۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۲۲۱۰۹۲
مدیر حوزه‌های علمیه فارس خبر داد؛

تحصیل 700 طلبه جدید در حوزه‌های علمیه فارس

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه استان فارس، گفت: نزدیک به 700 طلبه برای نخستین بار تحصیلات خود را در بیش از 30 حوزه علمیه استان فارس آغاز می‌کنند.
حجت‌الاسلام رحيمي صادق، مدير حوزه‌هاي علميه فارس

حجت‌الاسلام محمدهادی رحیمی صادق، مدیر حوزه‌های علمیه استان فارس در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، گفت: نزدیک به 700 طلبه برای نخستین بار تحصیلات خود را در بیش از 30 حوزه علمیه استان فارس آغاز می‌کنند.

 

وی در ادامه افزود: نام‌نویسی و پذیرش طلاب امسال با افزایش 50 درصدی رو‌به‌رو بوده است اما به دلیل شرایط سخت معدل و شرط سنی که از سوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور اعلام شده است امسال افزایش پذیرش نداشته‌ایم.

 

حجت‌ الاسلام رحیمی صادق ابراز کرد: استان فارس به دلیل وسعت زیاد در مقوله مدارس علمیه به دوبخش گرمسیری و سردسیری تقسیم‌بندی شده است.

 

وی با بیان اینکه کلاس‌های درسی طلاب در مناطق گرمسیری از ابتدای شهریورماه آغاز شده، افزود: کلاس‌های درسی مناطق سردسیری و شمال استان نیز از 19 شهریورماه آغاز شده است.

 

مدیر حوزه‌های علمیه استان فارس با اشاره به برگزاری نمادین مراسم آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه استان فارس در هفته آینده، خاطرنشان کرد: این مراسم با حضور آیت‌الله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه در سراسر استان بیش از 50 مدرسه علمیه فعالیت دارند، اظهار کرد: بیشتر اساتید مدارس علمیه از اساتید بومی استان هستند اما به دلیل کمبود استاد در سطوح مختلف مدارس استان، از استان قم تقاضای استاد شده است.

 

مدیر حوزه‌های علمیه استان فارس با بیان اینکه برنامه‌های درسی طلاب مانند هرسال اجرا می‌شود، گفت: افزون بر برنامه‌های آموزشی و پژوهشی امسال برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی به صورت جدی دنبال می‌شود و برگزاری یک کرسی آزاداندیشی به صورت ماهانه با موضوعات مطرح در جامعه امروز مانند سبک زندگی و راه‌های کاربردی کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه برای گروه‌های مختلف طلاب در دستور کار قرار دارد./919/ت303/ب4

ارسال نظرات