۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۲۲۱۷۰۱
نماینده خبرگان رهبری:

فرهنگ در اولویت دانشگاه‌ها قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری گفت: دانشگاه ها برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان باید با مدیریت جهادی، اصول و فرهنگ قرآنی را به دانشجویان آموزش دهند.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در دیدار مسؤولان دانشگاه آزاد اسلامی استان اظهار داشت: دانشگاه ها برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان باید با مدیریت جهادی، اصول و فرهنگ قرآنی، اعتقادی و سبک زندگی اسلامی را برای دانشجویان آموزش دهند.

 


وی با تأکید بر این‌که فرهنگ در دانشگاه ها باید در اولویت مسایل آموزشی قرار گرفته شود، خاطرنشان کرد: مطالبات فرهنگی رهبر معظم انقلاب اسلامی از دانشگاه ها نقش‌آفرینی فرهنگی و علمی سربازان و افسران جنگ نرم برای مقابله با توطئه ها و فتنه‌های عقیدتی و همچنین ناتوی فرهنگی مبتذل غرب است.

 


امام جمعه تبریز با اشاره به برگزاری همایش «سبک زندگی از منظر مقام معظم رهبری» در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز یادآور شد: با توجه به هجمه گسترده و بی وقفه فرهنگی دشمنان اسلام و تشیع، امیدواریم در همه دانشگاه ها به تبیین منویات مقام معظم رهبری اهتمام ویژه شود.

 


نماینده خبرگان رهبری یکی از توطئه‌های دشمنان را دوری ملت مسلمان ایران از سبک زندگی اسلامی و گرایش به فرهنگ و سبک زندگی غرب دانست و افزود: سبک زندگی اسلامی یکی از توصیه های مقام معظم رهبری است که با برگزاری همایشی به این نام امید می رود هم استفاده علمی و هم بهره مذهبی برده و نیز فرمایشات ایشان به جا بیاید.

 


آیت الله شبستری خواستار دقت‌نظر و اهتمام متولیان برگزاری این همایش در انتخاب هیأت داوران و بررسی مقالات رسیده به دبیرخانه همایش شد و گفت: هیأت داوران این همایش باید هیأت علمی بوده و افرادی متدین و ولایت مدار باشند تا بتوانند مقالات سبک زندگی اسلامی در جامعه اسلامی را داوری کنند.

 


نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی افزود: هیأت اجرایی نیز باید بر کیفیت اجرا و مدعوین نظارت داشته باشد تا همایشی آبرومند و زیبنده تبریز و ایران و ترویجی از علم، دانش و فرهنگ اسلامی مخصوصاً سبک زندگی از منظر مقام معظم رهبری باشد تا عامه مردم و دانشجویان بهره کافی ببرند.

 


همچنین منادی، نماینده تام الاختیار رییس دانشگاه آزاد اسلامی در آذربایجان شرقی از برگزاری دو همایش «طلیعه جاودانگی» و «سبک زندگی از منظر مقام معظم رهبری» در تبریز خبر داد و اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی تبریز به عنوان نخستین دانشگاه آزاد اسلامی در کشور به ثبت رسیده است و 24 مهر امسال جشنی به همین مناسبت برگزار می شود.

 


وی با بیان این‌که 27 و 28 آبان ماه سال جاری همایش سبک زندگی از منظر مقام معظم رهبری برگزار خواهد شد، گفت: هم اکنون دانشگاه آزاد اسلامی با500 واحد دانشگاهی و 5 میلیون دانش آموخته، 33 درصد تولید پژوهش کل کشور و 40 درصد رشته های پزشکی کل کشور برعهده دانشگاه آزاد اسلامی می باشد.

 


همچنین حجت الاسلام سیدمحمود صفوی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز سردرود اظهار داشت: در ترم جدید در این مرکز دانشگاهی، زنگ فرهنگی ایجاد شده که دو واحد درسی(سبک زندگی از نظر مقام معظم رهبری و تبیین فلسفه حجاب) در آن تدریس خواهد شد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات