۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۸
کد خبر: ۲۲۳۶۰۳
استاد حوزه علمیه قم:

صراحت در دفاع از دین ویژگی مرحوم دعاگو بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که مرحوم دعاگو فردی متدین و دارای دغدغه دین بود، گفت: ایشان شخصیتی فاضل، بزرگوار و مبارزی شجاع بود.
مرحوم حجت الاسلام محسن دعاگو امام جمعه فقيد شميرانات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام شجاعی، استاد حوزه علمیه قم در مراسم بزرگداشت حجت‌الاسلام والمسلمین دعاگو که در حسینیه شهدای قم برگزار شد، با اشاره به پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب، مرحوم دعاگو را شخصیتی فاضل، بزرگوار و مبارزی شجاع دانست.

 

استاد حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به آیات سوره مبارکه حج عبادت و پرستش را منحصر در ذات اقدس الهی خواند و بیان داشت: عبادت هیچ فردی جز خدا را جایز نیست.

 

وی تصریح کرد: یکی از تهمت‌های وهابیت خشک مقدس و خرافی پرست به شیعیان نسبت شرک دادن است؛ در حالی که اگر سخنان و دعاهای اهل‌بیت(ع) به ویژه امیرمؤمنان(ع) را مشاهده کنند می‌بینند که تمام سخنان این بزرگواران درباره توحید الهی است.

 

حجت‌الاسلام شجاعی با بیان این‌که اطاعت هر فردی باید در راستای اطاعت الهی باشد، عنوان کرد: تکلیف ما انجام کارهای خیر و خدمت به مردم همانند صله رحم و رفع مشکلات آنها است.

 

وی یادآور شد: جهاد به دو قسمت اکبر و اصغر تقسیم می‌شود، جهاد اکبر به مبارزه با هوای نفس و جهاد اصغر به مبارزه با دشمن گفته می‌شود، گاهی برخی در جهاد اصغر تا مرز شهادت پیش می‌روند ولی در جهاد اکبر شکست می‌خورند.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به خطبه‌ 87 نهج البلاغه گفت: امام(ع) می‌فرمایند «محبوب‌ترین بنده نزد خدا فردی است که خدا او را کمک کند»، علم، تخصص، هنر و هیچ قدرتی نمی‌تواند از پس هوای نفس برآید، مگر این‌که خدا فرد را یاری کند.

 

حجت‌الاسلام شجاعی در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: مرحوم دعاگو درد دین داشت و به تعبیر رهبر معظم انقلاب فرد مبارز و شجاعی بود، موضع سیاسی خود را گاهی با صراحت لهجه بیان می‌کرد که به نظر برخی‌ها خوش آیند نمی‌آمد، ایراد ندارد، طبیعت طلبه بودن این است، متأسفانه یکی مشکلاتی که گاهی داریم این است به خودمان اجازه می‌دهیم با فردی که از نظر سیاسی مخالف هستیم به تمام معنا او را زیر سؤال ببریم.

 

وی تصریح کرد: مخالفت با فکر و ایده کار طبیعی است ولی نباید در این کار به دیگران برچسب زد و او را زیر سؤال برد؛ مرحوم دعاگو فرد متدین و دلسوز نظام و انقلاب بود، در نقد دیگران باید نهایت احترام را حفظ کنیم./993/پ202/س

ارسال نظرات