۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۲۲۱۷۵۴
همزمان با آغاز سال تحصیلی صورت گرفت؛

فعالیت بیش از یکصد طلبه خواهر در حوزه علمیه زینبیه فارسان

خبرگزاری رسا ـ همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، بیش از 100 طلبه خواهر در حوزه علمیه زینبیه فارسان، فعالیت تحصیلی خود را آغاز کردند.
طلاب خواهر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، فاطمه امیری، مدیر حوزه علمیه زینبیه خواهران فارسان، صبح امروز در آیین آغاز به کار سال تحصیلی این مدرسه علمیه، با بیان این که این حوزه علمیه در هفتمین سال فعالیت خود قرار دارد، خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جدید در این حوزه علمیه 107 نفر طلبه خواهر در 7 پایه تحصیلی مشغول به تحصیل هستند.
 
وی با اشاره به این که از این تعداد طلبه خواهر، 20 نفر نو ورود هستند، خاطرنشان کرد: این طلاب پس از قبولی در امتحان کتبی و گزینش و همچنین گذراندن دوره اختیار و تثبیت جذب این حوزه علمیه شده اند.
 
امیری با اشاره به این که روند ساخت و ساز این مدرسه علمیه با کمک خیران و در متراژی قابل قبول رو به پایان است، ابراز داشت: خوشبختانه با همکاری خیران شهرستان، ساختمانی بزرگ در سه طبقه برای تحصیل و خوابگاه طلاب و همچنین ساختمانی مجزا در چهارطبقه با اتاق های مجزا برای اسکان اساتید آماده شده است که این به رشد آینده این حوزه علمیه کمک بسیاری می کند.
 
مدیر حوزه علمیه فارسان با بیان این که 14 استاد وظیفه تدریس در این حوزه علمیه را بر عهده دارند، تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به این که توانسته ایم برای اساتید منزل مسکونی آماده کنیم، اساتید با دل گرمی برای حضور در کلاس های درس این مدرسه حاضر می شوند و این نیز یکی از ظرفیت های این مدرسه علمیه است.
 
این مقام مسؤول به ارتباط مستمر این حوزه علمیه با امام جمعه اشاره کرد و افزود: به کارگیری اساتید مجرب در حوزه علمیه زینبیه فارسان به سبب پیگیری های مستمر امام جمعه فارسان است که جای تشکر و قدردانی دارد.
 
وی همچنین به فعالیت های طلاب این مدرسه علمیه در عرصه های گوناگون شهرستان اشاره کرد و افزود: تشکیل جلسات قرآنی در مساجد شهرستان و همچنین حضور طلاب خواهر پایه های بالاتر در کلاس های طرح معرفت و طرح صالحین بسیج از مهم ترین این فعالیت ها است.
 
امیری به تشکیل جلسات مستمر اخلاق به صورت هفتگی در این حوزه علمیه نیز اشاره کرد و ادامه داد: از آنجایی که بر این باور هستیم که در کنار کلاس های علمی، باید به امور تهذیبی طلاب نیز توجه ویژه شود؛ بنابراین اقدام به تشکیل جلسات هفتگی اخلاق کرده ایم که در این میان، از وجود اساتید برتر استانی و کشوری نیز به صورت ماهانه استفاده می کنیم.
 
وی به برگزاری نشست های سیاسی و بصیرت افزایی با حضور امام جمعه فارسان اشاره و تصریح کرد: متأسفانه عدم آگاهی از مسائل روز، یکی از معضلات امروز حوزه های علمیه و در رأس آن ها حوزه های علمیه خواهران است که با برگزاری این نشست ها در حوزه علمیه خواهران بر آن هستیم تا هم آگاهی طلاب را افزایش دهیم و هم ارتباط خوبی بین طلاب و امام جمعه برقرار سازیم.
 
این مدرس حوزه علمیه همچنین به در پیش بودن هفته دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه عکس و شبی با شهدا با حضور مادر شهید معماریان، دعوت شده از قم، از مهم ترین برنامه های این حوزه علمیه در ایام الله هفته دفاع مقدس است./9457/پ202/ب2
ارسال نظرات