۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۲۲۲۰۱۹
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

ایمان و تقوا الهی رمز پیروزی رزمندگان در جنگ تحمیلی بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه گرگان، هفته دفاع مقدس را یادآور حماسه آفرینی فرزندان غیور ایران اسلامی در دفاع از میهن اسلامی دانست و گفت: رزمندگان اسلام با پیروزی در برابر کشورهای قدرتمند دنیا ثابت کردند، قدرت سلاح ایمان و تقوا از همه سلاح‌های پیشرفته دنیا نیز قدرتمند‌تر است.
آيت الله نورمفيدي، نماينده ولي فقيه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان،  آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در دیدار رزمندگان گردان امام سجاد (ع) سازمان جهادسازندگی گرگان و دشت در دوران دفاع مقدس با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: دشمنان نظام اسلامی با همه توان خود تلاش کردند با تحمیل جنگ هشت ساله علیه ملت ایران، زمینه شکست و براندازی نظام را فراهم کنند.

 

وی با بیان این که ایستادگی و مقاومت ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس مانع از تحقق اهداف نظام سلطه شد، افزود: کشورهای غربی با حمایت از صدام تلاش کردند تا انقلاب نوپای ملت ایران را از مسیر منحرف کنند که با ایستادگی این ملت همیشه در صحنه شکست سنگینی خوردند.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که رزمندگان کشورمان عظمت نام ایران اسلامی را در هشت سال دفاع مقدس به دنیا اثبات کردند، گفت: مقاومت ملت ایران در برابر همه دنیا جلوه ای از شکوه و عظمت عزت ملی مردم کشورمان بود که در سایه اسلام و معارف دینی حاصل شد.

 

وی ی با بیان این که جنگ بین ایران و بعث عراق جنگ بین حق و باطل بود، گفت: از ابتدای تاریخ بشریت بین حق و باطل جنگ و نبرد بوده است و طبق وعده های الهی همیشه حق بر باطل پیروز شده است و پیروزی مقتدرانه ملت ایران در جنگ هشت ساله یکی از نمادهای تحقق وعده الهی در پیروزی حق علیه باطل است.

 

نماینده ولی‏فقیه در گلستان اظهار داشت: مردم ما در هشت سال دفاع مقدس با همراهی کردن امام امت و اهداء جان و مال خود اجازه ندادند تا دشمن بعثی و متحدان آنان سر سوزنی از خاک این کشور را تصرف کنند، البته به فرموده حضرت امام راحل هدف اصلی استکبار جهانی از راه اندازی جنگ هشت ساله علیه ایران متوقف ساختن رشد و پیشرفت انقلاب نوپای اسلامی بود که با از خود گذشتگی و رشادت فرزندان این ملت و همراهی خداوند متعال ناکام ماند.

 

امام جمعه گرگان، هفته دفاع مقدس را یادآور حماسه آفرینی فرزندان غیور ایران اسلامی در دفاع از میهن اسلامی دانست و گفت: رزمندگان اسلام با پیروزی در برابر کشورهای قدرتمند دنیا ثابت کردند، قدرت سلاح ایمان تقوا از همه سلاح‌های پیشرفته دنیا نیز قدرتمند‌تر است.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که رزمندگان سپاه اسلام در هشت سال دفاع مقدس تصویری بی‌نظیر از دلدادگی به پروردگارشان را به نمایش گذاشتند، خاطرنشان کرد: فرزندان غیور کشورمان در جنگ تحمیلی با اقتدا به رهبرشان حماسه‌ای ماندگار خلق کردند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان استقامت، پایمردی، ایمان و عشق به ولایت فقیه را راز ماندگاری دافاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: مدافعان خاک مقدس نظام اسلامی با عشق ودلدادگی به رهبر و مقتدای خود حتی اجازه ندادند گوشه ای از خاک پاک این کشور در اختیار دشمنان قرار گیرد.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که اهمیت کار سنگرسازان بی سنگر تنها به ساختن سنگر نبود، گفت: سنگرسازی، نتیجه نفس کشی شما بود، اگر نفس خود را نمی کشتید برای ساخت سنگر هم به جبهه ها نمی رفتید، بنابراین با فراموش کردن خود، این کار ارزشمند را انجام دادید. 

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاصرنشان کرد: یک عارف و سالک برای رسیدن به مرحله ای که بتواند نفس خود را قربانی کند باید سال ها زحمت بکشد، اما شما رزمندگان دفاع مقدس، یک شبه این راه را طی کردید.

 

آیت الله نورمفیدی با تاکید بر این که این تجربه گرانقدر باید حفظ شود، ادامه داد: حفظ تجربه نفس کشی شما از ساختن سنگر هم مهم تر است.

 

به گفته وی، کار کسی که نفس خود را کشته و به دهان مرگ وارد شده خیلی ارزشمند است، بنابراین باید در راستای حفظ این تجربه عرفانی و الهی گام بردارید.

 

امام جمعه گرگان اظهار داشت: این تجربه، سرمایه ای است که شاید در این دنیا خیلی به ارزش آن پی نبرید، اما هنگامی که پرده ها کنار رفتند و مرگ فرارسید از اهمیت کار خود مطلع می شوید.

 

آیت الله نورمفیدی با اشاره به تحولات منطقه خاورمیانه و تلاش آمریکا برای ائتلاف سازی علیه داعش اظهار داشت: آمریکایی ها یک روز به دنبال این بودند که این نظام اسلامی را از پای درآوردند، اما امروز به دنبال همراهی ایران با آنها در تحولات منطقه ای و جهانی هستند./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات