۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۲۲۰۴۵۳
در جمع طلاب بسیجی مطرح شد؛

برای تمدن سازی باید از حاشیه ها عبور کرد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مهدوی ارفع با بیان این که انسان هایی که آرمان های بزرگ به دوش می کشند باید از پیله خودبینی خارج شوند و تاریخی ببینند، اظهار داشت: امام خمینی(ره) در شرایط حساس سیاسی با اطمینان صحبت می کردند و این طمأنینه ناشی از نگاه تاریخی به مسایل بود.
برای تمدن سازی باید از حاشیه ها عبور کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حمید رضا مهدوی ارفع، نخبه فرهنگی بسیجی امروز در جمع طلاب بسیجی در مرکز آموزشی شهید مطهری(ره) به بیان وظایف طلبه عصر انقلاب پرداخت و اظهار داشت: هرکس بخواهد در حوزه فردی و جهانی جایگاه خودش را پیدا کند باید به آفرینش آدم از ابتدا تا به امروز بیندیشد.

وی با بیان این که درشرایط کنونی ما در چارچوبی به نام فرهنگ زندگی می کنیم، تصریح کرد: در واقع فرهنگ مانند اکسیژن است و این درحالی است که بعضی ها به درد و آلودگی عادت کرده اند و به بدترین وضعیت خوگرفته اند و متوجه شرایط نامساعد محیط نیستند.

وی با بیان این که مهم ترین دغدغه طلبه عصر انقلاب باید این باشد که راز بزرگ شدن انسان های بزرگ با وجود شرایط مساوی چه عواملی است؟ اظهار داشت: طلبه عصر امروز باید خودش را در پهنه تاریخ ببیند و یا حتی به فراتر از آن بیندیشد.

وی با اشاره به اندیشه های امام (ره) گفت: هدف امام(ره) جهانی سازی اسلام و اسلامی سازی جهان است چرا که امام نسبت به انقلاب نگاه تمدنی دارد و مهم ترین عامل هم برای ساختن جامعه اسلامی نیروی انسانی است و به همین دلیل امام (ره) توجه بسیاری به تربیت نیرو داشت.

 وی درادامه با اشاره به صفت فهم تاریخی امام (ره) و مسلح شدن طلاب به این ابزار در شرایط کنونی اظهار داشت: در واقع درک جایگاه تاریخی، راز امیدواری اولیای خداست و امروز فرهنگ غرب در برابر فرهنگ حسینی زانو زده است.

نخبه فرهنگی تصریح کرد: در واقع امروز مهم ترین وظیفه طلاب اینست که تمدن را در سرپیچ تاریخی بسازیم و به دست صاحبش بسپاریم.

وی افزود: عاشورا نمونه اعلای انسان هایی است که خودشان را در گستره تاریخ می بینند چرا که برای دریافت عاشورا فهم عمیق تر از دین ضروری است، در عاشورا مظلومیت حق و در واقع پیروزی حقیقی حق به اثبات رسید و اینها افرادی بودند که تاریخ را ساختند.

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) گفت: عالم به زمانه اصل و فرع را ترکیب نمی کند و اصل اینست که بشریت را سر سفره دین آورد و کار تمدنی با حوصله کرد و گرفتار حاشیه ها نشد.

وی با بیان این که برای تمدن سازی باید از حاشیه ها عبور کرد، اظهار داشت: در شرایط کنونی مباحث تولید فکر نادر شده است و طلبه ها مشغول فعالیت های درجه دو وسه هستند و حس مطالعه عمیق و مباحث فکری و حس اندیشه نیز وجود ندارد.

حجت الاسلام مهدوی با بیان این که انسان هایی که آرمان های بزرگ به دوش می کشند باید از پیله خود بینی خارج شوند و تاریخی ببینند، اظهار داشت: امام (ره) در شرایط حساس سیاسی با اطمینان صحبت می کردند و این طمأنینه ناشی از نگاه تاریخی به مسایل بود./934/پ202/ب

ارسال نظرات