۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۲۲۲۹۲۲
استاد حوزه علمیه مازندران:

ایدئولوژی انقلاب اسلامی سبب شکست استکبار جهانی شد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران، گفت: پس از وقوع انقلاب اسلامی نظم مورد نظر غرب در منطقه استراتژی و حساس جنوب غربی آسیا بهم ریخت و منافع آمریکا و کشورهای وابسته به نظام استکباری مورد تهدید جدی قرار گرفت.
امام جمعه چمستان

حجت الاسلام سید احمد جباری، استاد حوزه علمیه مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، با گرامی داشت هفته دفاع مقدس، گفت: رزمندگان و ایثارگران ما در هشت سال دفاع مقدس با ایثارگری ارزنده در برابر ایادی استکباری قرار گرفته و حماسه گرانقدری را خلق کردند.


امام جمعه چمستان، افزود: پس از وقوع انقلاب اسلامی نظم مورد نظر غرب در منطقه استراتژی و حساس جنوب غربی آسیا بهم ریخت و منافع آمریکا و کشورهای وابسته به نظام استکباری مورد تهدید جدی قرار گرفت.


وی تصریح کرد: با ایدئولوژی نو ظهور و مبهوت کننده و غیر قابل پیش بینی که امام راحل ارائه کردند از طرفی خط قرمز آمریکا و غرب و حتی شوروی در هم شکسته شد که حمله مستقیم امام (ره) و نظام اسلامی به رژیم غاصب صهیونیستی متجاوز بود چرا که یکی از شعارهای اصلی انقلاب ریشه کن شدن رژیم جهل و غده سرطانی بود و این زنگ خطر بزرگی به نظر استکبار از سوی ایران به آن ها بود.


حجت الاسلام جباری، ادامه داد: ایادی استکباری به رژیم بعث نیز این گونه القا کردند که اگر می خواهید آسیبی به حکومت بعث نرسد باید برای نجات از خطری که نظام منحوس بعث را تهدید می کند با ایران اسلامی وارد جنگ شود و دلیلش آن بوده که اکثریت مردم عراق شیعه هستند و به شدت تحت تاثیر انقلاب اسلامی قرار خواهند گرفت.


استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که این ها شیطنت های خاص استکبار برای تحریک رژیم های سرسپرده و بی اراده است، گفت: از سوی دیگر به صدام شیفته قدرت و تشنه ماجراجویی و جنایت وعده و مژده دادند که صدام جای پادشاه ایران ژاندارم منطقه را پر کند و نقش او را ایفا کند و این سبب اغفال شدن صدام شده و این ارمغان کوچکی برای صدام نبود و همه این ها در حالی رخ می داد که ایران وضعیت آشفته ای داشت و درگیری های فراوانی در مناطق مختلف داشتیم و در همان سال تیر ماه 59 پرژینکی مشاور امنیت ملی آمریکا با صدام در مرز اردن ملاقات و او را آماده چنین جنایت و اقدام خطرناکی  کرد.


امام جمعه چمستان، تصریح کرد: حقاً و انصافاً هیچ کدام از این علل علت اصلی و واقعی نیستند و عامل اصلی فروپاشی و براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بود که از سوی یک دولت ثالث که برای شهرت پیدا کردن و رهبری جهان عرب دست و پا می زد و حاضر بود به هر اقدامی تن بدهد که آمریکا خواست از این فرصت نهایت استفاده ونتیجه را ببرد که نتوانستند با اجرای بسیاری از طرح ها و برنامه ها به کمترین ثمره ای برسند.


استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: آن ها ناکام بودند و این چیز کمی برای استکبار نبود برای همین هرچه در چنته داشتند و هر راهی به ذهنشان رسید را به کار گرفتند و این جنگ را هشت سال هم ادامه دادند که پس از جنگ جهانی دوم طولانی ترین جنگ دنیا شد و با وجود عملیات کربلای پنج که همه کارشناسان نظامی گفتند کار عراق دیگر تمام است باز هم امید و اراده صدام را تحریک می کردند تا شاید روزنه ای پیدا شود.


حجت الاسلام جباری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که ابعاد و دستاوردهای دفاع مقدس برای نسل جوان جامعه تبیین شود، ادامه داد: برای پاسداری از ارزش های والای انقلاب اسلامی ضروری بوده تا حماسه آفرینی ها و دلاورمردی رزمندگان به نسل جوان جامعه منعکس شود.


وی با اشاره به این که ترویج ارزش های والای اسلامی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان امری مهم است که  باید به آن توجه ویژه ای داشت، خاطرنشان کرد: دشمنان درصدد هستند تا با انواع برنامه ها و ترفند ها جوانان را از مسیر خدامحوری خارج کنند.


امام جمعه چمستان، تصریح کرد: بصیرت افزایی و آگاهی بخشی به نسل جوان جامعه می تواند خنثی کننده تهاجم فرهنگی دشمنان باشد و آنان را از خطرهای دنیای امروزی آگاه کند./1314/ت302/ب4

ارسال نظرات