۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۲۲۵۲۹۲

ماهنامه حاشیه در پله شانزدهم ایستاد

خبرگزاری رسا ـ شانزدهمین شماره ماهنامه فرهنگی و اجتماعی حاشیه سال سوم ویژه مهرماه 1393 به صاحب‌امتیازی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و مدیرمسؤولی علی‌اکبر رشاد، راهی بازار نشر شد.
شانزدهمين شماره ماهنامه حاشيه

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شانزدهمین شماره ماهنامه حاشیه با آثار و گفتارهایی از حجج اسلام «نجف لک‌زایی، محمدمهدی بهداروند، محمد عالمزاده نوری، مهدی اقبالی، علی لقمان‌پور و محمدعلی مروجی طبسی» مدون شده است.

 

این شماره از ماهنامه شامل عناوین زیر است: «قواره تمدنی، با ذکر آن حال معنوی را حفظ کن،‌ روحانیت از ارکان اصلی مدیریت دفاع مقدس بود، ماها نوکر استادهایمان بودیم، اگر آخوند سوار کنید ماشین پنچر می‌شود، بهترین تابستان من، پنجشنبه‌های دوست‌داشتنی و هم حجره‌ای سلام»

 

این ماهنامه در گفت‌وگویی با حجت الاسلام بهداروند در رابطه با نقش روحانیت در دفاع مقدس به نقل از وی آورده است: «حوزه یکی از ارکان اصلی مدیریت و فرماندهی جنگ بوده است. نقش روحانیون در سرپرستی هشت‌ سال دفاع مقدس که در رأسش حضرت امام رحمة‌الله‌علیه بودند، جایگاه انکارناپذیری که فرماندهان و طلبه‌های روحانی در جنگ شرکت داشتند و حماسه‌هایی که آفریدند، امر ساده‌ای نیست که بتوانیم به راحتی از آن عبور کنیم.»

 

ماهنامه حاشیه یکی از علمای فقه‌آل‌محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله را معرفی و با وی مصاحبه‌ای نموده و در رابطه با ولادت و نسب ایشان نوشته است: «آیت‌الله محسن غروی نجفی، مشهور به دوزدوزانی در سال 1307 شمسی برابر با 25 رمضان 1347 قمری در تبریز چشم به جهان گشود. پدرش آیت‌الله حاج میرزا محمود دوزدوزانی از علما و فضلای بنام تبریز بود. جد پدری ایشان، آیت‌الله محمدحسن دوزدوزانی، مشهور به فخرالعلما و جد مادری‌اش نیز حاج حسین کوچه‌مشکی از بازرگانان بزرگ تبریز و رئیس اتاق تجارت تبریز بود.»

 

 

«پرونده ای برای طلبه‌های پایه اول، نحن انصارالله، خلقیات طلبگی، رهنامه مقدمات، ما باید مخفیانه تبلیغ کنیم، روحانیت پیشگامان جهاد و اجتهاد، سیاست متعالیه، غزه در قله، میثاق طلبگی، امام به طلبه‌ها بسیار محبت داشت، از کلاس‌های چهارگانه تا فروشگاهی با قوانین شاذ، بر بال پژوهش و تبلیغ» در این شماره به چشم می خورد.

 

در بخشی از مصاحبه‌ این ماهنامه با دو تن از طلاب کشور آذربایجان در رابطه با تبلیغ علوم دینی در کشور آذربایجان آمده است: «کتاب‌های تیجانی یا کتاب حدیث بیداری امام خمینی رحمة‌الله‌علیه و برخی از کتاب‌ها در آذربایجان ممنوع هستند. شیعیان در کشور آذربایجان در خفقان هستند و هر طلبه‌ای بخواهد در آذربایجان تبلیغ کند، تحت فشار قرار می‌گیرد. طلبه‌ها را دستگیر و زندانی می‌کنند. در حال حاضر بسیاری از طلبه‌ها و روحانیون آذربایجانی در زندان به سر می‌برند. حکومت آخوندهایی را تربیت کرده و در مساجد قرار داده است و ماها اگر بخواهیم در مسجد تبلیغ کنیم به پلیس زنگ می‌زنند تا اجازه ندهند ما تبلیغ کنیم.»

 

گفتنی است،‌ شانزدهمین شماره ماهنامه فرهنگی و اجتماعی حاشیه سال سوم ویژه مهرماه 1393 به صاحب‌امتیازی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و مدیرمسؤولی علی‌اکبر رشاد، در 48 صفحه و با قیمت 2000 تومان راهی بازار نشر شده است./992/ن603/ق

ارسال نظرات