۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۲۲۰۰۵۳
ولایتی:

ظهور گروه های تکفیری تنها بخشی از یک توطئه بزرگ است

خبرگزاری رسا ـ مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: راه حل ما برای حل مسئله فلسطین این است که فلسطینی ها چه ساکنان فعلی و چه کسانی که به کشورهای دیگر رانده شده اند، اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی در یک همه پرسی دقیق شرکت و ساختار سیاسی این کشور را انتخاب کنند.
ولايتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی اکبر ولایتی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش بین المللی علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین در هتل المپیک تهران گفت: پس از اشغال فلسطین و گسترش آن در سرزمین های عربی تلاش صهیونیست ها و سران آن این بوده است که مسئله فلسطین را از بین ببرد.

ولایتی افزود: هدف آن ها پس از اشغال، حذف مسئله فلسطین بود به همین دلیل شاهد اجماع همگان علیه فلسطین هستیم.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نقض حقوق فلسطینیان اظهار داشت: امروز حقوق اولیه فلسطینیان به طرز فجیعی غصب می شود و همه ما شاهد بودیم که در دو سه ماه اخیر یکی از سخت ترین و وحشتناک ترین حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه اتفاق افتاد که در آن بیش از هزار زن و کودک را به شهادت رساندند و خانه های آن ها را تخریب کردند.

وی با اشاره به 50 هزار حمله اسراییل در 50 روز به باریکه غزه بیان داشت: همواره حمایت جهان اسلام از مقاومت بی نظیر غزه، یک ضرورت بسیار مهم و کارساز بوده و هست و جهان اسلام به نمایندگی از علما و نخبگان جهان اسلام در این جا گرد آمده و یک موضع واحد اتخاذ نموده و آن را اعلام خواهند کرد.

ولایتی درباره ماهیت رژیم صهیونیستی گفت: امروز در سراسر جهان روشن شده است که رژیم صهیونیستی یک رژیم نامشروع و خطرناک است در حالی که این مطلب سال ها پیش از این بارها توسط بزرگان اسلام از جمله حضرت امام(ره) بیان شده است.

مشاور عالی مقام معظم رهبری ادامه داد: فلسطین متعلق به فلسطینی هاست و ادامه غصب آن خطری جدی برای صلح جهانی است.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که همه راه حل های غربی ها غلط و ناموفق بوده و در آینده نیز این چنین خواهد بود، ابراز داشت: راه حل ما برای حل مسئله فلسطین این است که فلسطینی ها چه ساکنان فعلی و چه کسانی که به کشورهای دیگر رانده شده اند، اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی در یک همه پرسی دقیق شرکت نمایند و ساختار سیاسی این کشور را انتخاب کنند و همه فلسطینیانی که سال ها رنج آوارگی را تحمل کرده اند به این کشور برگردند.

ولایتی نتیجه برگزاری رفراندوم و بازگشت آوارگان فلسطینی به فلسطین را برقراری صلح در منطقه دانست و افزود: کسانی که علاقمند به حل مسئله فلسطین است اگر می خواهند برای این مردم کاری کنند باید اقدام به تجهیز آن ها به سلاح نمایند.

وی با تأکید بر ضرورت تجهیز و مسلح کردن گروه های مقاومت در سراسر فلسطین اعم از غزه و ساحل غربی رود اردن تأکید کرد و گفت: مردم غزه نیز باید قوی و پایدار باشند وگرنه با طرح سازش چیزی از خشونت این رژیم کودک کش کاسته نخواهد شد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به تغییر نظم جهانی موچود در دنیا و منطقه اظهار داشت: این تغییر در نظم منطقه و جهان با نقش آفرینی به موقع و مناسب کشورهای اسلامی می تواند مسیر نیل به تمدن اسلامی را هموار نماید.

وی افزود: امروز ما شاهد رشد افراط گری در برخی از مناطق جهان اسلام هستیم که مردم بی گناه شیعه و سنی را به نام اسلام می کشند و همین مسئله موجب شده است این کار مورد بغض و نفرت مسلمانان واقعی شود.

ولایتی با اشاره به موضع دوگانه داعش و گروه های تکفیری بیان داشت: زمانی که غزه مورد حملات اسراییل قرار گرفته بود، داعش و گروه های تکفیری یک گلوله به سمت اسراییلی ها شلیک نکردند و گفتند که مأموریت ما برخورد با اسراییل نیست.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک درباره توطئه صهیونیستی غرب در جهان اسلام گفت: به یکباره شاهد آن بودیم که گروه های افراطی در همه جای جهان اسلام مانند قارچ شروع به رویش می کنند و دست به جنایاتی می زنند که یادآوری آن هر انسانی را شرمسار می کند.

وی در انتقاد از موضع غرب در برابر تکفیری ها ابراز داشت: غرب در ابتدا از این ها حمایت می کند و پس از آن که جنایات آن ها روشن شد، آن ها را محکوم می کنند و این ها در همه جای جهان اسلام از جمله پاکستان و سوریه نیز همین کار را کردند و می خواهند با این کار، مرزهای هوایی کشور ها را در نوردند و این مسائل مجوزی برای بمباران های آن ها باشد.

ولایتی خاطرنشان کرد: ظهور گروه های تکفیری در منطقه تنها بخشی از یک توطئه بزرگ است که باید آن را شناخت و با آن مبارزه کرد. /9597/پ202/ج

ارسال نظرات