۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۲۲۰۸۲۲
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

ائتلاف پدیدآورندگان تروریسم علیه داعش از عجایب روزگار است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهایی چون آمریکا، انگلیس و دولت های غربی پشتیبان اصلی اسرائیل و داعش هستند و امروز آنهایی که داعش را به وجود آوردند، مدعی مقابله با داعش هستند.
دکتر غلامعلي حدادعادل


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، غلامعلی حدادعادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده مردم تهران در مجلس امروز در کنگره تبریز پیشرو در فرهنگ تشیع که در تیمچه مظفریه بازار تاریخی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در نوار غزه اوج خوی وحشیانه اسرائیل و حامیان غربی‌اش است.


وی با بیان این‌که آمریکا و اسرائیل خود حامی تروریسم هستند اما ادعای مبارزه با داعش سر می دهند، خاطرنشان کرد: کشورهایی چون آمریکا، انگلیس و دولت های غربی پشتیبان اصلی اسرائیل و داعش هستند و امروز آنهایی که داعش را به وجود آوردند، مدعی مقابله با داعش هستند.


نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس با اشاره به اهداف پشت‌پرده آمریکا از حمله به عراق به بهانه مبارزه با گروهک تروریستی داعش تصریح کرد: آمریکا به بهانه مقابله با داعش می خواهد با 40 تا کشورها وحدت کند، کدام تروریستی بالاتر از آمریکا وجود دارد.


حداد عادل با یادآوری حمایت تمام عیار آمریکا از رژیم صهیونیستی در جریان حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار بی رحمانه مردم مظلوم فلسطین گفت: ایالات متحده آمریکا به دنبال آغاز جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، سلاح های کشتار جمعی و مختلفی را برای کشتار زنان و کودکان بیگناه به اسرائیل انتقال می داد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری هفته نکوداشت تبریز، به تشریح پیشینه و تاریخ آذربایجان و تبریز در ترویج فرهنگ تشیع پرداخت و اظهار داشت: آشنایی به گذشته تبریز، به مردم این امکان را می دهد که راه آینده را بهتر بشناسند، تبریز یکی از شهرهای بزرگ تاریخ جهان است که در تمدن اسلامی و بشری نقش بسزایی داشته است.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه این شهر قبل از صفویه،  شهر عارفان بزرگ بوده است، خاطرنشان کرد: ریشه های تشیع در این شهر با آغاز اسلام روییده است و این شهر، شهر اولیای خداست و شهر عابدان و عارفان بوده است و این شهر از قدیم الایام کانون معنویت بوده است.


وی ادامه داد: تبریز به دلیل این‌که نخستین پایتخت حکومت تشیع در جهان اسلام بوده، دارای اهمیت والایی است، به عبارت دیگر تبریز به عنوان کانون پرورش علمای شیعه همواره مهد پرورش فرزانگان بزرگی چون علامه طباطبایی، امینی و جعفری بوده که سند ریشه دار تشیع در تبریز هستند.


 حدادعادل با بیان اینکه مردم تبریز اهل دیانت و ولایتمدارند و بازار تبریز به عزاداری ائمه اطهار(ع) مشهور است، گفت: عزاداری مردم تبریز به تقویم و روز عاشورای حسینی محدود نمی شود، امروز مردم تهران عزاداری تبریز برای ائمه اطهار را الگو قرار می دهند، حزن و اندوهی که در عزاداری های آذربایجانی ها است، حتی غیر آذری ها را نیز متاثر می کند.


نماینده مردم تهران در مجلس مردم تبریز را ولایت مدار و همیشه مدافع اسلام و سنگربان و مرزبانان کشور معرفی کرد و افزود: مردم تبریز در زمان فتنه 88، تمام نقشه ها و دسیسه های دشمنان را با عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی خنثی کردند، دشمنان باید بدانند که شهر تبریز سرمایه ارزشمندی از اسلام و تشیع را ذخیره کرده است.


وی در پایان با بیان این‌که این همه تاکید ما بر تشیع، هرگز با وحدت امت های اسلامی منافاتی ندارد، افزود: ما همه به عنوان امت های اسلامی برای غلبه بر دشمن باید وحدت داشته باشیم، تأکید ما بر تشیع به معنی نفی وحدت امت اسلامی نبوده و این نباید موجب جدایی   از برادران اهل سنت شود، ما وحدت را از پیشوایمان امیرالمؤمنین و براساس مفهوم عدالت آموخته ایم./935/پ202/ج

ارسال نظرات