۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۲۲۵۰۲۳
امام جمعه موقت بشرویه:

امنیت اجتماعی جامعه مرهون تلاش های نیروهای انتظامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه بشرویه با بیان این که امنیت اجتماعی و شهری کشور مرهون تلاش های شبانه روزی کارکنان نیروی انتظامی است، گفت: پیشرفت‌های روز افزون کشور در سایه امنیت و آرامش به دست می آید.
حجت الاسلام حداديان _ امام جمعه بشرويه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام علی اکبرحدادیان، امام جمعه موقت بشرویه  پیش از ظهر امروز در همایش «همیاران و فرهنگ یاران ترافیک» با بیان این که امنیت مهم ترین نعمتی است که خداوند به انسان ها اعطا کرده است، گفت: اجرای احکام اسلامی در سایه امنیت ممکن است و بدون امنیت پیشرفت و تعالی جامعه و اجرای احکام اسلامی غیر ممکن می شود.

 

وی با بیان این که کشور به واسطه همین امنیت توانسته با انواع تهدید ها و بحران های مختلف مقابله کند و از فتنه های گوناگون سربلند خارج شود، ادامه داد: قوانین برای ایجاد امنیت در جاده ها وتامین سلامت افراد وضع شده است و اگر هر شخصی خود را در برابر اجرای قوانین مسؤول بداند بسیاری از حوادث و مشکلات به وجود نمی آید.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که قوانین برای سلامت افراد جامعه وضع شده است، گفت: مردم باید در اجرای قانون به کارکنان نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی کمک کنند زیرا اگر هرکس بخواهد طبق سلیقه شخصی خود عمل کند سنگ روی سنگ بند نمی شود و جامعه به جنگل شبیه می شود.

 

حجت الاسلام حدادیان تلاش های نیروی انتظامی در برقراری امنیت را کم نظیر ارزیابی و خاطرنشان کرد: پیشرفت های روز افزون کشورمان در سایه امنیت و آرامش محقق می شود و تلاشگران عرصه نظم و امنیت همواره هوشیار بوده و همت خود را در ایجاد آرامش جامعه به کار بسته اند.

 

وی با بیان این که دشمن همواره به دنبال این بوده است که با  استفاده از ابزارها و روش های گوناگون امنیت داخلی کشور را مختل کند، گفت: اگر نیروهای امنیتی کشور در برابر توطئه های دشمن هوشیار نبودند نمی توانستند در چند سال گذشته امنیت کشور را حفظ کنند.

 

امام جمعه موقت بشرویه با بیان این که مشارکت دانش آموزان به عنوان همیار پلیس نقش مهمی در آموزش قوانین مختلف به دانش آموزان دارد، گفت: اگر بچه ها از همان سنین کودکی با قوانین راهنمایی و رانندگی آشنا شوند در بزرگسالی به این قوانین پایبند خواهند بود که این موضوع در تقویت امنیت کشور موثر است.

 

حجت الاسلام حدادیان ادامه داد: متاسفانه آمار تصادفات در کشور بالا است و میزان مرگ و میرهای ناشی از تصادف در میان مردم در حال افزایش است که این موضوع نشان می دهد آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی در جامعه ضرورت جدی تری پیدا کرده و از سوی دیگر بیشتر تلفات ناشی از حوادث جاده ای جوانان هست که مرگ این افراد نه تنها به جامعه بلکه برای خانواده این افراد هم مشکلات جدی دارد.

 

وی با بیان این که باید میزان ایمنی وسایل نقلیه افزایش یابد، ادامه داد: باید جوانان و سایر اقشار جامعه در هنگام رانندگی مراقب رفتار خود باشند تا میزان خطرات کاهش یابد و تصادفات کم شود و فرهنگ سازی در زمینه رانندگی هم یکی از عناصر اصلی سبک زندگی دینی است./968/پ202/ب5

  

ارسال نظرات