۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۲۲۲۳۰۱
آیت الله نوری همدانی در درس خارج:

آمریکا ام الفساد است/ بحران آب با همراهی مردم حل می شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی از آمریکا به عنوان ام الفساد و عامل بسیاری از جنایت ها در جهان یاد و تاکید کرد که نقش آمریکا جز فریب کاری، مکاری و مبارزه با اسلام نیست.
شروع درس خارج فقه آيت الله نوري همداني شروع درس خارج فقه آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به نحوه شکل گیری حکومت در اسلام، گفت: طبق آموزه های دینی در راس جامعه اسلامی باید نبی،‌ امام معصوم و در عصر غیبت ولی فقیه حاکم باشد.


حضرت آیت‌الله نوری همدانی عمده مشکلات امت اسلام را به دلیل انحراف از مسیر ترسیم شده توسط حضرت رسول(ص) دانست و تاکید کرد: به خاطر انحرافی که ایجاد شد، حضرت امیرمؤمنان علی(ع) 25 سال خانه نشین شد.


این مرجع تقلید در ادامه با استناد به آیات و روایاتی و تاکید بر این که دشمنان نباید هیچ گونه سلطه اقتصادی، نظامی و سیاسی بر مسلمانان داشته باشند، تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) نیز همواره بر لزوم خودباوری و بیداری مسلمانان تاکید داشتند و شرق و غرب را تحقیر کردند.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان نمونه های تاریخی از سلطه استکبار و استعمار بر کشور ایران قبل از پیروزی انقلاب، مطالعه تاریخ را مهم و درس آموز دانست.


وی با تاکید بر این که حضرت امام خمینی آموزه های اسلامی را به عرصه و متن زندگی آوردند، بیان داشت: ایشان ولایت فقیه را از لابلای کتاب ها به متن حکومت و اجتماع آوردند و نظام اسلامی برپایه ارزش های دینی پایه گذاری کردند.


حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه سخنان خود سالروز شهادت امام محمد تقی(ع) را تسلیت گفت.


وی همچنین با گرامی داشت هفته دفاع مقدس، خواستار تبیین دستاوردهای دفاع مقدس برای جامعه به ویژه نسل جوان شد.


حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که آمریکا ام الفساد است، گفت: نقش آنها فریب کاری، مکاری و مبارزه با اسلام است و هرکجا جنایتی رخ می دهد پای آمریکا به نوعی در میان است.


این مرجع تقلید در پایان با اشاره به بحران کم آبی، از مردم خواست با پرهیز از اسراف در مصرف آب صرفه جویی کنند و ابراز امیدواری کرد با عنایت خدای متعال و همراهی مردم این مشکل مرتفع شود. /924/پ202/ج

ارسال نظرات