۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۲۱۹۳۴۸

اخبار کوتاه فرهنگی اصفهان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری همایش بزرگداشت امامزاده شاه سلطان حسین(ع)، تشییع پدر شهیدان محرابی و برگزاری آزمون قرآنی 1448 از جمله عناوین اخبار کوتاه استان اصفهان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، در نخستین نشست ستاد احیای زکات شهرستان بویین میاندشت، حجت الاسلام رنجبر رییس ستاد زکات استان گفت: سال گذشته بیش از 95 میلیارد ریال زکات واجب و مستحبی در استان جمع آوری شد که 25 میلیارد ریال آن زکات واجب و سهم شهرستان بوئین میاندشت تنها سه میلیارد ریال است.

 

وی افزود: در پنج ماه اول امسال 45میلیارد ریال زکات جمع آوری شده که پیش بینی می شود بیش از یکصد میلیارد ریال برسد.

 

رییس ستاد زکات استان ادامه داد: در طرح شجره طیبه بیش از شش هزار اصله درخت به فقرا اهدا شد.

 

گفتنی است، در این نشست 50 اصله درخت توسط یک کشاورز بوئین میاندشتی تحت عنوان شجره طیبه به عنوان زکات اهدا شد.

 

همایش بزرگداشت امامزاده شاه سلطان حسین برگزار می شود

 

محمدرضا فائزی مدیر داخلی آستان شاه سلطان حسین ابیازن ضمن تبریک فرا رسیدن دهه کرامت گفت: با توجه به این که یکی از برنامه‌های مهم این دهه روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان است، در همین راستا همایش بزرگ تکریم و بزرگداشت امامزاده شاه سلطان حسین نطنز برگزار می‌شود.

 

وی افزود: این همایش 13 شهریور ماه جاری با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از نماز مغرب و عشا در آستان مقدس امامزاده شاه سلطان حسین اجرا می‌شود.

 

مدیر داخلی آستان شاه سلطان حسین ابیازن نطنز از دیگر برنامه‌های تکریم امامزاده شاه سلطان حسین ابیازن نطنز را هماهنگی با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نطنز برای شعرخوانی شاعران منطقه در مدح و ثنای شاه سلطان حسین و بیان کرامات آن حضرت از سوی شفا یافتگان عنوان کرد و از تمام امت خداجو و ولایتی نطنز دعوت به عمل آورد تا در این مراسم معنوی که امروز پنج‌شنبه 13 شهریور پس از نماز مغرب و عشا در محل امامزاده برگزار می‌شود، شرکت نمایند.

 

پدر شهیدان محرابی بر دستان مردم ولایت مدار اسلام آباد تشییع شد

 

علی محرابی پدر شهیدان حسن و محمد محرابی پس از طی بیماری و بستری در بیمارستان در سن 91 سالگی در گذشت.

 

پیکر این فقید بزرگوار در دهستان اسلام آباد بر روی دستان مردم شهید پرور و ولایتی تشییع و در جوار امامزاده عبدالعزیز(ع) و بالای سر 2 شهیدش بخاک سپرده شد.

 

آزمون قرآنی 1448 جمعه برگزار می شود

 

محمد ابراهیم صابری رییس مرکز فرهنگی ثامن الائمه در سمیرم اظهار کرد: صبح روز جمعه، 14 شهریور ماه، آزمون طرح 1448 با حضور علاقمندان در مرکز ثامن الائمه سمیرم برگزار می شود.

 

وی تصریح کرد: آزمون قرآنی 1448 زیر نظر اتحادیه تشکل های قرآنی استان اصفهان برگزار می شود که در سمیرم این آزمون با حضور 40 نفر از ثبت نام کنندگان در مرکز فرهنگی قرآنی ثامن الائمه برگزار خواهد شد.

 

صابری گفت: مرکز فرهنگی قرآنی ثامن الائمه شهرستان در مراکز سمیرم، حنا، ونک و مهرگرد  از دهم تیرماه تا کنون پذیرای یک هزار و 300 نفر شرکت کننده در کلاس های تابستانه بوده که بیش از هزار نفر در کلاس های قرآنی شرکت داشته اند./939/د101/ب4

ارسال نظرات