۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۲۲۳۹۰۷
حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری:

همز و لمز مهم‌ترین ابزار شیطان برای سرکشی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه از همز و لمز به عنوان مهم ترین ابزار شیطان برای طغیان در برابر خداوند نام برد و گفت: انسان تنها با توکل و خوش بینی در برابر خداوند می تواند از همز و لمز شیطان در امان باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمهدي ميرباقري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد مهدی میرباقری، استاد حوزه و دانشگاه، در برنامه تلویزیونی سمت خدا در تفسیر سوره همزه با بیان این که همز و لمز مهم ترین دستگاه شیطان برای تمدن سازی در برابر خداوند است، گفت: همز و لمز یعنی این که انسان به جای تکیه بر خداوند بر غیرخدا تکیه کرده و غیرخدا را جانشین خدا کرده و نسبت به خدا بدبین باشد.

وی با بیان این که شیطان و همزیان با استفاده از همز و لمز ولایت ائمه را غصب کرده و به جای پیامبر(ص) و ائمه بعد از ایشان به حکومت پرداختند و دستگاه همز و لمز خود را در جهان گسترده کرده و مردم را نسبت به خدا و پیامبر(ص) بدبین کردند، گفت: کسی که نسبت به رحمت خداوند بدبین باشد و به جای خدا به غیر خدا امید بندد فریب دستگاه همز و لمز شیطان را خورده است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که در قیامت انسان ها به دو دسته تقسیم می شوند، گفت: یک دسته از انسان ها حمدیان هستند که سر دسته آنها پیامبر(ص) است و این گروه اعتقاد راسخ به خداوند داشته و در مراحل بالای توحیدی قرار دارند و عده دیگر همزیان هستند که سردسته آنها شیطان بوده و نسبت به خداوند بدبین هستند و فریب دستگاه همز و لمز شیطان را خورده اند.

حجت الاسلام میر باقری با اشاره به این که کیلد شفاعت و بخشش عالم در دست پیامبر(ص) است، گفت: کسی که صاحب دیدگاه الهی باشد متوجه می شود که تمامی خوبی های جهان از وجود پیامبر(ص) منشأ می گیرد.

وی افزود: کسانی که در دستگاه همز و لمز شیطان فریب می خورند مورد بخشش خداوند قرار نمی گیرند مگر انسان های مومنی که از روی غفلت گرفتار این دستگاه شده باشند که خداوند در روز قیامت به خاطر این که این افراد توسط همزیان مورد سرزنش قرار می گیرند و می گویند بین ما و شما که به رحمت خدا امید دارید هیچ تفاوتی نیست خداوند درهای جهنم را می گشاید و به فرشتگان اجازه شفاعت می دهد و می گوید مانند پرندگان که رها می شوند شما از آتش جهنم رها هستید و پس از آن ستون های جهان فرو می ریزد و درهای آن برای همیشه به روی جهنمیان بسته می شود.

وی با اشاره به این که عرفه یکی از ظرف هایی است که خداوند برای انسان های رحمت های خاصی را در نظر گرفته است، گفت: در روز عرفه رحمت خداوند از دو مکان یعنی عرفات و حرم امام حسین(ع) در سراسر عالم پراکنده می شود و امام زمان (عج الله) به عنوان سرپرست حاجیان آنها در مراسم حج سیر می دهد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که برکات هر ماهی به دعاهای آن است، گفت: اگر انسان در دعاهای خود اخلاص داشته باشد می تواند ثواب شهدا، حاجیان و سابقون در دین را برای خود کسب کند که این به دلیل رحمت بی پایان خداوند است./968/پ202/ی

ارسال نظرات