آن منطقه کم می شود چرا که برکات زیادی به واسطه حضور عالم در یک منطقه در آنجا افزایش می یابد.

 

وی به نقش حوزه های علمیه در کشور تاکید کرد و گفت: حوزه های علمیه در کشور ما نقشی بی بدیل در توسعه فرهنگ و اندیشه دینی ایفا می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی، افزود: علما در طول تاریخ اسلام نقش حائز اهمیتی در استقلال و آزادی کشورهای اسلامی بر عهده داشته اند به طوری که وقتی به تاریخ اسلام نگاه می کنیم شاهد حضور علما و روحانیان در کشورهای اسلامی و نقش فعال آنها در استقلال این کشورها هستیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، خاطرنشان کرد: علمای بسیاری در جهت اشاعه دین اسلام در کشورهای اسلامی جان خود را فدا کرده اند.

 

وی با اشاره به تقدس لباس روحانیت، بیان داشت: پوشیدن لباس مقدس روحانیت وظیفه ای خطیر بر عهده طلاب ایجاد می کند چرا که روحانیان باید برای جلوگیری از انحرافات و توسعه و گسترش دین الهی در جامعه تمام تلاش خود را انجام دهند.

 

امام جمعه اردبیل، تاکید کرد: قداست این لباس نباید کم شود چرا که برای قداست آن خون دلها خورده شده و خون های بسیاری ریخته شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی، با توصیه مسائل مهم و ارزشمند برای طلاب و روحانیان، اظهار داشت: نباید مسائل مالی و مادی در سخنرانی ها و هدایت مردم تاثیری داشته باشد.

 

وی افزود: روحانیان باید قلب مردم را تسخیر کنند و در این جهت باید بسیار مراقبت کنند، یک طلبه و روحانی باید جاذبه کامل برای تسخیر قلب مردم داشته باشد.

 

امام جمعه اردبیل، خاطرنشان کرد: بزرگترین آفت برای یک روحانی حب ریاست و دنیا است که روحانیان و طلاب باید در این جهت مراقبت کنند تا دچار حب ریاست نشوند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به اهمیت مطالعه برای روحانیان، تصریح کرد: مطالعه برای یک طلبه و روحانی باید در اولویت امور قرار داشته باشد چرا که وقت و زمانی که مردم برای شنیدن سخنان یک روحانی صرف می کنند بسیار با اهمیت است .

 

امام جمعه اردبیل، تاکید کرد: روحانیان نباید در کار دین مصالح خود را در نظر بگیرند، اگر امیر المومنان علی(ع) در کار دین مصلحت سنجی می کرد، کار دین یکسره می شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی، اظهار داشت: مسؤولیتی که بر عهده روحانیان قرار دارد بسیار بزرگ و سنگین است و روحانیان باید قدر این مسؤولیت بزرگ و الهی را بدانند.

 

گفتنی است؛ در پایان این مراسم، 35 نفر از طلاب حوزه های علمیه اردبیل با حضور حجت الاسلام و المسلمین عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل و حجت الاسلام و المسلمین سید حاتمی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان و جمعی از مسؤولان حوزه علمیه اردبیل، معمم شدند./937/پ201/ب4

ارسال نظرات