۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۲۱۹۸۷۸
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

عملکرد دستگاه‌های اجرایی در حوزه فرهنگ قرآنی ضعیف است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که متاسفانه سازمان ها و دستگاه های اجرایی در زمنیه انس با قرآن و عمل به فرهنگ قرآنی عملکرد مطلوبی ندارند، گفت: باید کارکنان نهادها و دستگاه های اجرایی انس خود را با قرآن افزایش دهند.
امام جمعه بيرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی بیرجندی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، پیش از ظهر امروز در جمع مدیران و مسؤولان استانی با بیان این که متاسفانه فرهنگ قرآنی در سازمان ها و نهادهای اجرایی ضعیف است و نهادهای اجرایی و مدیران ارشد نسبت به تعالی و آموزش فرهنگ قرآنی در میان کارکنان خود بی توجه هستند، گفت: این بی توجهی ثمره ای جز ضعف ایمان در میان مردم نخواهد داشت.

 

وی با بیان این که تصویب منشور توسعه فرهنگ قرآنی گام موثری برای تعالی فرهنگ قرآنی در نهادهای اجرایی در سطح کشور بوده است، گفت: زمانی که نهادها و دستگاه های اجرایی به فرهنگ قرآنی و آموزه های قرآن مقید باشند قطعا در انجام وظیفه خود پایبندی بیشتر داشته و نهادهای اجرایی در راستای تعالی نظام اسلامی گام برخواهند داشت.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند با اشاره به این که باید فرهنگ قرآنی در سطح جامعه همگانی شود، افزود: مهجوریت قرآن به ضرر جامعه اسلامی بوده و موجب می شود ایمان و عبودیت در میان مردم کم رنگ شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی ادامه داد: مهم ترین شاخصه و حد فاصل جامعه اسلامی و غیر اسلامی عمل به قرآن است بنابراین در جوامعی که به قرآن بی توجه هستند نمی توان نام اسلام را بر آنه گذاشت.

 

وی افزود: متاسفانه مهجوریت قرآنی تنها در نهادهای اجرایی وجود ندارد بلکه بسیاری از نهادها و موسسات قرآنی هم در سطح کشور نسبت به آموزه های قرآن بی توجه هستند و به صورت نسبی به دستورات و رهنمودهای قرآن عمل می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که باید در استان شورای قرآنی نسبت به عملکرد نهادهای مختلف به آموزه های قرآن نظارت بیشتری داشته باشد، گفت: متاسفانه شورای قرآن آن چنان که باید نسبت به دستگاه های اجرایی در زمینه عمل به فرهنگ قرآنی سخت گیری نمی کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با بیان این که باید در حوزه رفتاری فرهنگ قرآنی بر جامعه و استان حاکم شود، گفت: تا زمانی که نتوانیم در جامعه نسل جوان را نسبت به آموزه های قرآن مقید کنیم نخواهیم توانست انتظار داشته باشیم که این نسل حامی و مدافع آموزه های قرآن باشند و در مقابله توطئه های گوناگون دشمنان از قرآن محافظت کنند.

 

وی با بیان این که باید روح قرآن در استان جاری باشد، گفت: قرآن حافظ بشر و تسکین دهنده دردهای مختلف روحی و جسمی آدمی است و اگر انسان با قرآن مانوس شود نه تنها از بلاها و آفت های گوناگون رها خواهد شد بلکه انس با قرآن به او آرامش غیر قابل وصفی خواهد داد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: باید برنامه ریزی دقیق به صورت روزانه در حوزه عمل به قرآن در دستگاه های اجرایی انجام شود و به شورای قرآنی استان این عملکردها گزارش داده شود./968/پ202/ب4 

ارسال نظرات