۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۲۲۲۸۷۰

همایش ملی قرآن و معرفت‌شناسی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ همایش ملی قرآن و معرفت‌شناسی به همت گروه معرفت شناسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و با همکاری گروه‌های فلسفه و علوم قرآنی دانشگاه علامه طباطبایی(ره) برگزار می‌شود.
قرآن

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، قرار است ستاد سیاست‌گزاری این همایش در محل دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی(ره) برگزار شود.

 

این ستاد متشکل از مدیر گروه معرفت‌شناسی پژوهشگاه، مدیر گروه فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی، مدیر گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه و مدیر گروه علوم قرآنی دانشگاه علامه طباطبایی خواهد بود.

 

همایش ملی «قرآن و معرفت‌شناسی» با اهدافی چون استخراج مباحث معرفت‌شناختی از قرآن کریم؛ عرضه‌ نظرات جدید معرفت‌شناختی به قرآن و اخذ نظر و پاسخ قرآن کریم؛ نقد مبانی معرفت‌شناسی غرب بر مبنای تعالیم قرآنی؛ و بهره‌گیری از آموزه‌های معرفتی قرآن در اصلاح و توسعه‌ معرفت‌شناسی اسلامی، و سخنرانی حجج اسلام والمسلمین علی‌اکبر رشاد، علیرضا قائمی‌نیا و برخی از اساتید فلسفه و علوم قرآنی دانشگاه علاه طباطبایی برگزار می‌شود.

 

افزون بر سخنرانی‌های فوق و برگزاری میزگرد علمی، مقالاتی چون «الگوی تفکر قرآنی براساس معناشناسی همزمانی» از هادی صادقی و شعبان نصرتی، «تعریف در قرآن کریم» از مسعود اسماعیلی، «ارزش‌سنجی معرفتی در قرآن کریم» از غلامحسین جوادپور، «بررسی جایگاه معرفت‌شناختی حسّ از دیدگاه قرآن» از حسن عابدی ارائه خواهند شد./907/د102/ی

ارسال نظرات