۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۲۲۱۹۴۱
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرری:

به موضوع تعلیم و تربیت و مسائل فرهنگی دانش‌آموزان توجه بیشتری شود

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرری گفت: مسؤولان نظام آموزش و پرورش در جامعه اسلامی به موضوع تعلیم و تربیت و مسائل فرهنگی دانش‌آموزان روز به روز توجه بیشتری داشته باشند زیرا هر چه در این زمینه بهتر و موفق‌تر فعالیت شود کشور ما از نظر علمی و سایر موارد ‌می‌تواند به پیشرفت‌های خوبی دست یابد.
حجت الاسلام صادقي کيا

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام  ذاکر صادقی‌کیا رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرری، در حاشیه مراسم جشن شکوفه ها که پیش از ظهر امروز در تمامی مدارس ابتدایی ناحیه 2 شهرری و به صورت نمادین در مدرسه ابتدایی دخترانه راهیان نور شهرری برگزار شد، در جمع خبرنگاران با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به همه فرهنگیان و دانش آموزان کشور گفت: از مهمترین مسائل مورد توجه در دین مبین اسلام توجه به تعلیم و تربیت است که شاید در سایر ادیان به اندازه دین اسلام درباره تعلیم و تربیت دستور داده نشده باشد.

وی افزود: نخستین آیه‌ای که به پیامبر اسلام(ص) نازل شده در ارتباط با خواندن بود و در قرآن و سخنان پیامبر(ص) بیشترین دستورات راجع به علم آموزی است، در آیه‌ای دیگر خداوند در قرآن می‌فرماید آیا کسی که می‌داند با کسی که نمی‎داند برابر است، به طور قطع برابر نیستند زیرا کسانی که علم و آگاهی دارند همیشه موفق‌تر هستند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرری با اشاره به علم‌آموزی از ولادت تا مرگ عنوان داشت: بر اساس آنچه از دستورات دین مبین اسلام و پیامبر(ص) برمی‌آید همه انسان‌ها باید از دوران خردسالی تا آخرین لحظات عمر به فکر علم‌آموزی و کسب آگاهی باشند.

حجت الاسلام صادقی‌کیا با تبیین جذاب بودن مراسم جشن شکوفه‌ها اظهار کرد: امروز که روز بازگشایی مدارس جامعه اسلامی است پدران ومادران با شوق و علاقه زیاد فرزندان خود را به مدارس می‌سپارند مدیران، معلمان و مربیان در تربیت این دانش‌آموزان مسؤولیت سنگینی را به عهده دارند که امیدواریم به یاری خداوند بتوانند موفق شوند.

وی افزود: امیدواریم که مسؤولان نظام آموزش و پرورش در جامعه اسلامی به موضوع تعلیم و تربیت و مسائل فرهنگی دانش‌آموزان روز به روز توجه بیشتری داشته باشند زیرا هر چه در این زمینه بهتر و موفق‌تر فعالیت شود کشور ما از نظر علمی و سایر موارد ‌می‌تواند به پیشرفت‌های خوبی دست یابد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرری با اشاره به این‌که پیشرفت و موفقیت جامعه مرهون فعالیت‌های معلمان و مربیان خوب است، خاطرنشان کرد: در حدیثی از امیرمومنان(ع) آمده است که آنچه در ذهن بچه‌ها نقش می‌بندد خیلی محکم تر و عمیق‌تر از سال‌های بعدی زندگی آنها است و پایدار خواهد ماند، بنابراین همه ما و به ویژه مربیان و معلمان باید تلاش کنیم از همان ابتدا دانش آموزان را خوب تعلیم و تربیت دهیم زیرا موفیت و سعادت آنها سبب موفقیت و سعادت جامعه اسلامی می‌شود.

در ادامه رییس آموزش و پرورش ناحیه2 شهرری در جمع خبرنگاران ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی به همه دانش آموزان به ویژه دانش‌آموزان شهرری، گفت: قبل از آغاز سال تحصیلی همه مدارس شاداب سازی و نقاشی شده و آماده برای سال تحصیلی 93و 94 شده است و امیدواریم که در سال تحصیلی 93 و 94 با برنامه‌هایی که دولت تدبیر و امید اندیشیده بتوانیم دانش‌آموزانی پویا و خلاق داشته باشیم.

وی افزود: امسال ساماندهی نیروی انسانی کارآمد، مشارکت و تمرین دانش‌آموزان در بخش مدیریت مدرسه، مشارکت مردم در کیفیت بخشی آموزش، توسعه کیفیت بخشی انجمن اولیاء از جمله اهداف اصلی وزارت‌خانه است.

رییس آموزش و پرورش ناحیه2 شهرری با اشاره به برخی از برنامه‌های پرورشی در سال جدید گفت: در آغاز سال تحصیلی که مقارن با هفته دفاع مقدس است در تمامی مدارس نمایشگاه در ارتباط با هفته دفاع مقدس دایر شده و دانش‌آموزان به موزه دفاع مقدس برده می‌شوند، زیارت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، غبارروبی مزار شهدای گمنام از دیگر برنامه‌های ما در آغاز سال تحصیلی است و در طول سال نیز برنامه‌های فرهنگی، هنری و قرآنی نیز خواهیم داشت.

گفتنی است 10 هزار نفر نوآموز در شهرستان ری که 4 هزار نفر آن مربوط به ناحیه2 شهرری است طی مراسمی با شکوه به نام جشن شکوفه‌ها از امروز در تمامی مدارس ابتدایی شهرستان ری و به صورت نمادین در مدرسه ابتدایی راهیان نور با حضور رییس آموزش و پرورش، حجت الاسلام ذاکر صادقی کیا رییس سازمان تبلیغات اسلامی شهر ری و حسن سلطان‌زاده رییس نهضت سواد آموزی اداره کل شهرستان‌های استان تهران، سال تحصیلی جدید را آغاز کردند./807/پ203/ص 

ارسال نظرات