۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۲۲۴۰۱۱
آیت‌الله حسینی بوشهری:

حکام مرتجع لباس اسلام را برای نوکری به اجانب پوشیده اند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان این‌که نشانه اسلام امریکایی خدمت به بیگانگان و آتش‌افروزی و اختلاف افکنی و کشتار مسلمانان مظلوم است، گفت: عده‌ای با نام اسلام بر کشورها حکومت می‌کنند اما لباس اسلام را برای نوکری به اجانب پوشیده و در مقابل ملت مسلمان جبهه می‌گیرند.
آيت الله حسيني بوشهري آيت الله حسيني بوشهري در پانزدهمين همايش کتاب سال حوزه  آيت الله حسيني بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه کشور صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید قربان که در مسجد مقدس جمکران اقامه شد، ضمن تبریک این عید سعید گفت: حضرت زین العابدین، امام سجاد(ع) از این روز به عنوان روز فرخنده و مبارک یاد کرده ‌اند.

وی در ادامه با بیان این‌که واژه عید به معنای رجوع و بازگشت و واژه قربان به معنای تقرب و نزدیک شدن است، اظهار داشت: عید قربان در حقیقت بهانه‌ای برای بازگشت به قرب الهی است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور اظهار داشت: با توجه به فراز «بِحَقِّ هَذَا الْیَوْمِ الَّذی جَعَلْتَهُ لِلْمُسْلِمینَ عیداً وَلِمـُحَمَّد صلی الله علیه وآله ذُخراً وَشَرَفاً وَکَرامَةً وَمَزیداً» در دعای قنوت نماز عید قربان، روز قربان، عید مسلمانان و روز شرف و کرامت آل محمد(ص) است.

وی با بیان این‌که عید فطر، قربان و غدیر بزرگترین اعیاد اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: تمام عیدهای ذکر شده در رابطه با مسؤولیت پذیری افراد و تمام شدن امتحانات الهی ایشان است.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان این‌که عید قربان عید اطاعت و بندگی است، اضافه کرد: عید سعید فطر پاداش یک ماه مبارزه با نفس و روزه گرفتن و عید قربان یادآور اطاعت بی چون و چرای حضرت ابراهیم و فرزندش اسماعیل است، اطاعتی که تا حد ذبح فرزند بود.

وی تصریح کرد: عید قربان و ماجرای امتحان شدن حضرت ابراهیم، درس‌هایی برای ما دارد که مهم‌ترین آن لزوم دل بریدن از تمام دلبستگی‌ها و دلدادگی‌های دنیایی است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: اهمیت و لزوم فداکاری، صبر در برابر انجام وظایف و نیز عدم بهانه‌گیری در رابطه با اطاعت احکام الهی از دیگر درس‌های امتحان حضرت ابراهیم در خصوص ذبح فرزندش است.

وی با بیان این‌که نیت نقش مهمی در فرهنگ اسلامی و اهل‌بیت(ع) دارد، ابراز داشت: نیت مؤمن بهتر از عبادت او است همان‌طورکه نیت اویس برای زیارت حضرت رسول اکرم(ص) سبب تکریم‌های این پیامبر عظیم‌الشأن نسبت به اویس شد.

آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: حضرت ابراهیم فداکارانه نیت ذبح فرزند خود را داشت، همچنین حضرت اسماعیل نیز خالصانه منتظر ذبح شدن بود اما این ذبح به وقوع نپیوست و ابراهیم به مقام بسیار بالای نزد خداوند متعال ارتقا یافت.

وی در ادامه بیانات خود در خطبه دوم نماز عید قربان اظهار داشت: هر کس که تقوا پیشه کند برای هر غصه او گشایشی خواهد بود و برای تمام گرفتاری‌هایش راه برون رفت ایجاد خواهد شد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور اضافه کرد: قربانی کردن سنت حسنه و زیبایی بوده و افرادی که به حج نمی‌روند نیز با قربانی کردن در روز عید قربان شامل عنایات الهی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت امیر مؤمنان امام علی(ع) در تعبیری می‌فرمایند، قربانی کردن نشانه تقریب و نزدیکی بنده به خدا است؛ اگر مردم می‌دانستند که قربانی دارای چه فوایدی است، پول قرض کرده و به انجام این عمل مبادرت می‌ورزیدند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان این‌که کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) نقش مهمی در اهدای کمک‌های نقدی و قربانی افراد به مستمندان و فقرا ایفا می‌کند، ابراز داشت: امروز مستمندان جامعه چشم به راه و منتظرند تا به وسیله قربانی‌های این عید سعید، شکمی سیر کرده و این گوشت‌ها را به فرزندان خود بدهند.

وی ضمن تبریک روز نیروی انتظامی به این حافظان امنیت کشور و ملت، خاطرنشان کرد: هرچند که مأموران نیروی انتظامی شبانه‌روز در تلاش و کوششند اما در رابطه با آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی تلاش بیشتری داشته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به پیام بلند و رسای مقام معظم رهبری به زائران خانه خدا در کنگره بزرگ حج و مسائل مطرح شده در آن، گفت: حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در این پیام خود جامعه اسلامی را دعوت به اتحاد و یکپارچگی کرده‌ و ایشان را از ایجاد تفرقه و دشمنی بر حذر داشته‌اند.

آیت‌الله حسینی بوشهری اضافه کرد: تفرقه افکنی و نیز ایجاد گروه‌های تکفیری مانند داعش، توطئه دشمن برای در امان ماندن خود و نابودی کشورهای مسلمان به واسطه جنگ و درگیری است.

وی با اشاره به نکته دیگری از پیام مقام معظم رهبری در کنگره بزرگ حج تصریح کرد: بیش از 60 سال است که رژیم غاصب صهیونیستی مردم فلسطین را مورد آماج حملات وحشیانه و غیرانسانی خود قرار می‌دهد و وظیفه امت اسلامی حمایت مادی و سیاسی از فلسطین است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در پایان با بیان این‌که نشانه اسلام امریکایی خدمت به بیگانگان و آتش‌افروزی و اختلاف افکنی و کشتار مسلمانان مظلوم است، گفت: عده‌ای با نام اسلام بر کشورها حکومت می‌کنند اما لباس اسلام را برای نوکری به اجانب پوشیده و در مقابل ملت مسلمان جبهه می‌گیرند./997/پ201/ج

ارسال نظرات